גן עדן לחנונים: 10 חנויות הגיקים הכי טובות בתל אביב

יוקה והמפלצות. צילום: לירון רודיק
יוקה והמפלצות. צילום: לירון רודיק

מחפשים קומיקסים? נובלות גרפיות? בובות פופ או סתם מרצ'נדייז של חנונים? יש לנו הכול מהכול. ולמרות שהמבחר בארץ לא גדול כמו בחו"ל, תשמחו לגלות שיש ברשימה שלנו חנויות לחנונים מכל הסוגים, המינים והצורות ממש כאן בתל אביב (וגם אחת אצל השכנים)

6 באוגוסט 2023

החנונים נכנסו למיינסטרים בכל הכוח כבר לפני שנים. אמנם רק בתחילת שנות האלפיים המוקדמות החנונים הגיעו לעמדות כוח בהוליווד, עם סרטים כמו סדרת סרטי "ספיידרמן" של סם ריימי וטרילוגיית "באטמן" של נולאן, אבל היום כולם חנונים, ובהתאם, אפשר לראות גם עלייה בכמות החנויות המיועדות לקומיקס ושות'. אספנו עבורכם את כל חנויות הקומיקס ותרבות הגיקים שכדאי לכם להכיר, ומה עושה כל אחת למיוחדת במינה.

המיתולוגית: קומיקס וירקות

חנות הקומיקס שהוקמה על ידי יובל שרון ודני אמיתי החלה את דרכה בתור חנות אינטרנטית אי שם בשנת 2001 והפעילה דוכנים, אך לבסוף הם פתחו חנות פיזית שגדושה בכל מה שכל גיק צריך. יש להם קומיקסים, בובות פופים, פריטי אספנות, רומנים גרפיים ועוד כהנה וכהנה. לותיקים, "קומיקס וירקות" מעלה תחושת נוסטלגיה, לחנונים החדשים בינינו זאת אחלה דרך להיכנס לעולם הקומיקס, כי באמת יש להם הכל-DC, מארוול, סדרת ספרי "סנדמן" או "פריצ'ר", מבחר מכובד של מארק מילר ופרנק מילר וחוברות למי שלא רוצה לבזבז על ההתחלה 100 ש"ח על ספר שלם. חוץ מזה, השירות בחנות מדהים והמוכרים הם תמיד אנשים בעל ידע שגם אם לא קראו את כל הספרים ידעו לענות לכם על כל השאלות שלכם ולכוון אתכם למה שאתם הכי צריכים.
קינג ג'ורג' 40

פשוט קלאסיקה. החנות קומיקס וירקות. צילום: הילה עידו
פשוט קלאסיקה. החנות קומיקס וירקות. צילום: הילה עידו

המתוחכמת: גאיה

החנות הבאה היא גן עדן לכל חובבי משחקי החשיבה. את החנות הקים ב-1997 אלי בגו ומאז הפכה ליבואנית ויצרנית מרכזית של משחקי חשיבה פיזיים. המשחקים שהחנות מציעה מאתגרים, חכמים המתאימים לכל גיל. תוכלו למצוא בחנות משחקים לאדם יחיד, אבל גם משחקים שונים לזוגות ולקבוצות כמו לוח שחמט שהוא גם פאזל, דמקה סינית, משחקי אסטרטגיה ובאמת שזה מפתיע כמה משחקים חנות אחת יכולה להכיל וגם לייצר. גם אם אתם לא אנשים של לגו, ה משחקי חשיבה יכולה חנות אחת להכיל. זו חנות מלאת חשיבה ואהבה לעולם הפאזלים והחידות ומרגישים איך בכל מוצר מושקעת חשיבה ויצירתיות.
שינקין 1 (פינת קינג ג'ורג')

גאיה. צילום: מתוך אתר החברה, gaya-game.co.il
גאיה. צילום: מתוך אתר החברה, gaya-game.co.il

הראשונה: קומיקאזה 2.0

קומיקאזה היא חנות שעברה לא מעט טלטלות אך מצליחה לשרוד את כולן. בגרסתה הראשונה הייתה ממוקמת בכלל ברמת אביב א', עברה לדיזינגוף סנטר, נסגרה ונפתחה מחדש תחת הבעלים החדשים, זוג שהיו לקוחות בחנות. "קומיקאזה 2.0" היא חנות קטנה ויחסית צנועה, אך היא נותנת פייט עם מבחר מגוון של קומיקסים ופריטי אספנות מרשימים ועיצוב שנותן תחושה של חנות קומיקס בסגנון הישן והטוב.
דיזנגוף סנטר

המאובזרת: ממותה 

אם אתם מחפשים אביזרים למשחקי תפקידים (ולא בקטע קינקי) אז יש לנו חנות מיוחדת בשבילכם: ממותה. אין הרבה עסקים בתחום הזה שהם עסקים משפחתיים של ממש וממותה היא עסק משפחתי לכל דבר ועניין. החנות היא חדשה ביחס לותיקות שהצגנו קודם, אבל היא מגניבה לא פחות. החנות מייצרת בעבודתו יד אביזרי פנטזיה לכל חובבי הלארפ ומשחקי התפקידים למיניהם ומבחר מכובד של מרצ'נדייז בעיצוב של החנות. החוויה היא מיוחדת שונה, במיוחד היום כשכל מה שרואים בחנויות של חנונים זה רק בובות פופ גנריות.
דיזנגוף סנטר

ההארד קור: פריק

אם כבר ביקרתם בדיזינגוף סנטר יש תחנה נוספת וממש מגניבה שאסור לפספס. מדובר בחנות החנונים הותיקה ביותר ברשימה, היא קיימת מעל ל-30 שנה כי פשוט תמיד הייתה לה קהילה. מדובר בחנות המתמחה במשחקי קופסה ותפקידים, בי אם מדובר במבוכים ודרקונים, יו-גי-הו, או קלפים של מג'יק, לפריק יש הכל. אתם יכולים לרכוש שם קוביות למשחקי התפקידים שלכם, לקנות קלפים, ספרים וערכות משחק, כל מה שאתם צריכים בשביל ערב מהנה של ריסוק גולגולות של אורקים, או להתחיל קווסט עם חברים. בנוסף, החנות גם מארחת מדי פעם טורנירים ואפשר אפילו לשחק במקום. הסיבה שהחנות הזאת נכנסת לקטגוריית ההארדקור ברשימה, היא גם אותה הסיבה לכך שהיא קיימת 30 שנה. זאת לא חנות גיימינג, לא קומיקס ולא פופ. לא צריך טכנולוגיה כדי לשחק במשחקים האלה, ולא בהכרח צריך היכרות מוקדמת, מדובר באותה הנאה ואותה חוויה שחנונים מלפני שלושים שנה חוו ואת זה לא תמצאו באף מקום אחר.
דיזנגוף סנטר

ברביעי האחרון היה לנו מפגש מרגש נוסף בין 2 עולמות -טורניר יוגיהו התקיים במקביל לטורניר וואן פיס בפעם האחרונה לפני…

Posted by ‎פריק משחקים ופנטזיה Freak Games and Fantasy‎ on Thursday, August 3, 2023

לגו סטור

אני יודע, אני יודע, זה נראה כבר כמו תוכן ממומן של הדיזינגוף סנטר ועיריית תל אביב, אבל אני נשבע לכם שיש רק עוד חנות אחת ברשימה שהיא בסנטר. חנות נוספת שדורשת ביקור היא החנות של הלגו, שם תוכלו להנות ממבחר עצום של הצעצוע שהכי כואב לדרוך עליו והמבחר הוא עצום. אני מתכוון באמת עצום. תוכלו לקנות דגם בצורת המגן של קפטן אמריקה, או הטפרים של וולברין ואפשר גם פשוט לבנות דגם פסיכי של הקולוסיאום, מה שבא לכם. גם אם אתם לא כל כך מתים על לגו, לכו לחנות עצמה ותראו שם המון יצירות מגניבות שאנשים אחרים בנו, זה מרגיש כמעט כמו מוזיאון מלגו.
דיזנגוף סנטר

עכשיו תעשו את הסנטר מלגו. (צילום: אבישי פינקלשטיין)
עכשיו תעשו את הסנטר מלגו. (צילום: אבישי פינקלשטיין)

המסחרית: נינטנדו

זהו, סוף סוף הגענו לסיום המסע שלנו בסנטר וכבר אנחנו נעבור לחנויות אחרות מגניבות לא פחות מחוץ למבוך הענק הזה, אבל לפני שנפרדים מהסנטר יש עוד עצירה קטנה בחנות המטריפה של נינטנדו, שם תוכלו למצוא כל מה שקשור בחברת המשחקים החמודה הזאת. תוכלו למצוא קונסולות, אביזרים נלווים לקונסולות, משחקים, בובות, גרביים, כל מה שרק אפשר למתג בתור "נינטנדו". אחרי הכישלון הצורם עם ה-Wii U, נינטנדו הפיקה לחיים וחזרה לחיינו בסערה עם קונסולת הסוויץ' ופתיחת חנות בארץ הייתה רק עניין של זמן. הסוויץ' מצליחה ובגדול ומציגה מבחר רחב של משחקים ודמויות מוכרות כמו לינק, מריו ופיקאצ'ו. בין הבובות הפרווטיות והשלטים הקטנטנים תוכלו למצוא גם בובות פופ של פוקימונים, ספלים מעוצבים ואפילו מפיות נייר של סופר מריו. מי יודע, אולי תצאו עם קונסולה חדשה.
דיזנגוף סנטר

חנות נינטנדו בתל אביב. צילום: אביב חופי
חנות נינטנדו בתל אביב. צילום: אביב חופי

המגוונת: האגם הגווע

האגם הגווע צצה לה בשלהי 2022 בתל אביב והפכה למוקד עלייה לרגל עבור חנונים רבים שמחפשים משהו קצת שונה. אתם לא תמצאו בחנות הזאת קומיקסים של באטמן, וגם לא של ספיידרמן או דדפול, אלא קומיקסים מזנים אחרים. אתם תראו כאן מנגות ונובלות גרפיות מכל העולם. הדבר הכי מיינסטרימי שתוכלו למצוא באגם הגווע הם קומיקסים של "סטאר וורס" ושל "הבנים", אבל לא תמצאו את המיינסטרים האמיתי. אם אתם רוצים לקנות קומיקס ולאחר מכן ישר לקרוא אותו, אתם מוזמנים לשבת מחוץ לחנות או בפנים עם בירה קרה ולצלול בכיף שלכם לתוך שלל ההרפתקאות המוזרות שהחנות מציעה למכירה. הבעלים של החנות, יובל הרינג, בעבר הסולן והגירטיסט של להקת "ועדת חריגים" פתח את החנות במטרה לייצר את חוויית הקנייה שהוא אוהב בחו"ל, שזאת לא רק חנות שבה מגיעים קונים והולכים והוא הצליח בענק. בנוסף הוא מתכנן לשלב הופעות מוזיקליות, סדנאות והרצאות, מה שהופך את האגם הגווע לאחת החנויות המעניינות ביותר ברשימה. אם נמאס לכם מגיבורי על, אבל עדיין בא לכם קומיקס, בואו לאגם הגווע.
לבונטין 2

האגם הגווע. צילום: לירון רודיק
האגם הגווע. צילום: לירון רודיק

החווייתית: יוקה ומפלצות

"יוקה ומפלצות" היא החנות החדשה ביותר ברשימה, אך גם החווייתית ביותר וגם בעלת הסיפור המרגש ביותר. החנות נפתחה לזכר המייסד שלה, המאייר והאילוסטרטור גיא פרס ז"ל, שנפטר מדום לב במרץ 2022. המטרה של גיא פרס הייתה ליצור חנות שמהווה מעין מוקד עלייה לרגל לחנונים ואמנים, חנות שבה ניתן לרכוש אמנות וליצור אותה והם מצליחים בגדול. איך אמרה לי אחותו? "הנחתנו חללית בתל אביב". בין אם מדובר בעיצוב המטורף של החנות או בפריטים המשגעים שמוצעים למכירה, כל דבר יפיל שתראו יפיל לכם את הלסת. אתם יכולים לקנות בובות שרק החנות מייבאת, ערכות לגו נדירות או ננו בלוקס מיפן, אתם יכולים גם לרכוש אביזרי יצירה וספרי אמנות ומאחורי הקלעים של הסרטים הכי מפורסמים. בנוסף הם עורכים סדנאות והרצאות לאמנים ורוצים לחדש את תחום הקומיקס הישראלי. מדובר בחנות מאד שאפתנית, אבל יעל פרס, אחותו של גיא פרס ובעלת החנות הגשימה את החלומות של אחיה הגדול על הצד הטוב ביותר ויצרה את חנות הקומיקס האולטימטיבית. חוויית הקנייה בחנות היא גם מיוחדת במינה במיוחד מאחר ויעל מזיזה כל פעם את המחלקות בחנות, כך שאם אתם חוזרים, אתם תקבלו חוויית קנייה חדשה בכל פעם ותשימו לב לדברים חדשים. אולי היא לא במיקום מרכזי כמו הסנטר, אבל היא לגמרי שווה את הגיחה למקווה ישראל.
מקווה ישראל 23

יוקה והמפלצות. צילום: גדעון לוין
יוקה והמפלצות. צילום: גדעון לוין

השכנה הוותיקה: מדיה גיים

חנות "מדיה גיים" קיימת כבר מעל 18 שנה ממש מול הסביח של עובד בגבעתיים. קשה להתעלם מהשלט הענק מעל החנות עם שתי דמויות מטקן אחת מול השנייה, אבל לא רק הכניסה מרשימה אלא כל הקונספט של החנות. לחנות שני חלקים: אחד של משחקים, אביזרי גיימינג וספריית משחקים (שכבר נגיע אליה) והחלק השני הוא לטלוויזיות ומחשבים. החלק של ספריית המשחקים הוא החלק המעניין באמת של החנות. מכירים את זה שאתם קונים משחק, משחקים בוא שבוע-שבועיים ולא חוזרים אליו יותר לעולם? אז במדיה גיים אתם יכולים להחליף את המשחק בספריית ההחלפות שלהם ולקנות משחק בקטגוריית המחיר של המשחק שאתם נותנים, או להוסיף מעט כסף ולהתפנק במשחק חדש יותר. לרוב המשחקים הם ישנים יותר, אבל אפשר למצוא גם משחקים חדשים במחיר מוזל בספרייה וגם להחזיר אותם כשמסיימים. גיימינג זה תחביב יקר וכשיש חנות שמאפשרת לחסוך קצת, כדאי להכיר אותה.
סירקין 8, גבעתיים

????פיזי לנצח! משלוח נוסף של פרטי אספנות נחת – LIMITED RUN ועוד!!????❗️מלאים קטנים לפריטים שלא יחזרו יותר – עכשיו או אף…

Posted by Media Game on Thursday, February 16, 2023