מלחמה כחול לבן: עיריית ת"א-יפו חוזרת לאכוף עבירות חניה קשות

הרגעים האלה שאתה מקלל בשפות שלא הכרת. חניה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
הרגעים האלה שאתה מקלל בשפות שלא הכרת. חניה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שבועות ארוכים שבהם לא נאכפו עבירות חניה בתל אביב-יפו, ולאור העלייה במספר כלי הרכב הנכנסים לעיר בשגרת המלחמה החדשה, מחזירה העיריה בהדרגה את הפקחים לרחובות ותבצע אכיפה יזומה של עבירות חניה המסכנות את הציבור ומפריעות לתנועה. זמן טוב להתחיל לחנות כמו בני אדם

6 בנובמבר 2023

חודש אל תוך המלחמה, וצירוף המילים הנורא "שגרת מלחמה" מתחיל לחלחל אל כל תחומי החיים: אחרי שבועות ארוכים שבהם כלל לא נאכפו עבירות חניה בתל אביב-יפו, חוזרת העירייה החל מהיום (שני, 6.11) ל"שגרת אכיפה מדורגת", שמשמעותו שינוי הדרגתי של אכיפת הסדר במרחב הציבורי והתאמתו לשגרת חירום, המבשר את שובם של פקחי החניה אל הרחובות.

עם פרוץ המלחמה עצרה עיריית תל אביב-יפו כמעט לחלוטין את אכיפת חוקי החניה בעיר, ועובדי אגף הפיקוח העירוני הועברו לביצוע מטלות חיוניות בעת חירום כמו סיוע מוגבר לקהילה, תגבור אבטחה בסביבת מוסדות חינוך בפרט וברחבי העיר בכלל ועוד. בנוסף, הירידה הדרסטית בהיקף כלי-הרכב הנכנסים לעיר ובמספר העסקים הפועלים בה, שינה את היקפי האכיפה במרחב הציבורי בשבועות הראשונים לאחר תחילת הלחימה והורידה אותם למינימום.

חוזרים לשגרת אין חניה. חניון אחוזת החוף בטיילת (צילום: שאטרסטוק)
חוזרים לשגרת אין חניה. חניון אחוזת החוף בטיילת (צילום: שאטרסטוק)

אבל בשבועיים האחרונים החל היקף המבקרים בעיר ומספר כלי הרכב הנכנסים אליה מדי יום לעלות בהתמדה, ובעיות החניה המוכרות בתל אביב החלו לצוץ מחדש, ובתגובה יתן אגף הפיקוח העירוני מענה לקריאות שירות המתקבלות במוקד 106+ בתחום החניה וחוקי העזר, ויבצע אכיפה יזומה של עבירות חניה בדגש על עבירות חניה הגורמות להפרעה לתנועה וסכנה בטיחותית, במקומות המיועדים לפריקה וטעינה, העלאה והורדת נוסעים, חניה על שבילי אופניים ועוד, לרבות גרירה מחניה אסורה. 

הדגש בפעילות הפקחים יהיה כאמור על עבירות חניה קשות שמהוות סכנה לציבור ולתנועה, אך בעיריה מדגישים כי יש לחנות ולרכוב כחוק, ומסמנים לציבור שתקופת האפס-פיקוח הסתיימה. בנוסף, על מנת להקל על אלפי המפונים שהגיעו לעיר, העמידה לרשותם העירייה תשעה חניונים של אחוזות החוף בהם החניה היא חינם, ובמקביל פועלת למתן פתרונות נוספים בתחום החניה עבורם, כדוגמת הנפקת היתרי חניה זמניים לשימוש בחניה בכחול לבן, מתוך מטרה להקל על שהותם בתל אביב.