תעלומה: מה קרה לדוכן ההמבורגרים האהוב בשוק הכרמל?

בשר לפני הכל. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
בשר לפני הכל. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

שניים מהמקומות האהובים בעיר השייכים לאיש הבשר בשארה חינאווי נסגרו לפתע בלי הודעה מוקדמת. יצאנו לבדוק מה קרה וחזרנו מעט אופטימיים לגבי העתיד לבוא

13 בפברואר 2022

הסצנה הקרניבורית בעיר לא עוצרת לרגע. רוצים דוגמה? דוכן הפיתות של בשארה חינאווי נסגר ובמקומו פתח אושיית האינסטגרם תומר תומס – הפתעה הפתעה – דוכן פיתות. המבורגריית הולשטיין, גם היא בבעלות חינאווי, נמצאת כרגע בהפסקת פעילות ותיפתח בשבוע הבא. מבולבלים? גם אנחנו.

עד לאחרונה החזיק חינאווי, הבעלים של אטליז ידוע ובן למשפחת קצבים ותיקה, בשני דוכני אוכל מצליחים. ספוט הפיתות בדרום העיר הוקם ביוני 2020, בתום הסגר הראשון. באותה תקופה מעורערת טייק אוויי היה הדבר הנכון במקום הנכון, והפיתות העסיסיות זכו להצלחה רבה. בהמשך הגיע תור הולשטיין – ספוט להמבורגרים מוגזמים בשוק הכרמל, שנפתח באוגוסט האחרון ברעש גדול.

סטוריז של המבורגרים מפלצתיים הציפו את הרשת ופודיז נהרו לזלול ולתייג. את המטבח ניהל שף ג'לאל סאלם, לשעבר ממסעדת הקובייה בשוק התקווה ומי שהיה חתום על המבורגר צ'אפו, והמנות הצליחו לבלוט אפילו בעיר עתירת המבורגרים כתל אביב. דוכן הפיתות והולשטיין זכו לביקורות מחמיאות ולכן ההפתעה למשמע סגירתם גדולה שבעתיים. מקורבים מספרים כי הסיבה העיקרית בשני המקרים היא סכסוך בין השותפים.

חבר ואח. חינאווי (מימין) ותומר תומס (צילום באדיבות בשארה חינאווי)
חבר ואח. חינאווי (מימין) ותומר תומס (צילום באדיבות בשארה חינאווי)

חינאווי עצמו מסרב להתייחס לשמועות ומספר ש"דוכן הפיתה הועבר לתומר תומס, חבר ואח". "תומר תומס בפיתה" נפתח בשבוע שעבר, ותומס עצמו מעיד כי "לקחתי את כל מה שאני יודע והכנסתי לפיתה – הקבב שלי, נקניקיות חריפות, נתח קצבים ושיפודים. בנוסף אני מוכר בגלל הבישול האותנטי, שגם הוא נכנס לפיתה – בשר ראש ומוח פיקנטי, כדורי בשר ברוטב עגבניות ועוד תבשילים מבית אמא". מחירי המנות 40-52 ש"ח בממוצע וגם לצמחונים יש מה לאכול, למשל שווארמה הכרובית המפורסמת וקציצות עיג'ה.

שף בפיתה (צילום תומר תומס)
שף בפיתה (צילום תומר תומס)

את הולשטיין חינאווי שומר לעצמו. לדבריו המקום ייפתח מחדש בשבוע הבא, הפעם בבעלותו המלאה. הקונספט והתפריט יישארו כפי שהיו וחינאווי יתפקד כשף בפועל. אנחנו כמובן מקווים שנוכל לחזור ולזלול מההמבורגרים המעולים שלו.