חנוך לוין חוזר לקאמרי

התיאטרון הקאמרי מארח את פסטיבל הצגות חנוך לוין הבינלאומי השני במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי השמיני של תל אביב

פסטיבל חנוך לוין. צילום: Leka
פסטיבל חנוך לוין. צילום: Leka
10 בנובמבר 2015

הפסטיבל הבינלאומי למחזאי חנוך לוין מתקיים בפעם השנייה, וזו הזדמנות לצפות בפרשנויות וקונספציות שונות של במאים זרים למחזותיו של לוין. בנוסף, יכלול הפסטיבל מבחר מגוון של הצגות מחו"ל, סגנונות ושפות תיאטרון שונות.

הפסטיבל יארח 5 להקות תיאטרון מרחבי העולם: "רצח" מגרמניה (בתרגום לעברית וערבית), "אשכבה" מצרפת, "יעקובי וליידנטל" מפולין, "קברט לוין בולגרי" מבולגריה, "מונולוגים של לוין" מסין וכן הצגות של לוין מישראל: מתיאטרון הקאמרי "אשכבה", "הרטיטי את לבי", "כולם רוצים לחיות", ו"האישה המופלאה שבתוכנו" אופרה חדשה קופרודוקציה עם אנסמבל המאה ה- 21, ו"גאולה" של סמינר הקיבוצים.

כמו כן במסגרת הפסטיבל התיאטרון הבינלאומי ה-8 של תל אביב תתארח בקאמרי ההצגה "ריצ'רד השלישי" מהתיאטרון הלאומי של סין.

ההפקות יועלו בשפת המקור עם תרגום כתוביות לשפה העברית.

הפסטיבל יארח 5 להקות תיאטרון מרחבי העולם. צילום: Leka
הפסטיבל יארח 5 להקות תיאטרון מרחבי העולם. צילום: Leka

ההצגות יתקיימו בתיאטרון הקאמרי בתאריכים 8-21/11

הטבה למחזיקים בכרטיס דיגיתל: 

55 ₪ (במקום 200 ₪)

*קוד הטבה לרכישה טלפונית בלבד לפסטיבל חנוך לוין 1579

התוכנית:

גרמניה

רצח – בשאושפילהאוס בדיסלדורף

מאת חנוך לוין, תרגום לגרמנית מתיאס נאומן, בימוי דדי ברון

כתוביות בעברית.. אולם  קאמרי 2  9-10.11 , 20:30; 10.11, 16:30

במבנה מדויק המחולק לשלוש מערכות, סצנה מול סצנה, מעלה המחזה את הקונפליקט ההולך ומסתבך בין הישראלים והפלשתינאים כסדרת עימותים ללא מוצא החודרים לחיי היום יום. עולם חסר הגיון, שבו אלימות גוררת אלימות, רצח גורר רצח. אלא שבהפקה הנוכחית האלימות מופיעה בהקשר אסתטי, בלשון ציורית ופיוטית על גבול הסוריאליזם. אלימות מתמזגת עם יופי, ושירה צרופה כלואה בתבניות של לשון רחוב. תיאטרון לוקלי חוצה גבולות ומטלטל. טרור כמקור השראה.

האם יכול התיאטרון להביא לשינוי ?

בשילוב קטעי וידאו שנעשו בידי אמן הוידיאו יואב כהן, התמונות על הבמה נעות באופן מרתק בין מבט הצפרדע למבט מעוף הציפור, מבט רחוק וקרוב. (מתוך רדיו גרמניה WDR3)

הבמאית דדי ברון מדלגת בחן בין שני העולמות – בין האבסטרקטי מעורר המחשבה לריאליסטי מעורר הרגשות. "באופן זה יוצרת הבמאית הצגה שהיא יותר מעוררת מחשבה מאשר מזעזעת."  Deutschland Radio Kulture

השחקן הגרמני מדבר טקסט שאין ישראלי ממנו. עבורו הוא חלק מעוד תפקיד בתיאטרון. עבורי, זה טקסט טעון, קיומי-הישרדותי. ואז הבנתי שאני צריכה לביים את 'רצח' כהצגה, המתרחשת באזור הדמדומים התודעתי שבין שני העמים. אזור שבו השאלות ששואל חנוך לוין פורצות את גבולות הסכסוך הישראלי-ערבי.

המחזה הועלה לראשונה בקאמרי, סתיו 1997, בבימויו של עמרי ניצן, ועורר סערה ציבורית.

פולין

יעקובי וליידנטל מאת חנוך לוין, בימוי מרטין היצנר, תיאטרון פובצ'צני, וורשה, פולין

קאמרי 4

בולגריה

קאברט חנוך לוין בולגרי, שם מקורי "בצעד קל ונסיונות אחרים", הצגה מוזיקלית בשפת תנועה מיוחדת. 13 סיפורים מצחיקים מתמזגים להצגה קומית- טרגית על הצפיה לאושר, בהשראת השפה התיאטרונית של חנוך  לוין. בימוי בויאן איבנוב ולהקת שחקנים פופולאריים מבולגריה. כתוביות בעברית.

התיאטרון הלאומי, ורנה, בולגריה

קאמרי 2

סין, ישראל

מחווה לחנוך לוין – קולאז' דו לשוני, סינית ועברית, של מערכונים, מונולוגים, ושירים של חנוך לוין בהשתתפות שחקני התיאטרון הלאומי הסיני והתיאטרון הקאמרי, בעריכת אבי גז

17.11.2015

סין

ריצ'רד השלישי, בימוי וואנג קסייאינג , התיאטרון הלאומי הסיני. הפקה מרהיבה, שילוב של מיסטיקה וחכמה אורינטלית, אופרה סינית, קונג פו, מוסיקה חיה, עיצוב מודרני של תלבושות מסורתיות, ואקרובטיקה. קאמרי 2, כתוביות בעברית, 18-19.11, 20:30

ישראל

אשכבה, בימוי חנוך לוין, התיאטרון הקאמרי של תל אביב, הצגה עטורת פרסים, ייצגה את ישראל בחו"ל יותר מכל הצגה אחרת, זוכת פרס התיאטרון הישראלי להצגת השנה, מחזאי השנה, במאי השנה, ועיצוב תלבושות ותאורה. קאמרי 1, 17.11, 20:30

ישראל
האשה המופלאה שבתוכנו, מאת חנוך לוין, עיבוד לאופרה קאמרית ישראלית, פרימיירה עולמית, קאמרי 3, 14-15.11  20:30

האשה המופלאה בתוכנו, פרסה גרוטסקית שהיא עדיין בתחום הקומדיה הפוליטית של לוין, חוצה את גבולות התרבות הישראלית ומתקבלת כמחזה אוניברסאלי לגמרי. מרוסנת דיה בכדי שרך הלב יהנה ממנה, גסה דיה בכדי שהחזק במותניו יהנה ממנה. פרסה הממוקדת במיניות ובמאבק כוחני בין המינים.

זוכרים את חנוך לוין. צילום: מיקי נועם אלון
זוכרים את חנוך לוין. צילום: מיקי נועם אלון

צרפת

אשכבה, מאת חנוך לוין, תרגום לצרפתית לוראן סנדרוביץ, בימוי ססיל באקס, תיאטרון העיר בסון, צרפת. קאמרי 2, 11.11.2015,  16:00, 20:30

"אשכבה" היא עבודתו האחרונה של לוין, החוזר לשורשיו הסלאביים באמצעות הסיפורים הקצרים של צ'כוב. "אשכבה" ממשיך את המסע של משורר גדול המספר בהצלחה על המעבר מחיים למות.

הדימויים הבימתיים המשתלבים כשפת תיאטרון יחודית נוצרים לפני קהל הצופים ומעלים כסיפור את הרגעים האחרונים. דמיון ופילוסופיה, חיים ומות שזורים זה בזה כחגיגה ריטואלית מוארת במוסיקה קרניבלית המפגישה בין שמים וארץ, ומרקידה בני אדם.

ובני האדם מגולמים ברוך ובאכזריות, כשהחיה שבהם חבויה מאחורי מסכה שהיא לפעמים מבדחת, לפעמים מטרידה.

ישראל

הרטיטי את לבי, מאת חנוך לוין, בימוי אודי בן משה. קומדיה שנונה, מצחיקה וקצבית על התשוקה לאהבה והקושי לממש אותה. זכתה בפרס התיאטרון הישראלי להצגת השנה, מחזה השנה, במאי השנה, קומפוזיטור, ושחקנית משנה של השנה.

עם רמי ברוך, מירב גרובר/תמר קינן, גדי יגיל, ג'יטה מונטה, רובי מוסקוביץ'/זיו מאיר, אסף פריינטא/איתן גרינשטיין, קאמרי 2 , 24.11 , 20:30

כולם רוצים לחיות, מאת חנוך לוין, בימוי אודי בן משה. קאמרי 1, 18.11, 20:30
בעל אחוזה שנגזר עליו לפתע למות, מקבל חנינה ממלאך המוות בתנאי שיביא מחליף. אך מי יסכים להחליפו? בהשראת המיתוס היווני על אדמטוס ואהובתו אלקסטיס שהסכימה למות במקומו.

קומדיה גרוטסקית ליצנית עם צוות שחקנים מהוקצע, ביניהם רמי ברוך, יצחק חזקיה, וענת וקסמן. מכלם נוגעים ללב דבורה קידר ויוסי גרבר הנפלאים בתור ההורים הקשישים.

אוי אליאס, אליאס, מערכונים ופזמונים מאת חנוך לוין, עריכה ובימוי: מוני מושונוב, ליליאן ברטו, דרור קרן, ניהול מוזיקלי" טל בלכרוביץ', 24 נובמבר, קאמרי 3, 20:30

גאולה מאת חנוך לוין, בימוי טל ברנר עם קבוצת שחקנים צעירים יוצאי בית הספר לאומנויות הבמה, מכללת סמינר הקיבוצים. פרימיירה עולמית של המחזה הלויני. נחמני, 24 נובמבר

מחזה ציורי ויפה להפליא שיצרו אדם קלר – מעצב התפאורה, יעקב סליב – מעצב התאורה, והבמאית טל ברנר עם להקת שחקנים צעירה, מתעמת בדרכו הפיוטית של חנוך לוין עם האכזרי והמכוער.

כתוביות בעברית ילוו את ההצגות.