בית הקפה הכי אהוב בפלורנטין מקבל שף מליגת העל ותפריט חדש

טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)
טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)

השף דור ונגר עמד עד לאחרונה בראש מסעדת ארטל פורמל, שנסגרה בחודש הראשון למלחמה, אבל אנחנו מודים שלא צפינו את המהלך הבא שלו - ריענון התפריט המיתולוגי של טוני ואסתר. אל דאגה, השניצל והפירה האהובים ישארו בתפריט, אבל תכינו את הבטן להרבה יותר דגים נאים

21 בפברואר 2024

ממש בימים אלה דור ונגר, שף תל אביבי שעמד עד לאחרונה בראש מסעדת ארטל פורמל, מתעורר לקראת יום עבודה באחד מבתי הקפה הכי אהובים בכל פלורנטין, אם לא הכי האהוב מכולם – טוני ואסתר. כן, כל התסריטאים שמקננים שם עם לפטופ הולכים לאכול הרבה יותר טוב.

>>  אחרי יותר מארבעה חודשים: מסעדת a של יובל בן נריה נפתחת מחדש

מסעדת ארטל פורמל נסגרה בתחילת ימי הלחימה, ודור ונגר לא נח על השמרים, וכך עבר לפרויקט הבא שלו – בבית הקפה טוני ואסתר. ונגר נכנס למוסד התל אביבי הוותיק לצורך החלפה ובנייה של תפריט מחודש, ספיישלים מעניינים והפתעות נוספות. בעתיד הוא צפוי גם להכניס שינויים בתפריט של בית הקפה תמוז, גם הוא בבעלות טוני ואסתר.

פלורנטין החדשה. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)
פלורנטין החדשה. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)

הכל התחיל כששמעו בבית הקפה שארטל פורמל כבר לא, אז פנו לונגר בהצעה להחליף את התפריט ולנהל את המטבח. הוא קיבל את ההצעה בחום. "התקופה הנוכחית גרמה לי להבין שפיין דיינינג זה לא דבר שאני רוצה לעשות עכשיו", הוא מסביר לשאלתנו על המעבר המעניין בסגנון הבישול, "ואני רוצה להתמסר לתהליך מבלי לחשוש שייפגע או ישתנה, עם כמה שאפשר להיות בטוח בכך במדינה כמו שלנו. בית קפה הוא מוסד שבדרך כלל נוטה להיות יציב יותר, ונותר חסין מפני קורונה וגם מפני מלחמות. בסופו של דבר אנשים ממשיכים לפקוד בתי קפה, בכל שגרה שלא תהיה".

אולי ראוי להתחיל מלהרגיע את הלקוחות הקבועים והמודאגים –  מנת השניצל והפירה האהובה והמוכרת נשארת בפריט, כי יש דברים שהם לנצח. עכשיו, אחרי זריקת ההרגעה הקריטית, נוכל לספר לכם על התפריט החדש שיצר ונגר, המציג בישול עכשווי ומעודכן לצד קלאסיקות מזרח אירופאיות – מוטיב שמלווה את ונגר מאז ומתמיד – יחד עם מנות בית קפה הכרחיות, אך עם טוויסט.

ככה מזהים יד של שף. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)
ככה מזהים יד של שף. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)

ראשית, השניצל מהמערכה הראשונה יככב גם במנת סלט קיסר עם שניצל (63 ש"ח), כשבגזרת הסלטים תוכלו גם למצוא סלט תפוחי אדמה ושמיר (34 ש"ח), סלט ג'רג'יר עם אזוב ופומלה (46 ש"ח) או סלט טאבולה כרובית על בסיס קינואה ובתוספת בטטה וירוקים (49 ש"ח). יש גם אופציות לארוחת בוקר שקשה למצוא, דוגמת בייגל ירושלמי בעבודת יד עם דבש ומסקרפונה (34 ש"ח), או מנה של עיג'ה (חביתת ירק), המוגשת עם תפוחי אדמה, בוטרגה, שמנת חמוצה וירקות טריים (62 ש"ח).

ואיך יודעים שמי שדאג לתפריט החדש של טוני ואסתר הוא שף שמגיע מהמסעדות? ובכן, יש דגים נאים בתפריט, וזה די נדיר למצוא כאלה בביתי קפה מקומיים. כאן ישנה מנת סשימי אינטיאס על קרקר גרעינים עם צ'ילי מותסס, גרידת לימון, יוגורט ועלים (56 ש"ח), או מנת פלמידה כבושה עם שמנת חמוצה, ביצה רכה, חזרת ומחמצת (59 ש"ח). מה נגיד? הדגים נאים בעיננו. מעבר להם, בגזרת העיקריות תמצאו מנות ממלאות כמו ריזוטו דלעת וכרישה (64 ש"ח), קציצות דגים בתבשיל ירוקים (72 ש"ח), צלחת ים, שכוללת דג טרי, מולים, תרד ותפוחי אדמה (84 ש"ח), או אפילו סטייק ברוטב שמנת ופלפלים, בתוספת של תפוח אדמה קריספי (82 ש"ח), או מרק בשר עם שעועית וירקות שורש (68 ש"ח).

כן, אפילו סטייק יש עכשיו. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)
כן, אפילו סטייק יש עכשיו. טוני ואסתר. צילום דור ונגר (מתוך חשבון האינסטגרם dor_vanger)

בתפריט החדש תמצאו גם מנת קרפעלך, הומאז' לפירוגי שהגיש בארטל פורמל, שעושה כבוד למטבח המזרח אירופי האהוב על ונגר. הקרפעלך בטוני ואסתר מוגש במילוי תפוחי אדמה ובצל מקורמל, ובתוספת שמיר ובייקון (59 ש"ח). וברור ששינוי יסודי בתפריט מביא איתו גם קינוחים חדשים, דוגמת עוגת סטיקי טופי תמרים דביקה וחמימה (38 ש"ח), בלינצ'ס גבינה ומייפל (36 ש"ח), מוס שוקולד ושמן זית עם קראמבל קקאו ורוטב שוקולד (36 ש"ח), ואיטון מס, שהוא קינוח אנגלי מסורתי עם תות, מרנג ומסקרפונה (42 ש"ח). כן, טוני ואסתר השתדרגו כרגע, ופלורנטין לא תהיה אותו הדבר. שמענו כבר, פשוט בואו לאכול.
טוני ואסתר, לוינסקי 39. א'-ה' 11:00-00:00, ו' 9:00-18:00, ש' 17:00-00:00.
במהלך ימי השבוע,
17:00-20:00, מתקיים האפי אוור של 30% הנחה על כל התפריט