זו החירות שלכם: 14 בתי מאפה מעולים שעובדים כרגיל בפסח

בבקה בייקרי (צילום: PINK ME)
בבקה בייקרי (צילום: PINK ME)

אל תדאגו לקרייב פחמימות החמץ העתידי שלכם, כי אם אתם בתל אביב אין מצב שתצטרכו להסתפק במצות אלא אם אתם בקטע. לא חסרות בעיר מאפיות, קונדיטוריות, פטיסריז ובייקריז שידאגו לכל צרכי המאפים שלכם ממש כרגיל. בחרנו את 14 הטובים שבהם. הא לחמא טעימא

24 באפריל 2024

סקר של המכון הישראלי לסטטיסטיקה מ-2018 אומר ש-67 אחוז מהישראלים היהודים שומרים על כשרות לפסח. המספרים בטח השתנו קצת מאז, אבל דבר אחד כנראה בטוח – שאר 33 האחוזים גרים בתל אביב. לא בשביל להכעיס, פשוט לחיות את חיינו רוויי הקרואסונים, הפרעצלים, לחמי המחמצת, הבורקסים, המאפינז, העוגות, העוגיו– אנחנו יכולים להמשיך לפרט כל היום אבל אין שום צורך. יש בעיר מספיק בתי מאפה, פטיסריז, קונדיטוריות ובייקריז שיספקו כל קרייב חמץ אפשרי שיש לכם גם בחול המועד ועד לחג השני. בתיאבון.

>> חירות מארוחה משפחתית: המסעדות והברים שפתוחים בליל הסדר

אורבן בייקרי

כילדה בירושלים אני זוכרת את הוריי מצטיידים לקראת פסח בכיכרות לחם מבעוד מועד ומקפיאים אותם. היום אף אחד לא צריך לעשות את זה, כי אפשר לקפוץ לאורבן בייקרי. המאפייה של מתחם נגה נותרת פתוחה בפסח, ודואגת לנו למגוון של לחמים טריים מקמחים משובחים, וגם לשאר מגדים, עוגות ועוגיות. עם גלוטן וגם בלעדיו למי שמעדיפ/ה, כולם מוזמנים.
ניצנה 14, 03-553-0404

אורבן בייקרי (צילום: אינסטגרם/@urbanbakerytlv)
אורבן בייקרי (צילום: אינסטגרם/@urbanbakerytlv)

איטס קפיטריה

באיטס קפיטריה ממשיכים בעניינים כרגיל, לצד עוגות כשרות לפסח תמצאו את החמץ המוכר והידוע עם כריכים מושחתים שמוגשים בלחמי מחמצת או בג׳בטות ותענוג לפתוח איתם את הבוקר. חוץ מזה, יש סקונס מתוק או מלוח, עוגיות מושחתות, עוגת גזר שאי אפשר בלעדייה, בננה ברד, בראוניז ועוד מתוקי חמץ.
שינקין 20/ בית חנה באד״ם הכהן 1, 03-559-4486

פסח באיטס קפיטריה (צילום: מתוך אינסטרם @eats_cafeteria)
פסח באיטס קפיטריה (צילום: מתוך אינסטרם @eats_cafeteria)

בבקה בייקרי

האחיות שיר וקורל גורן יודעות שקשה לנו לחשוב על שבוע ללא הפרעצלים הפריכים שלהם, ולכן הן לא מתכוונות לחסוך אותם מאיתנו ומשאירות לנו את החירות להנות מהם גם בפסח. זאת לצד לחמים נוספים, חלות, עוגות בחושות ומהויטרינה, רוגלעך, בורקסים ובקיצור כל מה שצריך כדי לא לסבול ולהתגעגע לגלוטן.
לפרטים על כל הסניפים

חלת בריוש של בבקה בייקרי. צילום: פופ תקשורת
חלת בריוש של בבקה בייקרי. צילום: פופ תקשורת

בייקרי

כבר למדנו שרותי ברודו לא נכנעת למוסכמות ולחוקי ההלכה, ודואגת קודם כל לתל אביביים. על כן סניפי הבייקרי ישארו פתוחים בפסח וזה הזמן להצטייד בלחם, ובעוגות, כי אפשר (ורצוי) לאכול גם וגם. בגטים, פוקאצ׳ות, לחמי מחמצת או קסטן לבן יחכו לכם טריים על המדף לצד שלל עוגיות, עוגות , מאפים וגודיז נוספים.
לפרטים על כל הסניפים

חלה של הבייקרי/דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל
חלה של הבייקרי/דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל

בנדוד בייגלס

מדובר בשחקן פחמימתי חדש באופן יחסי שאנחנו מאוד שמחים שלא נכנע לרבנות אלא לחשקים שלנו. בנדוד יהיה פתוח בחול המועד ויציע בייגלים אמריקאיים למהדרין עם גבינת שמנת, צ׳דר וחביתה. אפשר גם לקחת הביתה לכל חרדת חמץ שלא תהיה, ויש גם עוגיות מסקרנות דוגמת עוגיית מאצ׳ה-מטבוחה (כן, כן), עוגיית צ׳אי מסאלה ואחרות.
פלורנטין 50

דלאל קונדיטוריה

הקונדיטוריה של דלאל ממשיכה לפתות אותנו גם בימי הפסח, עם עוגות גבוהות ומרשימות, מאפי שמרים פריכים ורכים, כריכים וגם לחמים טריים וריחניים. קולקציית החג מפתה מאוד גם היא, אז תכלס לא צריך לבחור ואפשר להנות מכל העולמות. חלה עם עוגת שוקולד ללא קמח? כן, אנחנו בפנים.
כל ישראל חברים 7, 03-510-9292

הקרואסונים של דלאל. צילום: סטפני בן הרוש
הקרואסונים של דלאל. צילום: סטפני בן הרוש

לילה קונדיטוריה

כשהתקשרנו ללילה לשאול אם יוגש חמץ בפסח, ענו לנו, ״מבחינתנו נגיש כאן גם גדי בחלב אמו״, שזה אומר בחילונית שוטפת, כןןןן, ברור שיש חמץ. אז יהיו פיצות כמו שצריך, ובמאפייה יימכרו גם לחמים מחמצת ושאור, חלת שמן זית, מאפי בוקר מאוד לא כשרים כמו מאפה בייקון וביצת עין, מאפה שמרים ושוקולד לבן וגם כריכים טריים ומשתנים.
מרחביה 4, 03-516-8244

היכה בסלע. המשה בתיבה של פיצה לילה. צילום: מתוך עמוד הוולט של פיצה לילה
היכה בסלע. המשה בתיבה של פיצה לילה. צילום: מתוך עמוד הוולט של פיצה לילה

מלה

במלה אופים לחם טרי ונהדר מרכיבים טבעיים בכל יום, ומבחינתם, אין סיבה שזה ישתנה גם בפסח. על כן בפסח הנוכחי תמצאו את כל הכיכרות האהובות, לצד גם כאלה ללא גלוטן למקפידים או לנמענים. חוץ מזה, בויטרינה יהיו דברי מאפה מושחתים יותר ופחות. כך מאנקי מאפין לצד מאפין צ׳יה ותפוז, או בראוניז עתיר שוקולד לצד חטיף גרנולה ביתית. יהיו גם קישים, כריכים, סלטים ושאר מאכלים טובים.
אשתורי הפרחי 20, מקווה ישראל 23, דיזינגוף 164. 054-75-9666

שלוק קטן ונהדר. Mela. צילום: מור חן
שלוק קטן ונהדר. Mela. צילום: מור חן

מרגוזה

למרגוזה שני סניפים בעיר, ובשניהם תמצאו דבר אהוב, חמץ. במרגוזה אופים גם בימי הפסח לחמים נהדרים מקמחים מלאים לצד לבנים, מאפי בוקר, ובמיוחד אחד עם פיסטוק ואמרנה ששווה לחטוא בשבילו, קרואסונים וגם עוגות בחושות וכריכים משביעים שמכינים במקום מלחם אמיתי שאנחנו אוהבים.
פרנקל 74/ מרגוזה 24. 03-681-7787

והריח בחינם. לחמי מחמצת סקסיים במרגוזה (צילום: סער מור)
והריח בחינם. לחמי מחמצת סקסיים במרגוזה (צילום: סער מור)

מגזינו קונדיטוריה

במגזינו בפסח הזה פחמימות כרגיל, גם במסעדה יוגש התפריט הרגיל עםפסטות ופיצות לרוב, וכמובן גם בקונדיטוריה: עוגות לכל חגיגה שמוגשות בפרוסה או כעוגה שלמה, קרואסונים פריכים שקשה לוותר עליהם, בריושים ענוגים ועננים, מארזי עוגיות כמו שוקולד וחמאה וגם בורקס גבינה כדי שלא תרגישו לבד.
מנחם בגין 21, 03-757-0535

פרויקט פאי (צילום טל איטקין)
פרויקט פאי (צילום טל איטקין)

נולה

בקונדיטוריה של נולה יש חמץ מופלא בנוסח אמריקאי. שזה אומר קאפקייקס עם פרוסטינג עבה ומושחת, סינבון מכובד עם גלייז כהלכתו, עוגיות שוקולד צ׳יפס גדולות מימדים, עוגת גבינה ניו יורק, פאי פקאן, קראק פאי ועוד ועוד. עוד בגזרת החמץ: פנקייקים שמנמנים שאפשר לישון בתוכם ובייגלים לארוחת בוקר אידאלית.
דיזינגוף 197, 03-523-0527

נולה (צילום: טליה רסנר)
נולה (צילום: טליה רסנר)

נורדיניו וקבוצת we like you too

בנורדיניו לא הרשו לעצמם לקחת את חופשת הקונדיטורים הידועה של פסח, וממשיכים לדאוג לנו לחמץ ודברי פחמימה ומאפה גם בחול המועד. פאנדורו, קנולי, רוגלון, מדלן יוזו, קווין אמאן, קנלה, דוסון בודרלן, קראנץ׳ שוקולד ומאפה שוקו-שוקו, אנחנו מבטיחים שלא נשאיר אתכם לבד ונבוא לבקר. כמובן גם כל הכריכים הקבועים יחכו לכם בויטרינה.
לפרטים וסניפים

פאי בנורדיניו. צילום: יאיר גת
פאי בנורדיניו. צילום: יאיר גת

עמיתה סלמה

לעמיתה בייקרי נוסף השנה סניף נוסף בכיכר ביאליק אולם הוא לא יגיש חמץ השנה (בגלל הלוקיישן במוזיאון העיר), הסניף בסלמה לעומת זאת ימשיך כמיטב המסורת עם לחמים נהדרים, חלות, עוגות חלומיות, רולדות של פעם, דברי מאפה מקוריים מתוקים לצד מלוחים, עוגיות וכל חלום פחמימתי אחר שתוכלו לחשוב עליו.
סלמה 10, 03-760-0880

עמיתה (צילום: שי נייבורג)
עמיתה (צילום: שי נייבורג)

שרויטמן

איזו הקלה ששרויטמן (שני הסניפים) פתוחים בפסח, באמת שאיכות החיים שלנו הייתה יורדת בלי לחם המחמצת בלישה ידנית שהוא אופה כל בוקר במקום. ובואו נודה באמת, גם בלי לחם השיפון, הפרעצלים הפציחים, הקרואסון החמאתי וגם בלי הרוגלעך, עוגות השמרים, מאפה הסמנה הרך והמבורך, הדונאטס האפויים וכל שאר החמץ שאנחנו מכירים ומוקירים.
נחלת יצחק 30/ גאולה 44, 03-6819168

קרואסון לחג. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)
קרואסון לחג. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)