חנוכה 2015: סרטי הילדים שכדאי לראות בקולנוע

חופשת החנוכה משאירה לזאטוטים הרבה זמן פנוי, אז כדאי שתכירו את סרטי הילדים החדשים שעלו לאקרנים

גולשים על הירח. (צילום: יח"צ)
גולשים על הירח. (צילום: יח"צ)

ברבי ציידת האוצרות

ברבי חוזרת עם אחיותיה ממליבו אל עיר ילדותה כדי לבלות את חופשת הקיץ אצל סבתן. במהלך שיטוטים בעליית הגג, נתקלות האחיות הסקרניות במפת אוצר ישנה, אשר ייתכן שמובילה אל אוצר עתיק הקבור תחת האדמה בעיירה המנומנמת. לצד גורי כלבלבים חמודים ושובבים אשר רק נולדו בחצר בית הסבתא, יוצאות הבנות למסע מופלא אל בטן האדמה בעקבות האוצר האבוד, בין דפי ההיסטוריה של העיר ובנייניה העתיקים.

מדובב, 92 דקות

[tmwdfpad]

גולשים על הירח

לאחר שהמיליונר המשוגע ריצ'ארד קארסון בונה חללית בשביל להגיע לירח ולהוכיח כי הנחיתה עליו הייתה מבוימת (ובעצם כדי לשדוד את מחצבי הירח היקרים), נאס"א מחליטה לשלוח לשם בשנית אסטרונאוטים על מנת להקדים את קארסון ולהגן על דגל ארצות הברית המונח על קרקע הירח מאז הנחיתה ההיסטורית של אפולו 13 ביולי 1969.

גיבורי הסרט הם החברים איימי, מרטי ומייק גולדווינג, דור שלישי לאסטרונאטים – אביו אסטרונאוט פעיל בנאס"א וסבו אסטרונאוט בגמלאות שכמעט הגיע לירח באותה טיסה היסטורית, אך ברגע האחרון קורקע. בעקבות רצף אירועים מטורף, מוצאים את עצמם הילדים עם הסבא ועם לטאת מחמד בחללית אל הירח ובמירוץ להקדים את המיליונר הרשע אל הדגל.

מדובב, 94 דקות

הדינוזאור הטוב

הסרט החדש מבית דיסני/פיקסאר. "הדינוזאור הטוב" שואל את השאלה: מה היה קורה לו האסטרואיד ששינה את החיים על פני כדור הארץ לא היה פוגע בו, והדינוזאורים לא היו נכחדים? בסרט, דינוזאור בשם ארלו מתחבר עם בן אדם. במסע דרך נופים מסוכנים ומסתוריים, ארלו לומד כיצד להתמודד עם פחדיו ומגלה את יכולותיו.

מדובב, 100 דקות

סנופי וצ'ארלי בראון – פינאטס, הסרט

מדמיונו של המחבר צ'ארלס מ. שולץ והיוצרים של סרטי "עידן הקרח" מגיעים צ'ארלי בראון, סנופי, לוסי, לינוס ויתר חבורת "פינאטס" האהובה למסך הגדול בתלת ממד. סנופי, הכלב המעופף האהוב בעולם, יוצא אל המשימה הגדולה ביותר שלו בשמים במרדף אחר אויבו הגדול, הברון האדום, בזמן שחברו הטוב צ'ארלי בראון יוצא למסע אפי משלו.

מדובב, אנימציה, 88 דקות

אבוללה

סרט Live action שמשלב צילום קולנוע עם אנימציית מחשב. הוא פורץ דרך הן מבחינת הז'אנר הקולנועי שפונה לילדים וההורים שלהם, והן מבחינת היקף אנימציית המחשב והאפקטים הויזואליים. אבוללה עצמו נוצר בטכניקה דומה לזו שבה נוצרו המפלצות בסרט "ארץ יצורי הפרא" והוא שילוב של שחקן אפקטים פיזיים וממוחשבים. הסרט מספר את סיפורו של ילד בן 10 שמפתח קשרי חברות עמוקים עם מפלצת החושך אבוללה. הוא לומד לשים את העבר מאחוריו, להתגבר על פחדים, ומעל לכל להבין שאם אתה אוהב מישהו באמת, אתה אף פעם לא לבד.

את האנימציה והאפקטים בסרט יצרו סטודיו סנובול VFX – הסטודיו הגדול בארץ לאנימציה ואפקטים ממוחשבים אשר אחראי בין היתר על האנימציה בפרסומות הלוטוגוצים, התוכי של בזק בינלאומי והיונים של ביטוח ישיר. תסריט ובימוי: יוני גבע

סרט דובר עברית, 90 דקות

נוקאאוט צ'יקן

טוטו הוא התרנגול הכי טוב בעולם בהכל – או לפחות ככה אימא שלו חושבת. בחיים האמיתיים טוטו הוא תרנגול צעיר וביישן שחולם להיות אלוף אגרוף בקרבות תרנגולים, מה שפחות מסתדר עם האופי העדין שלו. באופן מפתיע, החלום שלו עומד להתגשם הרבה יותר מהר ממה שהוא חשב. כאשר בעל החווה שהוא מתגורר בה עומד להפסיד את הבית והחווה כולה נמצאת בסיכון, טוטו יוצא למחנה אימונים מפרך עם חבורת ביצים ססגונית ומצחיקה, במטרה להפוך מתרנגול חלשלוש ללוחם אמיץ ונועז שיתמודד מול האלוף והמרושע בזירת הקרבות הגדולה – ויציל את ביתו.

מדובב, 98 דקות