החל מהיום: חניון רידינג הופך להיות חניון בתשלום

עיריית תל אביב ממשיכה לצמצם את מספר החניות החינמיות במסגרת המדיניות החדשה, ששמה את המכונית הפרטית בתחתית הפירמידה. בהמשך יורחב החניון כך שיהווה מוקד שממנו ימשיכו נהגים לתוך העיר באמצעים אחרים

חניה בתל אביב (צילום: Shutterstock)
חניה בתל אביב (צילום: Shutterstock)

מהפכת התחבורה בתל אביב נמשכת: חניון רידינג, מהחניונים המרכזיים בעיר, הפך החל מהיום (ראשון, 15.12) להיות חניון בתשלום. בהמשך יורחב החניון כך שיכיל יותר מ-800 מקומות חניה, כחלק מניסיונות העירייה לצמצם את החניה בתוך העיר לבאים מבחוץ.

בשבועות האחרונים החלה עיריית תל אביב-יפו לאותת לנהגים שמדיניות העדפת כלי הרכב הפרטיים נגמרה. לאור הצפיפות הגוברת בעיר והסגירה של צירים מרכזיים רבים על רקע העבודות לרכבת הקלה, הבינו בעירייה שעליהם להתחיל לחלק לנהגים "מקלות", בתמורה ל"גזרים" בדמות פיתוח התחבורה הציבורית ועידוד שימוש באופניים וקורקינטים.

בין הצעדים האחרונים ניתן למנות את נתיב התחבורה הציבורית החדש ברחוב קפלן, האכיפה המוגברת של חניה באדום-לבן ועל מדרכות, והגזר המתוק שהוא התחבורה הציבורית בשבת. במרכז הדברים הללו עומדת סוגיית החניה החינמית בתל אביב, שבמשך שנים נמנעה העירייה מלשנות. כעת מתכוונת העירייה לצמצם דרמטית את מספר החניות, והמהלך הנוכחי מהווה חלק מכך.

במקביל, בשל מצוקת החניה ברובע 3 (הצפון הישן) ועל מנת לעודד נהגים המגיעים מחוץ לעיר לחנות בשולי תל אביב ולהגיע למרכז באמצעים אחרים, העירייה מודיעה שהיא תגדיל עד אפריל 2020 את מספר מקומות החניה ברידינג ל-825 מקומות. עבור תושבי האזור, החניון יתויג כ"חניון קרוב לבית" ותינתן בו חניה חינם בשעות הלילה. בנוסף בוחנת העירייה קידום של חניונים נוספים כאלה ברובעים שונים, כולל בפארק גני יהושע.