עכברות שופינג: חנויות הרשת שיוצאות מהמרחב הוירטואלי

החנויות הווירטואליות ברנדה ובל וסו יאפשרו לכן למשש את הסחורה בחנויות "אמיתיות" שנפתחו לאחרונה

ברנדה. צילום: יח"צ
ברנדה. צילום: יח"צ
26 ביולי 2015

לשתי חנויות בגדים אונליין נפתחו החודש חנויות "אמיתיות", בשביל כל מי שחייבת למשש בטרם תשלוף את האשראי. בכך נמשכת מגמה שהופכת מובהקת יותר ויותר: בוטיקים שהחלו במרחב האינטרנטי יוצאים ממנו לעולם האמיתי. אחרי שהתרגלנו לתת אמון בחנויות אינטרנט ולקנות בהן בגדים, וכן לשמוח כשמדי פעם צצה לה חנות פופ אפ כזו או אחרת (שבדרך כלל גם הציעה הנחות מופלגות) – בחודשים האחרונים נראה שמתגבש לו מעין איזון נעים בין המרחב הווירטואלי לרחוב הממשי ובין גלילת העכבר על מסך המחשב לבין דפדוף קולבים. דוגמאות לא חסרות: סיוון פניני מ־My Urban Runaway הפכה את הפופ אפ הזמני שלה בסנטר לחנות הרשמית של האתר, Adika מפעילה זה חודשים חנות הנודדת בכל הארץ ושוהה בתחנות שונות במשך שלושה חודשים, סוזן אובריין ומיה דיאדיוק מ־Legal Outfit עומדות אף הן לפתוח בקרוב חנות בלוקיישן שעדיין לא פורסם.

את בר מרום, "ברנדה" בשבילכם, התופעה ממש לא מפתיעה: "כמה שנוח לקנות בגדים באינטרנט ולקבל חבילה עד הבית, הרבה בנות מעדיפות את האופציה של לבוא, להסתובב, לגעת ולמדוד בחנות עצמה". יחסית לגילה הצעיר (25) אוחזת מרום בהספק מרשים למדי. היא הפציעה כנערת החן בתחרות מלכת היופי 2011, המשיכה לסיקור עיתונאי של התחרות בשנה שאחריה, ומשם ללימודי מינהל עסקים, לצילום אופנה ולכתיבת בלוג פופולרי שהוביל לפתיחת בוטיק אונליין הנושא את שמה.

החנות המקוונת שלה, ברנדה, פועלת זה חצי שנה וביום חמישי לפני שבועיים הפכה לחנות של ממש למרגלות כיכר דיזנגוף. עד עכשיו פעלה החנות משואו רום קטנטן לא רחוק משם, אך לנוכח הביקוש היא החליטה להתרחב.

ברנדה. צילום: יח"צ
ברנדה. צילום: יח"צ

את הפריטים הנמכרים באתר ובחנות מייבאת מרום בעיקר מאיטליה, ולשם כך היא מבקרת מדי שבועיים במילאנו ובוחרת בדקדקנות הכל בעצמה. פריטים אחרים מעוצבים על ידיה ונתפרים בארץ. הקולקציות המצומצמות יחסית מתאפיינות בסגנון טרנדי, נשי וססגוני מאוד, אך אפשר למצוא גם פריטים רגועים יותר ומונוכרומטיים לחלוטין. בצד הבגדים – שמלות, טוניקות, עליוניות, חצאיות, חליפות מכנסיים וז'קטים – מציעה החנות גם אקססוריז תואמים כגון נעליים ותיקים וכן תכשיטים (שהם דווקא הצד הפחות חזק ופחות מקורי של החנות). למרות היבוא האישי וחומרי הגלם האיכותיים, מחירי הפריטים סבירים, והפריט היקר ביותר עולה 850 ש"ח.

במקביל לרוח הרעננה הנושבת מכיכר דיזנגוף, גם מתחם שינקין מתעורר מהנמנום שהיה שרוי בו במשך כמה שנים, הרבה בזכות חנות הדגל החדשה של Belle&Sue, שנפתחה להרצה בחלל משגע בן שתי קומות, בדיוק במקום שבו פעל הפופ אפ האחרון של האתר. מעריצי Cheap Monday, בגדי מעצבים קוליים והאקססוריז הנכונים ביותר בכל רגע נתון, צפויים גם כאן לבוא על סיפוקם המלא ואף יותר מזה, משום שלרגל פתיחת החנות החדשה מובטחת הרחבה מסיבית של קו המוצרים.

ברנדה, כיכר דיזנגוף 1

Belle&sue, שינקין 41

Belle&Sue. צילום: אנדריי גרשקו
Belle&Sue. צילום: אנדריי גרשקו