טוהר המידות: שבוע האופנה למידות גדולות חוזר בפעם השנייה

המחקרים מוכיחים כי אנחנו רק הולכים ומשמינים, אך בתעשיית האופנה המקומית עדיין מעדיפים להתכחש למספרים. שבוע האופנה למידות גדולות הוא לא רק בגדר אלטרנטיבה עסיסית לכל מי שויתרה על הרווח בין הירכיים, אלא גם צעד נוסף במאבק על התודעה

שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם
שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם
16 בדצמבר 2015

"למרות שהן מרבית האוכלוסייה במדינת ישראל, נשים מעל מידה 42 נחשבות כיום שמנות. הן פשוט מודרות באופן קבע מחנויות בקניונים ומאירועי אופנה כאלה ואחרים", מנמקת הסטייליסטית גאלה רחמילביץ', יזמית שבוע האופנה למידות גדולות שיתקיים בסוף השבוע במתחם יד חרוצים.

[tmwdfpad]אין באמת צורך לפרט את נחיצותו של האירוע – מספיק לעיין במחקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המלמדים כי האוכלוסייה הנשית רק הולכת ומשתרשת בקצה הדשן יותר של הסקאלה (אם להיות מדוייקים, 59 אחוזים שחצו את מידה 40), לעלעל בעמוד הפייסבוק המתוקשר "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42" או פשוט לגגל. מעבר לים, רשתות האופנה ואתרי הקניות השכילו להבין אם לא ללבן של המוני נשים, אז לפחות לכיסן. למרבה הפלא, דווקא המוח היהודי טרם עלה על הפוטנציאל הכלכלי של בגדים עם מעט יותר מטראז'.

שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם
שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם

לפני שנה בדיוק, החליטה רחמילביץ' לברוא מתוך הריק הנ"ל מציאות אלטרנטיבית. האירוע הראשון נחל הצלחה מסחררת בדמותן של כ-7,500 מבקרות. השנה, צופה רחמילביץ' כי יפקדו את המקום לפחות 10,000 מבקרות. אל תצפו למקבילה שכולה על טהרת המסלול, כפי שעשוי להשתמע משם האיוונט, אלא לחגיגה שלמה הכוללת מלבד תצוגות אופנה, גם עמדות איפור וטיפוח, מופעי סטנדאפ עסיסיים ועשרות קולקציות אופנה ואקססוריז למכירה שעוצבו ויוצרו במיוחד לאירוע. במקביל אף יושק מגזין אופנה חדש בשם +Style Plus, המיועד למידות 42 צפונה ואמור לראות אור אחת לרבעון.

עם זאת, תמיד יהיו את אלה שיגידו כי השיח צריך להתנהל קודם כל במישור הבריאותי, לעומת אחרים שיטענו כי עצם קיומו של אירוע ייעודי שכזה רק מוסיף שמן לאש של מדורת המידור המשתוללת בחוץ.

סו סימפל בשבוע האופנה למידות גדולות. צילום: תמר קרוון
סו סימפל בשבוע האופנה למידות גדולות. צילום: תמר קרוון

"ברור שאני לא בעד החלוקה לקטגוריות של שמנה מול רזה, אבל בזמן שבכל העולם יש סימנים ברורים של התפתחות בנושא – כאן זה עוד לא המצב", משיבה רחמילביץ', "אני רוצה להאמין שבשנים הקרובות כבר לא נצטרך את היוזמה הזאת. בינתיים, נשים במידות גדולות לא יכולות למצוא בקניון יותר משתיים-שלוש חנויות שמתאימות להן".

ומה לגבי הפן הדידקטי? רחמילביץ' מעדיפה להשאיר את ההטפות לאחרים: "אנחנו שמנות ואנחנו רוצות אופנה – אז אל תטיפו לנו. זה כמו שיגידו למישהי גבוהה לקצר את הרגליים שלה. לעשות דיאטה או לא – זה עניין של כל אחד עם עצמו. אני לא עוסקת בחינוך, אני כאן כי ישנו עוול מאוד גדול שצריך לתקן. לכולם מגיע ליהנות מאופנה, מבלי שישפטו אותם. הגיע הזמן לקבל את העובדה כי בסופו של יום אנחנו עם דשן".

מעיל של טלי אימבר בשבוע האופנה למידות גדולות. צילום: ולרי בלקינד
מעיל של טלי אימבר בשבוע האופנה למידות גדולות. צילום: ולרי בלקינד

באירוע לוקחות חלק 32 מעצבות ויבואניות, ש"כל אחת ואחת התגלגלה אל התחום ממקום של צלקת אישית", לדבריה של רחמילביץ'. ביניהן, 12 מעצבות טריות שהצטרפו לשוק רק השנה. בתפריט: בגדי קז'ואל וערב עד מידה 60, גרבונים עד מידה 58, נעליים עד מידה 46, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה ואפילו טבעות במידות נדיבות. "אלה דברים שנשמע הגיוני שיש, אבל במציאות – אין", מסכמת רחמילביץ', "אני מקווה שקברניטי עולם האופנה יגיעו לכאן ויעשו את שיעורי הבית שלהם. יש קהל שלם שרוצה להתלבש, וכרגע כולם יוצאים מופסדים. בסוף הרי המצב ישתנה, אבל כמו כל דבר בעולם גם זה יגיע אלינו באיחור של כמה שנים טובות".

PLUS SIZE FASHION WEEKEND TLV

טווח מחירים: 35-1,200 ש"ח
עלות כניסה: 15 ש"ח

רביעי, 16.12, 14:00-21:00 (תצוגת אופנה פותחת בשעה 20:00)
חמישי, 17.12, 10:00-21:00
שישי, 18.12, 9:30-14:00

יד חרוצים 11 תל אביב

שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם
שבוע האופנה למידות גדולות. צילום: שי קדם