חלאס עם זה

בקליניקה המטופחת שלה בניו יורק משתילה ד"ר יעל חאלס זקנים פראיים להיפסטרים לא מספיק שעירים. תראו מה עשיתם

זקן. צילום: Shutterstiock
זקן. צילום: Shutterstiock
13 במרץ 2014

2013 נעלמה כלא הייתה, פירור בורקס מבולבל בתוך זקן אחד גדול. כל סלבריטאי, ישראלי ועולמי, שכיבד עצמו ואת נזר הבריאה, הבין שזה הזמן לתת לשיער פניו לצמוח פרא. אנשי האופנה העולמיים חיבקו חזק את מה שהטבע נתן, ובצדק; למה לא? התעסקות אובססיבית, תסרוקות זקן, מספרות זקן, עיצובי זקן, קישוטי זקן, צבעי זקן. אני בעד, בסך הכל. אין כמו גבר רגיש עם זקן עבות שבו ניתן להסתתר מנזקי מזג האוויר וכל צרה שלא תבוא. לכל גבר חשוב בעולם יש זקן (אלוהים, ישו, אושו, הומלסים) ובתוך כל סבכת השיער הזאת, בשבת האחרונה היה יום האישה הבינלאומי. חפרו על זה מספיק בכל הזדמנות שניתנה, ולא בכדי – זה אירוע חשוב. חשוב להיות אישה. משם הגענו, לשם נשוב. וכך, בקצב מהיר כיאה לתקופה הכי מהירה, 2014 כבר אוספת את שאריות הביסלי מהמסיבה של 2013. יש טרנדים והנה התוצאות. תראו מה עשיתם. השתלות זקן. זה קורה.

ניסיתי להבין מה קרה לעולם בדרכי לקליניקה הניו יורקית של ד״ר יעל חאלס, פלסטיקאית חצי ישראלית שמתמחה בפני האדם. אתם מבינים בכלל כמה מפחיד להיכנס למקום כזה בניו יורק? לא ידעתי למה לצפות. הייתי בטוחה שהם הולכים להגיד לי לקלף את הפנים שלי ולדקור אותי בלסת! כל פקידות הקבלה היו יפות, מאופרות, מוקפדות. חשש כבד. מהרגע שנכנסתי לא הפסקתי להפיל דברים. בהתחלה זה היה הטלפון. אחר כך שוב, הטלפון. שלוש פעמים הפלתי שם את הטלפון. אחר כך עיתון, שד מלפסטיק, את התיק. הנשיות שלי הפכה להיות פיסת נייר מרוטה בתוך עולם הפלסטיקה. הגבריות שבי – גם. בחורות מתוקתקות ומטופחות נכנסו בזו אחר זו ואני ישבתי בלובי והפלתי את הטלפון של עצמי במשך 60 פעם. אם הייתי גבר שלא בורך בגנים שעירים, אין שום צל של ספק שהייתי צריכה השתלת זקן רק כדי להחזיר לעצמי את ביטחוני שאבד בתוך עולם שמופעל על ידי טרנדים חורצי גורל.

ההפך קרה. ד״ר יעל חלאס היא אישה יפה, חזקה וחמה. מאוד נחמדה, אימהית ומרגשת. מעוררת השראה. ״הסיפור התפוצץ לפני שבועיים, בשבוע האופנה״, היא מספרת. ״היו הרבה זקנים על המסלול, וכתבת אחת ביקשה שנדבר על השתלות זקן. אמרתי ׳אוקיי, בטח׳. היא שאלה, ׳באים אלייך בחורים צעירים?'. ׳כן, בוודאי׳, אמרתי. ׳איפה הם גרים?׳. ׳איפה גרים צעירים בימינו? בברוקלין, אני מניחה׳. ׳הם נראים היפ? לובשים סקיני ג׳ינס?׳. אמרתי: ׳כן, ככה נראים בחורים צעירים. כן׳. ככה הסיפור הופץ והשם שלי פורסם בתור אישה שמעצבת להיפסטרים את הזקן. אני משתילה זקנים להיפסטרים, כן. אנשים כנראה לא הבינו שאפשר לעשות את זה, ואולי הרעיון שגברים מוכנים להשקיע כסף וחשוב להם להיראות אופנתיים הפתיע מאוד״.

קרה לך שהיית צריכה להגיד למישהו שהוא מגזים, או שזקן בצורת ברבור זה לא יפה?

״כן, בהחלט. זו שיחה בעייתית כי אנשים יכולים להגיב בצורה קשה מאוד לאופציה שהם לא רואים דברים באופן רציונלי. יש לי הרבה לקוחות שהם ציירים, דוגמנים, צלמים, ארכיטקטים. הם מכירים כל צללית בפנים שלהם, כל זווית. לפעמים כל כך שמים לב לפרטים הקטנים, שרואים רק את העצים ולא את היער״.

ד״ר חלאס, הפלסטיקאית היחידה עם קליניקה משלה בניו יורק, עושה השתלות זקן כבר עשר שנים לפחות, אבל מתברר שבשנתיים האחרונות הביקוש לטיפול עלה בחמישה אחוזים. מדובר ב־40 זקנים בשנה. טיפול שכזה עולה אלפי דולרים, משהו בין 6,000 ל־7,000 דולר, בערך 24,000 שקל. והמסיבה של 2013 לא נגמרה, יש עוד. ״בשנים האחרונות היה פופולרי מאוד להסיר את שיער הערווה בלייזר. זה כנראה קצת נרגע או יצא מהאופנה, כי לאחרונה הרבה אנשים מבקשים להחזיר את שיער הערווה. בגלל שאני פלסטיקאית פנים אני עושה השתלות שיער לפנים (זקן, הכוונה). מעט מנתחים עושים זאת, ייתכן שאני האישה היחידה. אבל אני נהנית מזה״.

זה אפילו קצת מרגש שלהיות אישה ב־2014 אומר לפעמים להיות אישה מכילה וקרייריסטית שמעצבת לבחורים צעירים ואופנתיים את הזקן, כדי שחלילה לא יסטו ממסלול החיים. אם זה לא יפה, אני לא יודעת מה כן. גוגל מספר שיום הזקן הבינלאומי הוא חצי שנה מינוס יום אחד אחרי יום האישה. תקלה מקרית? לא נראה לי. נשים עם זקן? אולי בקרוב. נחכה ונראה מה יהיו הטרנדים של 2014. בהצלחה.