הפעם ההיא שאדיר מילר ראיין "עובד זר" בבלאקפייס

מי אישר קומיקאים בבלאקפייס ויילופייס בפריים טיים? מתוך "ערב אדיר", 2004
מי אישר קומיקאים בבלאקפייס ויילופייס בפריים טיים? מתוך "ערב אדיר", 2004

דווקא היום, כשהטלוויזיה הישראלית רושמת הצלחות (אפילו בינלאומיות) כדאי לא לשכוח מאיזה מדבר תוכן הגענו. ברוכים הבאים למדור החדש "מי אישר את זה?", שחוזר לרגעים הכי מביכים, תמוהים ונואשים שאי פעם ניסו למלא בהם משבצת שידור

18 ביולי 2022

עולם הבידור הישראלי מלא ברגעים גדולים והיסטוריים: כאלה שאי אפשר לשכוח, כאלה שכולם שואלים "איפה היית כשזה קרה", כאלה בהם ציפי שביט יצאה מחופשת לחייזר. אבל לצד אותם רגעים מונומנטליים, לטוב ולרע, יש גם רגעים שכולם (בעיקר המעורבים הישירים) יעדיפו לשכוח. לרגעים האלו מוקדש המדור הזה, "מי אישר את זה?".

מה יש כאן? אנחנו חוזרים לשנת 2004. היה הייתה תכנית בשם "ערב אדיר", בכיכובו של, אלא מי, אדיר מילר. מילר קיבל את המשבצת היוקרתית דאז של תכנית האירוח החגיגית של יום שישי בערב. אלא שהנתונים היפים שמילר הביא לזכיינית "רשת" לא הספיקו בשביל למלא את התוכנית בתוכן ראוי או הגיוני, וכך נולדה הפינה הזו, שבמסגרתה מילר מארח "שני עובדים זרים" – טופאי מתאילנד ואגבובו מסנגל. כפי שאפשר לנחש, לא היה מדובר בתוכן חתרני שיורד אל השכבות החלשות בחברה ומביא משם הצצה לעולמם של העובדים הזרים, אלא צמד קומיקאים צעיר בשם עמי ואלי, בבלאקפייס ויילופייס – כמה שנים טובות לפני שמישהו העלה על דעתו שזה לא סבבה.

למה זה מביך? גם אם נשים את הפוליטיקלי קורקט בצד, אז גם ההומור פה לא התיישן טוב. החל מהבדיחות על אורך איבר מינו של אגבובו, דרך וידוי על כך ששמעון (המעסיק) מרביץ לטופאי עם מקל ועד לחיבתו של הסנגלי (שלא אומר יותר מדי) ל"צ'קצ'וקה". בקיצור, לא בדיוק רגע שיא קומי בקריירה של מי מהמעורבים. מאז, אדיר מילר עבר לעשות דברים הרבה יותר מיינסטרימים (קרי: נורמליים), ועלה לדרגת הקומיקאי של המדינה. אלי בן דוד הלך להפיק את "בובה של לילה", גידל שפם ופיאת אפרו והפך ל"שוקו", המגיש שסביבו כל הבלגן מתרחש. עמי אנידג'ר הפך לשחקן, הופיע בסרטים והיום מככב בעיקר בסדרות לילדים, ויש להניח שאף אחד משלושתם לא נזכר בערב הזה יותר מדי.

אז מה למדנו? לא כל הזדמנות להופיע ביום שישי בערב בטלוויזיה בהכרח מבשרת טובות.