חלוץ הגרוב הברזילאי מרכוס ואלה יופיע בתל אביב

ואלה, שנחשב לאגדה חיה ברחבי העולם, הוא מהחשובים והבולטים שביוצרי ברזיל. האלבומים המופלאים שיצר לאורך שנות השבעים שילבו השפעות שורשיות ברזילאיות עם פסיכדליה, סול, רוק וג'אז קל

מרכוס ואלה
מרכוס ואלה
13 ביוני 2019

חלוץ הגרוב הברזילאי מרכוס ואלה יופיע בתדר ב־6.7, כחלק מסדרת האירועים "ג'אז זה מגניב". ואלה יגיע לישראל במסגרת סיבוב הופעות לרגל אלבומו החדש והמצוין, Sempre. את הערב יפתח ז׳וקה פרפיניאן, שגריר המוזיקה הברזילאית בתל אביב, מלווה באלון יבנאי, מרסלו נמי ויוראי אורון.

מרכוס ואלה
מרכוס ואלה

ואלה, שנחשב לאגדה חיה ברחבי העולם, הוא מהחשובים והבולטים שביוצרי ברזיל. הוא החל לפעול בשנת 1963 לצד חבריו מבית הספר התיכון בריו, המוזיקאים האגדיים edu lobo ודוריבאל קאימי, ובמהרה – כשיצירותיו מבוצעות על ידי גדולות הווקאליסטיות של ברזיל, ביניהן אליס רג'ינה, נארה לאו ואסטרוד ג'ילברטו (שביצעה את להיטו הראשון, "ביץ' סמבה") – הוא הפך לאחת מהדמויות המרכזיות בסצינת הבוסה נובה. בהמשך הוא הפך לדמות מפתח גם גם בגזרת ה-mpb (-המיינסטרים של ברזיל בסבנטיז) ובאזורי הפסיכדליה של תנועת הטרופיקליה.

האלבומים המופלאים שיצר לאורך שנות השבעים – שיצאו בשנים האחרונות מחדש על ידי הלייבל light in the attic (שאחראי בין השאר להוצאות המחודשות של לי הייזלווד ורבים וטובים אחרים) – שילבו השפעות שורשיות ברזילאיות עם פסיכדליה, סול, רוק וג'אז קל, והפכו אותו עם הזמן ל"מוזיקאי של מוזיקאים" ולבעל השפעה אדירה על הצליל הברזילאי בשנים שלאחר מכן.

אלבומו החדש של ואלה, בדומה לאלבומו הקודם משנת 2010 (שיצא במקביל להוצאות המחודשות של תקליטיו מהסבנטיז ונישא על גלי ההצלחה שלהן) הוא הומאז' לתור הזהב שלו, עמוס הביטים והסאונדים החדשניים דאז, שמהווים היום חומרי גלם לסימפולים של די ג'ייז קוליים ברחבי העולם.