התל אביבית שמתעדת את חיפוש הדירה והפכה ללהיט אינסטגרם

כשלינה ובן זוגה התבשרו שהם צריכים לעזוב את דירתם הם ציפו לסיוט שמחכה להם בשוק, אבל גם הם הופתעו ממימדיו. מאז היא התחילה לתעד את הדירות שהם רואים בסטוריז הכי טובים שראינו לאחרונה

4 ביולי 2019

זה הרגע שממנו כל תל אביבי ששוכר דירה הכי מפחד: היום שבו בעל הדירה יתקשר להודיע שהוא מסיים את השכירות. יותר מדי שוכרים נאלצים להתמודד כיום עם התופעה ומוצאים את עצמם נפלטים בחזרה לשוק החיפושים הנשכני. כמו רבים וטובים אחרים, לינה ועידו, זוג תל אביבי שגר כבר שלוש שנים בנחלת בנימין מצאו את עצמם בסיטואציה הזאת. "בעל הדירה הודיעה לנו שהוא משפץ את הדירה, והשכ"ד יעלה מ-5,000 ל-8,000", מספרת לינה, עורכת וידאו וסטייליסטית.

 

 

כבר כמה חודשים שהשניים מחפשים אחר מקום הגון לגור בו, ומתוך תסכול החלה לינה לתעד את הדירות שהם רואים בסטורי באינסטגרם שהפך לוויראלי וזה לתגובות רבות. הסטוריז שזכו לכינוי "המירוץ לדירה" מתפרשים על פני יום שלם, וכל אחד מהם מתעד דירה שראו בצירוף פרטיה והסיבה שבגללה הם סורבו או לא לקחו אותה. על אחת הדירות למשל נכתב כי פורסמה כדירת 2 חדרים אבל רק וילון מפריד בין החללים, ובדירה אחרת התקרה מלאת הרטיבות קרסה בחורף שעבר.

"ראינו משהו כמו 40 דירות ודיברנו עם יותר מ-200 אנשים. החלטתי להתחיל לשתף את התופעה באינסטגרם כדי לצחוק על מצב ולא להתחרפן והתגובות היו פשוט מטורפות", היא אומרת. "אחרי שראיתי מיליון דירות אפילו התבאסתי שלא התחלתי עם זה קודם כי ככה החיים שלי נראים בחודשים האחרונים. חלק מהמטרה הייתה לשתף בתקווה שאולי גם מתווכים ייחשפו לפוסט הזה ויראו איך נראה יום של בן אדם שצריך לבטל יום עבודה כדי לראות דירות לא רלוונטיות, שיבינו שיש אנשים אמיתיים מאחורי הטלפון". באמצעות הסטוריז, ששותפו גם בקבוצת "דירות מפה לאוזן" וזכו למאות תגובות, מביעה לינה את מחאתה על מצב השוק הקשה.

"מעבר למצוקת הביקוש הידועה ויש דירות שלא ראויות למחייה, מה שקשה זה שאנשים מנצלים לרעה את המצב ומתנים את הכניסה לדירה בזה שיירכשו מהם ריהוט ב-11 אלף שקל, כשלקנות חדש עולה פחות. מנצלים את זה שאנחנו במעמד נחות", היא אומרת. "מעבר לזה, המתווכים זה כבר לא מה שהיה פעם. אין לי בעיה לשלם לבן אדם כסף אם הוא מוצא לי דירה, אבל הם ממש משקרים על גודל ומצב הדירה, ולא ברור למה".

לסטורי של לינה