היי תל אביב, מצאנו לך 400 מקומות חניה חדשים ברוטשילד

חניון רוטשילד (צילום באדיבות חברת אחוזות החוף)
חניון רוטשילד (צילום באדיבות חברת אחוזות החוף)

עיריית תל אביב-יפו וחברת אחוזות החוף השתלטו על החניון היוקרתי ברוטשילד 1 - מהחניונים היקרים בעיר - ויהפכו אותו החל מהחודש הבא לחניון ציבורי מסובסד עם חנייה לילית חינם לתושבי האיזור. תעדוף הולכי רגל? גם, אבל צריך לדאוג לבעלי הרכבים

21 בפברואר 2022

בימים כתיקונם ולאורך השנתיים האחרונות אנחנו מריעים בעיקר לידיעות על הפחתת מקומות חנייה בעיר ותעדוף תחב"צ על פני רכבים פרטיים, אבל כל עוד התחבורה הציבורית שלנו מג'עג'עת צריך לתת את הדעת גם על בעלי המכוניות האומללים ובעיקר על מחפשי החניה בעיר שמייצרים זינוק יומי בלתי נשלט של מפלס העצבים העירוני. ויש לנו חדשות גדולות בשבילם: החל מאמצע החודש הבא (14.3) יעבור חניון קצה השדרה שבשדרות רוטשילד 1 לתפעול חברת אחוזות החוף, חברת החניונים העירונית של עיריית תל אביב-יפו, ובכך יצטרף לרשימת 60 חניוני אחוזות החוף בעיר.

חניון קצה השדרה, שמונה 400 מקומות חניה, נחשב נכון להיום לאחד החניונים היקרים בארץ. עם תחילת הפעלתו העירונית יהיו התעריפים בו זהים לאלה שמקובלים בשאר חניוני אחוזות החוף: 16 שקלים לשעת חניה לתושבי חוץ ו-75% הנחה לתושבים, כלומר ארבעה שקלים לשעה בלבד. התעריפים בחניון ייגבו לפי המתכונת הבאה: בימי חול – חניון שעתי עד 22.00 ולאחר מכן חניית לילה חינמית לתושבי האזור עד 8 בבוקר למחרת; בימי שישי – חניון שעתי עד 22.00 בלילה ולאחר מכן חנייה חינמית לתושבי האזור עד 12 בצהריים בשבת; ובימי שבת – חניון שעתי רגיל ומ-22.00 עד 8.00 בבוקר חניית לילה חינמית לתושבים.

בקרוב אצלכם. חניון רוטשילד (צילום באדיבות חברת אחוזות החוף)
בקרוב אצלכם. חניון רוטשילד (צילום באדיבות חברת אחוזות החוף)

"אחד מאתרי הבילוי, התיירות והתעסוקה העיקריים בעיר הוא שדרות רוטשילד בלב העיר", אמר ראש העיר רון חולדאי עם הפצת הבשורה. "הוזלת תעריף החניה במיקום זה היא בשורה משמעותית ונהדרת לכולם – גם לתושבי העיר ובייחוד לתושבי האזור שיוכלו מעתה לנצל את החניון טוב יותר לצורכיהם, וגם לתושבי החוץ, שמגיעים לבקר ולבלות באזור. מעתה יוכלו כולם לשלם סכום שווה לכל כיס עבור חניה באחד האזורים המבוקשים והעמוסים ביותר בתל אביב-יפו". 

בעירייה מסבירים כי על אף שהולכי הרגל, כלי הרכב הדו גלגליים והתחבורה הציבורית נמצאים בראש סדר העדיפות במרחב הציבורי, העירייה פועלת גם על מנת להקל על משתמשי הרכב הפרטי ועל מצוקת החנייה בעיר באמצעות תעריפים מוזלים בחניוני אחוזות החוף, פתיחתם של חניונים ציבוריים בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים לתושבי האיזור בשעות הלילה, והסכמים עם  חניונים פרטיים לטובת מנוי חודשי מוזל לחניוני לילה וסופי שבוע.