במיוחד לשבועות: ארז קומרובסקי לוקח את החצ'פורי לעולמות חדשים

השף הפופולרי יוצא לרגע מהמסך ומציע בפופ-אפ משלוחים חדש בשיתוף עם תנובה את הטייק שלו על המאפה הגיאורגי. הוא גם מפזר רמזים שאולי בקרוב הזמני יהפוך לקבוע. יש למה לחכות

החצ'אפוריה (צילום: יח"צ)
החצ'אפוריה (צילום: יח"צ)

ארז קומרובסקי לא עוצר לנוח: לכבוד חג שבועות הוא פורץ מהמרקע ומשיק את החצ'פוריה – פופ אפ חצ'פורי בגרסאות מקוריות ולא גיאורגיות כלל. החצ'פוריה נוצרה בשיתוף פעולה של מיזם קיוב קיטשנס וחברת תנובה. מהיום (רביעי) ועד שבועות ישוגרו במשלוחים מאפים מלוחים ומתוקים במילוי גבינות ועוד. עבור קומרובסקי החצ'פורי משמש נקודת יציאה להרפתקה חוצת גבולות.

"אני לא גרוזיני אבל אני מתעסק הרבה מאוד בשבירת גבולות. לקחתי את הרעיון של חצ'פורי, שהוא בעצם בצק עם גבינה, ויצרתי ממנו מעין חצ'פורי-ספיחה וחצ'פורי-כנאפה. בעיני זהו המטבח הישראלי – מיזוג תרבויות שמוביל למשהו חדש לגמרי שיש בו אמירה. עשינו משהו קולי על גבול ההיפסטרי ויצאו דברים יפים ובמיוחד מאד טעימים. אני נורא אוהב בצק וגבינה וזה כיף", הוא אומר בחיוך.

ארז קומרובסקי (צילום: אפיק גבאי)
ארז קומרובסקי (צילום: אפיק גבאי)

את תפריט הפופ אפ מובילים שלושה מאפים מלוחים: חצ'פורי חצילים תפור בגבעולי אורגנו טרי במילוי גבינת פטה וגבינת איבריקו – גבינה קשה שמקורה בספרד והיא מורכבת מחלב בקר, עזים וכבשים; חצ'פורי קלאסי במילוי קוטג', מוצרלה, ביצה ועלי זעתר; וחצ'פורי מנגולד, מוצרלה ופרמז'ן (48 ש"ח). בגרסתו המתוקה משתלב החצ'פורי עם כנאפה במאפה מתוק במילוי גבינת מוצרלה, גבינת כנען ופיסטוקים קלויים במליחות עדינה (55 ש"ח). להשלמת הארוחה תוכלו להזמין סלט ערוגות וסלט מנדא (48 ש"ח כל אחד), גלידת כנאפה (29 ש"ח), עוגת גבינה עם אפרסק צלוי כי בכל זאת שבועות (38 ש"ח) ובטא – יין לבן של עידו לוינסון (80 ש"ח).

בין גיאורגיה לטורקיה. החצ'פוריה (צילום: יח"צ)
בין גיאורגיה לטורקיה. החצ'פוריה (צילום: יח"צ)

פופ אפ החצ'פורי הוא עוד לבנה בחומה של קיוב קיטשנס, מטבח רפאים שהושק בתקופת הקורונה ומביא את בישולי בכירי השפים בארץ עד הבית. קומרובסקי הצטרף לנבחרת בנובמבר האחרון עם מסעדת הפופ אפ "בלאדי שיק", ולאחר החצ'פוריה הוא כבר משקיף לעבר השלב הבא.

"זה קשור מאוד לטאבון המטורף שהכניסו לקיוב קיטשנס. הם שכרו מקום בצפון דיזנגוף והולך להיות המשך טבעי למה שקורה עכשיו. אני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי אבל אני רק ארמוז שהחצ'פורי, הספיחה, הפידה והפיצה יתמזגו לכדי שפה אחת". יש למה לחכות, ובינתיים נאכל בצק וגבינות.
הזמנות דרך וולט, תן ביס ואתר קיוב קיטשנס, 6-18.5