מחפשים חניה בלב תל אביב? יש לכם 600 מקומות חדשים לחנות בהם

לילה אחד, בני, כל זה יהיה שלך. חניון גבעון (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
לילה אחד, בני, כל זה יהיה שלך. חניון גבעון (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

אם גם אתם מתחרפנים מחיפוש חניה כל ערב בלב תל אביב, כשחניון הבימה סגור בין 20:00 ל-22:00 והעולם כולו נגדכם, יכול להיות שזה יעזור: חניוני כיכר גבעון וקניון TLV מצטרפים להסדר עם עיריית תל אביב-יפו ויאפשרו חנייה לילית מוזלת לתושבים (רק כ-9 שקלים ללילה!)

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה לפעול בדיסוננס תחבורתי: מצד אחד הופכים את הפירמידה לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים, תהליך שיקח שנים רבות וייאלץ רבים לשנות את הרגלי השינוע שלהם ברחבי העיר, מצד שני צריך גם לא לעצבן יותר מדי את אוכלוסיית בעלי הרכבים החזקה והמשפיעה ולדאוג להם לפתרונות חניה (ולא, "תסתובבו עם האוטו מסביב לבלוק עד שתמצאו מקום" זה לא פתרון בר קיימא בעיר נורמלית). בתוך הדיסוננס הזה נולדים פתרונות כמו הפיכתם של חניון קניון TLV וחניון גבעון הסמוך לו, שניהם חניונים פרטיים, לחניוני לילה במחיר מוזל עבור תושבי העיר המתגוררים בסמוך להם.

פתרון מוצלח לדיסוננס התחבורה העירוני? חניון גבעון (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
פתרון מוצלח לדיסוננס התחבורה העירוני? חניון גבעון (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

בכל אחד משני החניונים יש כ-300 מקומות חנייה שננטשים בשעות אחה"צ כשעובדי המשרדים מעבירים כרטיס, ועכשיו במקום שיעמדו ריקים ועצובים עד הבוקר, אפשר לעשות מנוי חודשי ב-280 שקלים (כתשעה שקלים ליום) ולקבל מקום חניה בין 16:00 אחה"צ ל-08:00 בבוקר במהלך השבוע ובכל שעות היממה לאורך הסופ"ש. צמד החניונים מצטרפים אל ההסדר ההולך ומתרחב של העירייה עם בעלי חניונים פרטיים, במסגרתו אפשר לרכוש מנוי חודשי ב-28 חניונים פרטיים במחיר מוזל, החל ב-180 ₪ לחודש בלבד (לתל אביבים בלבד, כאמור). עד כה הוסיף ההסדר כ-5,120 מקומות חניה להיצע הלילי בעיר. רכישת המנוי המוזל לחניונים מתבצעת באמצעות יצירת קשר באופן ישיר עם הנהלת החניון הפרטי ומותנית בתו חניה עירוני בתוקף.

כל קניון צריך חניון. קניון TLV (צילום: שאטרסטוק)
כל קניון צריך חניון. קניון TLV (צילום: שאטרסטוק)

"הצטרפותם של שני חניונים בלב העיר להסדר משמעותית עבור התושבים באזור", אמרה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי. "יתרונם הוא במיקומם ובכך שהם יכולים להוות אלטרנטיבה לחניון הבימה העמוס, ולתת מענה למצוקה של תושבי האזור שנפגעים מסגירת חניון הבימה בשעות 20:00–22:00 – סגירה שנועדה לצמצם את הפקקים באזור".

גם חבר מועצת העירייה, אסף הראל, מהכוחות המובילים במועצה בכל הקשור למדיניות תחבורה פרוגרסיבית, הסביר ש""אמנם חזון התחבורה העירוני שאנו מקדמים פועל למען הולכות והולכי הרגל, רוכבי האופניים ושיפור התחבורה הציבורית, אך במקביל אנו זוכרים שאחוז גדול מהתושבים עדיין מחזיק ברכב פרטי וזקוק לפתרונות חניה. אין היגיון בכך שתושבים שחוזרים מהעבודה בערב יאלצו לחפש חניה במשך שעות, בזמן שלידם נמצאים חניוני ענק של משרדים העומדים ריקים".
>> מנוי לילה בחניון: רשימת החניונים המלאה שבהסדר ופרטים נוספים כאן בקליק