חמארה גיאורגית שמחה נפתחה ביפו

טש וטשה חמארה גרוזינית של מיקי מיראל ויפעת טללייבסקי מ"סופרה", נפתחה השבוע להרצה על חורבות סולה האיטלקית ביפו. מאמות גיאורגיות גויסו כדי למלא את המטבח בתבשילים, שיפודים ואהבת אדם

טש וטשה. צילום: אנטולי מיכאלו
טש וטשה. צילום: אנטולי מיכאלו
15 במאי 2016

אחרי שכבש את שדרות רוטשילד במחיאות כפיים סוערות ובריקוד על השולחנות במסעדת סופרה הגיאורגית, שהיה שותף להקמתה, פותח הזמר טשטש (המוכר גם כמיקי מיראל), חמארה משפחתית שמחה ביפו. טשטש הקים את טש וטשה עם אשתו, יפעת טללייבסקי מיראל, במבנה העותמאני היפהפה שבו שכנה מסעדת סולה ברחוב בית אשל, בפאתי שוק הפשפשים. טללייבסקי אחראית לעיצוב הפנים ולדינמיקה האנושית שנוצרת מתמהיל שולחנות הישיבה הגבוהים והספה השיתופית. מאמות גיאורגיות גויסו על ידי טשטש למלא את המטבח באהבת אדם, תבשילים וגרגרי רימון.

טש וטשה. צילום: אנטולי מיכאלו
טש וטשה. צילום: אנטולי מיכאלו

בשלב ההרצה, החמארה, שנפתחת השבוע, אמנם תפעל רק משעות הצהריים, אבל המטרה היא לפתוח באופן קבוע מוקדם יותר. לפיכך כבר בשעות הבוקר יוזמנו משכימי החמארה לסמם את עצמם במאפים גיאורגיים מסורתיים חמים עם אפשרות לטוויסט מושחת כגון מאפי סירה של חאצ'פורי אצ'רולי (42 ש"ח) עם אקסטרה צ'יז (9 ש"ח); מאפה עגול של חאצ'פורי אימרולי (39 ש"ח) עם תוספת של חזה אווז (14 ש"ח). בצהריים יציעו עסקיות, ובערב, כדי שלא תיפלו מהר מדי מהדרינקים, מתכננים עבורכם הטשטשים מגוון שיפודים על אש פתוחה: קבב גיאורגי, פרגית, סלמון או צלעות טלה (55־75 ש"ח). מובן שלא תעזו לעזוב בלי לבלוס קצת חינקלי (9 ש"ח ליחידה) וממרח שעועית שנקרא פביו (24 ש"ח). טש וטשה מצטרפת לסצנה גיאורגית מתלהטת שבנויה על שמחת החיים, האחווה וההתעלות שבמשתה. המלכוד: בבילוי גיאורגי מוצלח תהיו שתויים מכדי לצלם את עצמכם ולהעלות לאינסטוש.