אוהבים את בריכת גורדון? הנה יש לכם סיבה לאהוב אותה יותר

עכשיו עם חניה חינם. בריכת גורדון (צילום: shutterstock)
עכשיו עם חניה חינם. בריכת גורדון (צילום: shutterstock)

מאז מכירתו של חניון כיכר אתרים בשנה שעברה זינקו מחירי החנייה בו עד פי ארבעה, ומנויי בריכת גורדון הסמוכה פצחו במחאה שהובילה להתערבותה של סגנית ראש העיר ציפי ברנד. התוצאה: שעתיים חנייה חינם למנויים והפחתה של עד 20 אחוז בתעריפי החנייה לתושבי העיר. הלכנו לשחות

בריכת גורדון היא כמובן אחד הספוטים האהובים בתל אביב. אנחנו אוהבים להתלונן על מחירי הכניסה החד-פעמית הגבוהים שנגבים בה, אבל המנויים מאושרים והיא מככבת במדורי "העיר שלי" כי אין עוד בריכות מצוינות ונעימות כאלה בעיר. מה שהעיב בשנה האחרונה על שמחת המנויים המבוגרים של הבריכה הוא המחירים המאמירים של חניון כיכר אתרים הסמוך, שנרכש מהעירייה לאחר מאבקים משפטיים ועבר לידיים פרטיות. ובכן, גם מצוקה זו נפתרה.

כבר לא החניון הכי יקר בעיר. מתחת לכיכר אתרים (צילום: Shutterstock)
כבר לא החניון הכי יקר בעיר. מתחת לכיכר אתרים (צילום: Shutterstock)

מאז מכירתו של החניון לידיים פרטיות ב-2021 זינקו מחירי החנייה בו כמעט פי ארבעה, כשחנייה לשעה ראשונה עולה 25 שקלים בימים א'-ד' ו-36 שקלים בימים ה'-שבת (ובהתאמה 150 שקלים ו-180 שקלים ליום), מה שהפך אותו לאחד החניונים היקרים בעיר. הדבר הוביל לדחיקת מנויי בריכת גורדון מההגעה לבריכה ולחדר הכושר, ופגע במיוחד באוכלוסיה המבוגרת שאין ביכולתה ללכת מרחקים ארוכים.

בעיריית תל אביב-יפו שמעו את שוועתם ולאחר מאמצים רבים מול כל הגורמים השונים בעירייה, הושג הסדר לגבי שימוש חניון כיכר אתרים עבור מנויי הבריכה והים במרכז העיר, הסדר שהובילה סגנית ראש העיר ציפי ברנד. על פי ההסדר ייזכו מנויי גורדון בשעתיים ראשונות של חנייה בחינם כדי להבטיח את נגישותם לבריכה, ואילו תושבי העיר שאינם מנויים יזכו גם הם בהפחתה משמעותית של 20 אחוז במחיר החנייה לשעה ראשונה (20 שקלים במקום 25 שקלים).

לקדם נגישות מרחבים ציבוריים. סגנית ראש העיר ציפי ברנד (צילום: כפיר סיון)
לקדם נגישות מרחבים ציבוריים. סגנית ראש העיר ציפי ברנד (צילום: כפיר סיון)

"במהלך התקופה האחרונה הייתי עדה לקושי הגדול של תושבי העיר להיכנע למחירי החניון האסטרונומיים", אמרה ברנד, "ולקושי של הקהל המבוגר וציבור הנכים להגיע ולהתמיד בפעילות הבריאותית שחשובה כל כך לנפש ולשגרת חייהם. אני שמחה שנמצא הפתרון ואמשיך לקדם ולדחוף את נגישות המרחבים הציבוריים כולל חוף הים ובריכת גורדון בפרט. אני מודה לכלל הגורמים העירוניים שהיו מעורבים ובפרט למנהל הבריכה, שראו את טובת תושבי העיר לנגד עיניהם".