בקרוב בתל אביב: יש לנו חתונה ואתם לא מוזמנים

קולולו! קבלו את הדר ויואב, הזוג הראשון שסגר תאריך לחתונת פארק בחסות עיריית תל אביב-יפו, שמסבירים בריאיון חגיגי איך נפל עליהם לוקיישן מהחלומות ואיך יסתדרו עם מיעוט המוזמנים (בקושי)

הכל עדיף על חוסר וודאות. הדר ויואב עושים אודישן לגן הפסלים (צילום: יונתן דניאל הופמן)
הכל עדיף על חוסר וודאות. הדר ויואב עושים אודישן לגן הפסלים (צילום: יונתן דניאל הופמן)
9 באוגוסט 2020

התל אביבים אמנם מתחתנים במספרים נמוכים יותר משאר הארץ, אבל אם תצבטו אותנו בהחלט נצתבט, ובכל זאת גם בינינו מתהלכים אנשים שתיכננו לבוא בברית הנישואין בקרנבל חתונה כלשהו, בגן אירועים כלשהו או אולם אירועים כלשהו, ואז באה מגפה כלשהי וחירבה לכולם את התוכניות על קבבונים, בר סושי, רבי סטנדאפיסט ושיר מרגש לכניסת החתן והכלה. אחרי שמספר ערים כבר הכריזו על כך שיאפשרו חתונות קטנות במרחבים ציבוריים, הצטרפה אליהן בשבוע שעבר עיריית תל אביב-יפו שמציעה למתחתנים גם תמיכה לוגיסטית חינם בתשתיות אירוח, עם שלל אופציות לחופה בפארקים הכי יפים בעיר. 

הדר (31) ויואב (33), היו בין הפונים הראשונים שזינקו על האופציה. הם הכירו כמו כל זוג עכשווי, דרך אפליקציית היכרויות. לאחר שנה וחצי של היכרות החליטו למסד את הקשר ולהתחתן. החלום היה חתונת קיץ, המציאות הייתה קורונה. "מהרגע שהבנו שהקורונה מסכלת לנו את התוכניות חשבנו אם לדחות או לא", הם מספרים, "אבל הבנו שאין סיבה לדחות לתאריך לא ברור, זה היה מכניס אותנו לאי וודאות. בחרנו לקיים את החתונה בכל מקרה". 

רבים ברחבי הארץ מחפשים בימים אלה גינות פרטיות ושאר פתרונות פרטאץ' לקיום חגיגת נישואין ישראלית, אבל הדר ויואב ראו את הכתבה על יוזמת העירייה ומיד נרשמו. "התחלנו לשמוע על עיריות שפותחות אופציות להתחתן באתרים ציבוריים ושבוע אחרי, ראינו פוסט של העירייה ומיד שלחנו הודעה, לא חשבנו פעמיים. אנחנו מתלבטים בין הגן הטרופי לגן הסלעים, ההתגייסות של העירייה להעניק אתר פתוח מסודר עם חשמל, הגברה, כיסאות ורב, לטובת זוגות, זה מדהים". 

באיזה לוקיישן בעיר הכי הייתם רוצים להתחתן?

"פארק הסלעים היה המקום הראשון שחשבנו עליו עוד לפני שהעירייה הציעה אותו. חשבנו לעצמנו 'איזה מגניב אם תהיה פה חתונה', הוא באמת היה אחד הלוקיישנים המועדפים עלינו, כך כשראינו שהעירייה פרסמה אותו כחלק מהמיזם, זה היה רגע של ווין-ווין סיטואיישן. חשבנו גם על מקומות מגניבים כמו גג העירייה, ידענו שלפעמים הם פותחים את הגג לקהל הרחב ויש שם נוף מדהים. בכל זאת אנחנו צעירים תל אביביים שמחפשים משהו שונה ומגניב. אבל פארק הסלעים לגמרי היה תפור עלינו".

איך תסתדר לכם חתונה מצומצמת לפי ההנחיות ולא אירוע גדול כמתוכנן?

"זה היה כמו אגרוף לבטן הרכה. יש לשנינו משפחות מאוד גדולות, כולנו קרובים ומלוכדים. להזמין רק את המשפחה המצומצמת ולא את הדודים זה מאוד מתסכל ומבאס. לא תכננו שזה יהיה ככה וזה גורם לנו לחשוב איך נוכל להפיק אירוע משני ומייצר עוד בעיות. מצד שני, אנחנו באים מתוך הבנה שחייבים לעמוד בהנחיות ולהזמין את המשפחה הגרעינית ואם אין ברירה זה מה שנעשה".

הייתם מעדיפים לחכות עוד מספר חודשים שאולי דברים יתחילו להסתדר?

"מי מבטיח לי שעוד חצי שנה הכל נגמר? חוסר הידיעה גרם לנו להחליט על תאריך חתונה ולהשאיר אותו. חברות שלי דחו כבר בפעם השלישית, לא בא לי להגיע למצב הזה. גם אם יהיה חיסון – זה לא באמת ישפיע או ישנה את המצב בזמן הקרוב בהכרח. לאור ההתנהלות בימים אלו, לא נראה לי שמשהו הולך בכיוון חיובי. הפכנו ממאוד אופטימיים למאוד ריאליסטים. מבחינתנו, תאריך החתונה הוא הדבר החשוב ביותר, אחר כך נעשה מסיבה גדולה כשיתאפשר".