טופשופ חייבים להתאפס על עצמם לפני שיהיה מאוחר מידי

הרשת האהובה עלינו משיקה קולקציית קיץ שעמוסה בטרנדים מלפני 3 שנים ופרשנות משעממת למסלולי התצוגות. מה קרה למותג שהיינו חיות בשבילו?

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

אם נכנסתן לא מזמן לאחד מסניפי טופשופ וקיבלתן את התחושה שהמחירים נמוכים יותר ממה שאתן זוכרות, עוד מוקדם לעוף על עצמכן. זה לא שאתן התעשרתן והכל נראה לכן פתאום זול ונגיש. האמת המשמחת היא שבחודשים האחרונים הרשת ביצעה מהלך מחושב היטב, מן הסתם הכרחי ומבחינתנו מבורך, וחתכה באופן גורף 15 אחוזים ממחירי הפריטים.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

על רקע הבשורה המעודדת הנ"ל, שמקרבת את ענקית האופנה הבריטית לדרגת המחירים של רשתות הבינלאומיות כמו H&M , זארה ומנגו, ניגשנו לבחון מקרוב את קולקציית אביב – קיץ 2018, שנחתה בסניפים בטיימינג מושלם עם מזג האוויר המתחמם. לשאלתנו האם תמהיל הפריטים שנפגוש בסניפים עד הסתיו הוא תוצאה של קניינות או שמא חלוקת הקולקצייה בכל העולם היא אחידה, נענינו שטופשופ אינה פועלת על פי מודל של קניינות אזורית, ובמטה החברה מחליטים ומשגרים את הפריטים המתאימים ביותר לכל מדינה, על פי האקלים, הסגנון ונתוני המכירות.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

התשובה הזאת נראית קצת מוזרה בהתחשב בעובדה שהקולקצייה הישראלית מצומצמת מאוד ביחס לקולקציות שאפשר למצוא בחנות בלונדון או אפילו בזאת אשר בניו יורק, ארה"ב, היכן שהטעם המוני יותר, כמו בארץ הקודש. במאמר מוסגר יש לציין שהקולקציות המקומיות לוקות בחסר גם בחנויות וגם באתר. חשוב להגיד את זה, גם אם החנויות והאתר פועלות במתכונת שונה – מכיוון שאין מפלט מהדבר הזה. זה לא שהאתר מציל או מבריק עם פריטים שאין בחנויות, אלא שהוא ממשיך את הקו הבינוני שלהן.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

אם ראשי טופשופ הבינלאומית חושבים שהישראליות אוהבות טרנדים מלפני 3 שנים (החיקוי למוקסין הכפכף הפרוותי של גוצ'י, כובעי ברט שמיצינו עוד בחורף שעבר וכמובן מכנסי טרנינג כאילו מחויטים עם פס בצד שכל עולם האופנה מעתיק מפנטי של ריהאנה לפומה כבר שנתיים ברצף) – אז כנראה שהם צריכים להתחיל לקחת אותנו יותר ברצינות, או לחילופין לעבוד על התחקיר שלהם. ברגע שהטרנדים בחנות של זארה מדויקים יותר מהטרנדים של טופשופ, נראה שיש כאן בעיה.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

בכל מקרה, את הקיץ הקרוב דימיינו בטופשופ כשעטנז בין כל מסלולי האופנה הנכונים: מערבונים אמריקאיים (קלווין קליין), רוק ופאנק עם נגיעת גלאם (סאן לורן/גוצ'י), ניינטיז ספורטיבי וצבעוני (שוב פומה), וילדות פרחים בוהמיינית ורומנטית (קלואה). הבעיה לא נמצאת בהשראות, אלא במבחר הפריטים שמגיעים אלינו.

בפועל זה אומר הרבה גזרות מכנסיים מתרחבות, מלמלות ורקמות קרושה, בלוקים של צבע, פראנזים וניטים, פסים צבעוניים והדפסי נקודות. בקיצור, עוד מאותו הדבר. שום זכר לאותה אופנת באד אס שאיפיינה את המותג פעם. חבל. גם חולצות הלייקרה עם הגימור המסולסל עדיין פה, מזדיינות בסבלנות לתורן בארונה של פלונית שעדיין לא מיצתה.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

ההתפתחות היחידה נרשמה במחלקת הג'ינסים, שתמיד היתה חוד החנית של טופשופ בארץ (על כך יעידו כל מכורות הג'יימי לדורותיהן) שהתחדשה בדגמים נוספים: Sidney, סקיני עם בד סטרצ'י, מותן בגובה בינוני וקרסול מהודק, Orson שהוא סקיני בגזרה גבוהה אבל מבד דנים קשיח (לא מדדנו, אבל נשמע כמו משהו שאי אפשר לנשום בתוכו). אלו מצטרפים לדגמים המוכרים והפופולאריים Leigh וג'וני, שלקראת הקיץ זכה לעדכון בדמות דנים לבן וגירסת קרופ.

"הקולקציה פונה הן לבנות העשרה והן לנשים בוגרות, כולן עצמאיות, אופנתיות ומעודכנות, שהמשותף להן הוא שהן נשים שהאופנה היא חלק בלתי נפרד מחייהן" – נאמר בהודעה לעיתונות שיצאה מטעם הרשת במקביל להשקת הקולקצייה. נשאלת השאלה למה מתייחס שם התואר "עצמאיות" – האם הכוונה לנשים שהגיעו בכוחות עצמן לרמת אביב? שמצאו בעצמן את דרכן לחנות בנבכי הסנטר? שיש להן כרטיס אשראי משל עצמן? לטופשופ הפתרונים.

קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ
קולקציית אביב 2018 של טופשופ. צילום: יח"צ

כך או כך, ליל הסדר מתקיים בסוף החודש הזה ועדיין לא וויתרנו על האופציה למצוא בטופשופ שמלה ראויה. אבל בשביל שזה יקרה, טופשופ (או הקניינות המסתורית שלהם) חייבים להתאפס על עצמם.