"האפשרות לנחם את עצמך דרך אוננות רלוונטית במיוחד עכשיו"

איילת ודפנה דוד קורן ב"סיסטרס" (צילום: אייל אסרף)
איילת ודפנה דוד קורן ב"סיסטרס" (צילום: אייל אסרף)

איילת ודפנה דוד קורן, אקסיות ובעלות "סיסטרס" בנמל תל אביב, שורדות את המשבר הכלכלי של הקורונה הודות לעובדה שעונג מיני הוא מוצר צריכה בסיסי

20 ביולי 2020

סיסטרס

ותק: 16 שנים
תפקיד: מקימות ובעלות החנות
מה מוכרות: צעצועי מין, הלבשה תחתונה סקסית, ספרות אירוטית

מה שלומכן בימים אלה?
איילת: "הייתה תקופה לא פשוטה. בהתחלה של הקורונה, בעקבות הסגר, הייתה ירידה במכירות. החנות הייתה סגורה במשך חודש וחצי, ולמרות שהייתה קצת עבודה אונליין, חשוב לציין שאנחנו לא יכולות לפרסם את העסק שלנו דרך אינסטגרם ופייסבוק בגלל כל מיני חוקים ישנים שמקשרים בין כל מה שנוגע בסקס ומיניות לפורנו. דווקא בתקופה שבה עסקים מקדמים את עצמם באינטרנט, אנחנו לא יכולות. זה קשה".

דפנה: "החוזקה של סיסטרס הוא הייעוץ הפרונטלי והמקצועי. אנחנו בית לנשים ובני ובנות זוגן שהוא מעבר לעסקים אחרים בתחום ברמת הפתיחות והלגיטימציה שאנחנו נותנות לעינוג העצמי והזוגי. יש לנו תצוגה של המוצרים שמאפשרת לגעת ולהפעיל, והרבה מעדיפות את זה לפני הקנייה. האפשרות ליצור מרחב שיאפשר לנשים להרגיש בטוח, להגיע ולהתייעץ פרונטלית נלקחה מאיתנו והפכנו לעוד חנות אינטרנטית שנאבקת על מקומה".

און, שלטון, עולם תחתון. סיסטרס בנמל (צילום: אייל אסרף)
און, שלטון, עולם תחתון. סיסטרס בנמל (צילום: אייל אסרף)

"אין אף גבר שמחליט"

סיסטרס הוקמה בשנת 2004 בנמל תל אביב על ידי איילת ודפנה דוד קורן (באותה תקופה זוג, כיום מגדלות 3 ילדים בהורות משותפת) אשר החליטו לשנות את הנוף הקיים של חנויות הסקס בארץ. פחות גברי וסליזי, יותר קשוב ומקצועי. מאז הן מנהלות את החנות הפיזית ואת אתר האינטרנט ובנוסף למוצרים עצמם, גם מעניקות ייעוץ והדרכה במקום.

איילת: "רצינו חנות שתפנה לנשים, קהל היעד העיקרי שלה, באופן מקצועי, מהימן, לא מבזה והכי חשוב – כזה מאפשר לחוות מיניות באופן נוח ופתוח. המיקום של החנות משרת את המטרה – זו חנות שאפשר להגיע אליה 'על הדרך', לצד בית הקפה, המרקחת, חנות הנעליים. רצינו שזה יהיה כמו לקנות עיתון או קפה. היינו הראשונות שאיפשרו לפתוח מוצרים על במות תצוגה כדי שכל אחת תוכל להתרשם מהמגוון העצום ולמצוא מה ידבר אליה. ממש ראינו בכך שליחות".

דפנה: "אני חושבת שמאז הפתיחה שלנו רואים שינוי באופי של חנויות מסוימות בארץ, אבל עדיין יש לנו איזושהי ראשוניות. גם זה שאנחנו רק נשים הוא אחד היתרונות הגדולים שלנו. אין פה אף גבר שחושב שהוא יודע יותר טוב, שמחליט. למרות שבערך 80% מהתעשייה של צעצועי המין פונים לנשים, יש תחושה שהרבה חנויות מנוהלות על ידי גברים שחושבים שיודעים מה נכון לנו. אבל רק אנחנו יודעות מה נכון לנו".

קפה, מאפה ודילדו בבקשה. סיסטרס בנמל (צילום: אייל אסרף)
קפה, מאפה ודילדו בבקשה. סיסטרס בנמל (צילום: אייל אסרף)

מי קהל הלקוחות שלכן?
איילת: "נשים ובני או בנות זוגן. רוב הלקוחות סביב גילאי 30-60, אבל יש כמות לא מבוטלת שאפילו חוצה את גיל השמונים. יש מעט לקוחות שהם צעירים מאוד ואני חושבת שיש בזה משהו טוב. הצעירים משמרים את הראשוניות של מגע אנושי, של יחסים זוגיים או אפילו עצמיים, לבד. יש משהו בחקירה העצמית הראשונית שלך עם עצמך לבד שבונה ביטחון ולאחר מכן, אין ספק ששימוש בצעצועים תורם המון בכל מיני אספקטים של מיניות, וכן בפן הטיפולי".

דפנה: "אני מאוד אוהבת שבאות לחנות נשים עם אמא שלהן או סבתא שלהן. אחת הלקוחות הראשונות שלנו בחנות הייתה בחורה בת 16 שהגיעה עם אמא שלה והיא לקוחה שלנו עד היום. לא מזמן הגיעה לחנות בחורה צעירה יחד עם סבתא שלה, והסבתא הסבירה לה, הנחתה אותה ונתנה לה טיפים. היה משמח לראות את הפתיחות והשיח ביניהן".

מה המוצר הכי פופולרי אצלכן כרגע?
"ויברטור שנקרא טרייסי'ס דוג (Tracy's Dog). זה מוצר שהבאנו לאחרונה והוא לא רק בסט סלר אצלנו, אלא בעולם. מדובר בוויברטור כפול שמבצע גם חדירה וגינלית רוטטת, עם דגש על אזור הג'י, וגם ויברציה עם יניקה באזור הדגדגן".

כמה עוצמות רטט זה? Tracy's Dog (צילום מתוך אתר האינטרנט של סיסטרס)
כמה עוצמות רטט זה? Tracy's Dog (צילום מתוך אתר האינטרנט של סיסטרס)

שוק צעצועי המין הוא לא זול. האם אתן חוטפות ביקורת על המחירים שלכן? נאלצתן לעשות התאמות בעקבות המצב הכלכלי הנוכחי?
דפנה: "יש תמיד אישיו לגבי המחירים. אנשים חושבים שצריך להשוות מחירים לחו"ל, אבל הרבה פעמים זה פשוט לא אפשרי. אנחנו כבעלות עסק נפגענו מאוד כי ההוצאות גדלו מבחינתנו – כל המשלוחים לארץ הם הרבה יותר יקרים ויש המון המון עיכובים. אנחנו צריכות גם כן לשרוד כמו כולן".

איילת: "יש לנו הרבה הוצאות סביב כל מוצר. מה שאנחנו נותנות לצד המוצרים זה השירות, הייעוץ והמקום. גם במהלך הקורונה – כשהחנות הייתה סגורה – היינו מייעצות לאנשים בטלפון גם במשך שעה בטלפון בחינם. אנחנו משקיעות המון המון מהזמן שלנו בזה".

הבמה שלכן: מה יעזור לכן בתקופה הנוכחית? מה הייתן רוצות שיקרה?
איילת: "צריכה להיות סולידריות בין העסקים הקטנים, אנחנו נשמח לשתף פעולה כדי להניע לפעולה. בנוסף, אני חושבת שהקריאה לקנייה כחול לבן היא חשובה מאוד במיוחד עכשיו".

דפנה: "יש נטייה של הרבה אנשים לחפש בחו"ל ולקנות בחו"ל גם אם זה יעלה בערך אותו הדבר או קצת יותר זול. חושבים שעסקים בארץ רוצים לדפוק את הלקוחות, אבל זה ממש לא ככה. אנחנו עומדות מאחורי המוצרים שלנו ומשקיעות".

ולסיום, מהי החנות האהובה עליכן בתל אביב?
"אנחנו רוצות לפרגן לליאת מחנות חיות ג'ונגל באופנהיימר 13 רמת אביב, על יחס אדיב, אישי ומהיר. בנוסף, אנחנו מאוד אוהבות את 'זה סושי' בבזל. זה עסק שמתנהל בצורה איכותית לאורך שנים".

סיסטרס, האנגר 26, בית בנמל. נמל תל אביב