בהלת החצבת: מספר מקומות בתל אביב נחשפו לנגיף

משרד הבריאות מפרסם לציבור חמישה מוקדים שבהם ניתן היה להיחשף לחצבת בסוף השבוע האחרון, ואחד מהם הוא פסטיבל דוקאביב. לא נשקפת סכנה לבאי הפסטיבל בימים האחרונים

חיסון (אילוסטרציה). צילום: שאטרסטוק
חיסון (אילוסטרציה). צילום: שאטרסטוק

מי שבילה בסוף השבוע האחרון (24-25.5) בסינמטק תל אביב, במסעדה דלידה או במלון סינמה, אפשר ונחשף לנגיף החצבת. על פי הודעה שמפרסם הערב (ג') משרד הבריאות, בסוף השבוע נרשמו חמישה מוקדי חשיפה של הנגיף בזמנים שונים. ביום שישי מוקדי החשיפה היו לובי ומשרדי סינמטק תל אביב (11:00-14:00), לובי מלון סינמה ברחוב זמנהוף (14:30-19:30), מסעדת דלידה ברחוב זבולון (17:30-2100) ושוב סינמטק תל אביב (19:30-00:00). ביום שבת מוקד החשיפה הוא סינמטק תל אביב, בלובי, באולם מספר 1 ובמסעדת ג'ויה הנמצאת במתחם (18:00-23:00).

לפי משרד הבריאות, מי ששהה במקומות הללו, נולד משנת 1957 ואינו מחוסן בשתי מנות נגד חצבת צריך לפנות בהקדם ללשכת הבריאות. בנוסף, כל מי ששהה בהם ומגלה סימנים העשויים לכלול חום, שיעול, דלקת עיניים או פריחה – מתבקש להימנע למבקר במקומות ציבוריים ולפנות לקבלת טיפול רפואי בתיאום מראש. חשוב לזכור כי הופעת הסימנים למחלת החצבת אינה מידיית, והמחלה עלולה לפרוץ תוך 21 ימים מיום החשיפה.

משרד הבריאות מבהיר כי אין חשש להגיע לפסטיבל דוקאביב ולמסעדות בהן שהה נשא החצבת וכי כעבור שעתיים מעזיבתו לא קיימת סכנה לשהות בחלל בו שהה חולה חצבת. לכו לראות דוקו.