כך תמצאו עבודה ברשתות החברתיות

נאלצתם לחזור לחפש את עצמכם בשוק העבודה? הנה כמה כללי ברזל שיביאו אליכם את עבודת החלומות

14 באוגוסט 2019

אתם לא יודעים לעשות הכל

נתחיל בטעות הכי נפוצה בפוסטים של חיפוש עבודה: אלו ש"יודעים לעשות הכל". גם אם אתם מולטי טאלנטים יוצאי דופן שיודעים לג'נגל בין חמישה תחומים שונים, כדאי שנבהיר משהו: אתם לא עושים הכל. אף אחד לא עושה הכל. נכון, אתם רוצים להרשים ולירות לכל הכיוונים, אבל שימוש במילים כלליות שבעצם לא אומרות כלום לא יקדם אתכם לעבר משרת החלומות. מה כן לעשות? ציינו בדיוק באיזה תחומים אתם טובים, תיהיו ספציפיים, והכי חשוב – תספרו בקצרה על הניסיון שצברתם עד כה.

תחליטו מה אתם רוצים

אם אתם מבולבלים ולא בטוחים מה אתם רוצים לעשות עם החיים שלכם, פנייה אקראית לחברי הפייסבוק שלכם לא תפתור לכם את הבעיות. למעשה, היא עלולה ליצור רתיעה למעסיקים פוטנציאלים. אל תצפו מאנשים לעזור לכם להחליט מה אתם רוצים, תבהירו להם מה הצורך שלכם – והם יעזרו לכם (בתקווה) להשיג אותו.

תראו דוגמאות

מעצבים גרפיים? מעצבות פנים? ארט דיירקטור? תראו לעולם את מה שיש לכם. מעבר לזה שפוסטים עם תמונת מושכים את העין מטבעם, הצגת סגנון העבודה שלכם (בהנחה שאפשר לראות אותו, כמובן) יעזור לכם לסנן או למשוך לקוחות והצעות פוטנציאליות שיתאימו לכן הרבה יותר. עם זאת, שימו לב שאתם לא מגזימים. אין שום צורך לצרף לפוסט בפייסבוק 50 עבודות קודמות שעשיתם כי אף אחד לא יישב להתבונן בכולן. 2-3 דוגמאות טובות יספיקו בהחלט, אין צורך לחפור.

 

אל תנסו להצחיק בכוח

אחת התופעות הנפוצות בקרב תל אביביים שתופסים את עצמם מגניבים היא הניסיון להיות מצחיקים מידי. בסוף, התוצאה היא שמרוב עצים לא רואים את היער. כשזה מגיע לחיפוש עבודה, לפעמים כל מה שצריך זה טקסט ברור וישיר, זה לא מופע סטדנאפ על החיים שלכם.

תכתבו בקבוצות טובות

אם אתם רוצים להפיץ את ההודעה על היותכם מובטלים מעבר לגבולות הפיד שלכם, כדאי שתבחרו את הקבוצות לעשות זאת בהן נכונה. מעבר לקבוצות ייעודיות לחיפושי עבודה כמו "הצעות עבודה בטלוויזיה", ישנן לא מעט קבוצות קהילתיות עם עשרות אלפי תושבים ותושבות שיישמחו לעזור לכם, כמו יפותלאביביות, קהילת השוות של תל אביב, ועוד. קבוצות כאלו יכולות להתאים למי שמכוון לקהל קצת יותר רחב, והן מהוות קרקע נוחה לפרסם תמונות עסקיות או אפילו תמונה שלכם, אם אתם חושבים זה יעזור.

 

תבחרו תמונה מתאימה

אם כבר בתמונות עסקינן, החוק כאן פשוט מאוד: סלפי עם הכלב או תמונה בים – אאוט. תמונה שלכם עובדים במשרד – אין. כשזה מגיע לתמונות שלכם תעשו טובה ותהיו מתוחכמים. אם כבר החלטתם להשתמש במראה שלכם ככלי למשיכת תשומת לב, רצוי לבחור תמונה שגם קשורה לעניין שלשמו התכנסנו ותראה כמה רציניים אתם נראים בעבודה. כך למשל, אם אתם מחפשים עבודה בבייביסטר – תמונה שלכם עם ילדים מאושרים לגמרי תעשה את העבודה.