חשיפה ראשונה: כל הפרטים על תדר 2015

שישה לוקיישנים, מסעדת פופ-אפ וסדרת הופעות אקוסטיות הן רק חלק מההפתעות שמכינים אנשי התדר לקיץ 2015. הצצה לעונה הקרובה של התדר, שתיפתח ביום חמישי הקרוב, כולל המיקום הראשון לעונה

סופ"ש הסגירה של התדר, מהדורת קיץ 2014. צילום: אריאל עפרון
סופ"ש הסגירה של התדר, מהדורת קיץ 2014. צילום: אריאל עפרון
5 ביולי 2015

לוקיישן לוקיישן לוקיישן? כנראה שלא זו הייתה כוונת המשורר. העונה הקרובה של התדר, שמתחילה ביום חמישי השבוע (9.7), תנדוד בין שישה מיקומים שונים ברחבי העיר. עם השינוי בקונספט שליווה את המיזם הקיצי בחמש השנים האחרונות, מקימי התדר (איתי דראי, צח בר, דרור שר ושלומי זידאן) מקווים לנסות להוריד מעט מתשומת הלב שהקהל התל-אביבי משקיע בכל פעם בקורת הגג הנבחרת, ולהחזיר למוקד העניין את התכנים האמנותיים שעומדים בבסיס הפרויקט. לצד זאת, ואולי בעיקר, כפי שהוכיחו בעבר, השינוי מתבקש מאחר ומדובר בחבורה שלא נשארת זמן רב במרחב שהופך לשגרתי מדי. כשהפעם כפי הנראה, היא תצטרך להתמודד עם לא מעט מעברים בין מרחבים שונים.

הפעימה הראשונה של העונה תמשך עשרה ימים ותתקיים ברחוב המלאכה 8, בחלל ששימש בעבר את מסעדת סרגוס. המיקומים הבאים ייחשפו רק רגע לפני המעבר. כך, מקווה החבורה, הקהל יידרש לעקוב בכל פעם אחר השינויים וההתרחשויות באתר, שיעבור לא מעט שדרוגים, ביניהם תוספת של תכנים מגזיניים וניסויים בתקשורת בין וידיאו למוזיקה. נוסף להשקעה בתוכן, דגש רציני יושם על אירועים מיוחדים, שיתקיימו בין הפעימות בתל אביב ומחוצה לה.

זהבה בן מרימה בתדר בבית רומנו. צילום: יולי גרודינסקי
זהבה בן מרימה בתדר בבית רומנו. צילום: יולי גרודינסקי

ארבעת היוזמים עשו דרך ארוכה מהגלגול הראשוני של התדר, לפני חמש שנים, כשבסך הכול רצו להקים תחנת רדיו שיהיה אפשר לשתות בה בירה, במעין קונספט של מסיבה שתימשך לאורך קיץ שלם. הפרויקט יועד להיות חד פעמי והפך לאטרקציה המרכזית בחיי הלילה בעיר בכל קיץ, השפיע לא מעט על המוזיקה האלטרנטיבית המקומית, ועל מקומות בילוי שנפתחו בשנים האחרונות. במהלך התקופה הזו הם גם הפכו לשותפים בבר הצפוף פורט סעיד, ובימים אלה מתחילים הרפתקה נוספת עם איל שני בבית רומנו. את המתח וההפתעות שבדרך הם שומרים גם לעצמם, ועוד לא בחרו באופן סופי את כל הלוקיישנים שירכיבו את העונה הקרובה של התדר. על כל פנים, הם מבטיחים להמשיך למתוח את הגבולות הצרים של מרכז תל אביב ואפילו זוממים פעימה אחת שתתרחש ביפו.

על העיצוב, שיסמן קו אחיד ברובו שילווה את המקומות אליהם ינדוד וואן השידורים, אחראי, כמו בשנים קודמות, יוניל (יונתן לקס). השידורים יחלו בכל ערב בשעה 20:00 ובשבת ב-16:00, כשהתוכנית לחלק הראשון בעונה כוללת בין השאר יום שיוקדש לעתיד הקרוב של המוזיקה המקומית, שיארח קולות כמו רד אקסס, אמני הלייבל רו טייפס ובן בלאקוול, ג'ם סשן של צהריים עם ספי רמירז, אלון עדר, אורי כנרות, עידן קיי ועירא רביב, תוכניות של עוזי נבון, רדיוטריפ, גארדן סיטי מובמנט וכן הופעה של אינפקציה, שתפתח את סדרת האנפלאגד שתתרחש בתדר לאורך הקיץ. כל אלו ילוו בפופ-אפ דיינר בניצוח השף ניר כרמלי, ואירוח של עשרה מעצבים מקומיים עם טי-שירטס במהדורה מוגבלת.

פרטים נוספים בקרוב באתר teder.fm