שינקין, השכונה שלך חזרה: חנות הדגים החדשה שמשדרגת את הרחוב

יקיר המדור אוסמה דלאל פתח בשינקין חנות דגים עם נמרוד לביד מהקצביה של אהרוני, וביחד הם מחזירים לרחוב נורמליות שנעדרה ממנו 30 שנה (אם כי זקני הרחוב אינם זוכרים קציצות שרימפס כאלה)

פעם היה רחוב כזה, נורמלי. "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)
פעם היה רחוב כזה, נורמלי. "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)
22 באוקטובר 2020

אחרי עשור קשוח מאוד שעבר על רחוב שינקין והותיר את ימיו הגדולים מאחוריו, מסתמנת לה בזהירות מגמה של חזרה לנורמליות, אל הימים שבהם שינקין היה סתם רחוב מסחרי חביב ושוקק עם חנויות רגילות לתושבים רגילים בווייב שכונתי חמוד.

אל המגמה הזאת, ששיאה עד כה הייתה הקצביה הנעימה של אהרוני, הצטרפה רגע לפני הסגר חנות הדגים החדשה שנקראת פשוט "חנות דגים", בבעלותם של אוסמה דלאל ונמרוד לביד. כן כן, אותו אוסמה דלאל שנודע בעכו כילד פלא במטבח, לשעבר שף מסעדת דלאל בעכו ובהמשך גם במסעדת מאייר במלון עלמא בתל אביב.

הנה, זה פה ממש מ*מול* (סליחה). "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)
הנה, זה פה ממש מ*מול* (סליחה). "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)

לביד הוא שותף בקצבייה של אהרוני שברחוב שינקין גם היא, ולשניים יש עבר משותף בקייטרינג לאירועים פרטיים. עוד חולקים השניים אהבה משותפת לים ותוצרתו, מה שהוביל אותם לפתוח את חנות הדגים החדשה. ההחלטה התקבלה עוד בימים שקדמו לקורונה (זוכרים אותם?) והפתיחה התעכבה מעט בשל המגפה, אולם בימים אלה כבר אפשר לראות תור משתרך מחוץ לחנות בשינקין.

את מיטב הדגה ופירות הים מביאים השניים מהדלאל (מכרז הדייגים) בעכו והם טריים טריים הישר מהמים. ביום ראשון, יום בו רוב דוכני וחנויות הדגים סגורות משום שאין אספקה חדשה של דגים, מתייצב אוסמה כבר בחמש בבוקר במרכז העכואי ומקפיד להביא סחורה טרייה ללקוחות בשכונה.

דג שינקינאי מצוי. "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)
דג שינקינאי מצוי. "חנות דגים" בשינקין (צילום: סטודיו O'Lala)

ואכן תוכלו למצוא כאן הכל – מלברק, סלמון, דניס וטונה הנפוצים ועד ללוקוס, אינטאס, טרחון, ברבוניות, פלמידה לבנה ואדומה ושאר אוצרות שפלט הים. כולם נחתכים ונארזים איך שתבקשו, סביצ׳ה, קרפצ׳יו או סשימי. וכן, יש גם משרימפס טרי טרי, סבידה, תמנונים וקלמארי.

בנוסף, מבית הסבתא יגיעו גם דגים כבושים בתוצרת ביתית כמו לקרדה, אנשובי, מטיאס והרינג. בהמשך צפוי גם ייבוא מצרפת של אויסטרים, ואז באמת יהיה למה לחכות. דלאל עצמו אמון על קציצות דגים וקציצות שרימפס חלומיות שנמכרות במקום ומיועדות לטיגון קליל בבית, ועל מרקחות תבליניםייחודיות לבישול דגים ופירות ים. ההזמנות נעשות גם בוואטספ באופן מהיר ונוח, והחל מנובמבר צפויים גם משלוחים.

"חנות דגים", שינקין 49, הזמנות בווטסאפ: 0533425440; טלפון חנות: 03-5667388; פתוח: א' 11:00-20:00, ב'-ה' 8:00-20:00; ו': 8:00-16:00