טופ פייב: חמישה קינוחים מדהימים בברלין

בואו נאמר שהאוכל הגרמני הוא לא בהכרח הסיבה שאנשים מהגרים לברלין, אבל בגזרת הקינוחים דווקא יש להם הרבה מה להציע

פאי תפוחים של Latodolce
פאי תפוחים של Latodolce
24 ביוני 2019

קערות פודינג במגוון טעמים

בבית ארוחות הבוקר האופנתי "פאקטורי גירל" ברובע המיטה מוצאים לא מעט מטמונים, למשל קערות פודינג המצוינות "קוקו אנג'לה". מדובר בקינוח מהנה ולא שגרתי של קרם עשיר במרקם קטיפתי מלטף, במגוון טעמים שונים ומשתנים. מומלצים במיוחד פודינג הטירמיסו בטעמי אמרטו וקפה עזים ונכונים, פודינג הבננה המצוין והשוקולד המריר והקלאסי.
Factory girl, ‪Auguststrasse 29‬

פודינג מושלם (תמונה מתוך: אינסטגרם)
פודינג מושלם (תמונה מתוך: אינסטגרם)

טסים לברלין? חפשו כאן מלונות מומלצים

עוגת שמרים

במאפייה הזאת מגישים עוגות שמרים גבוהות ויפות בשלל מילויים מרגשים כגון קינמון קלאסי, מרציפן טעים במיוחד ושוקולד שלא טעמנו כמוהו. הדבר החשוב ביותר בעוגת שמרים הוא איזון ביחס בין הבצק למילוי, וכאן יש ביצוע מדויק של מילוי נדיב ומצוין עם בצק שמרים אוורירי וטרי. מילוי הקינמון הריחני מומלץ במיוחד, כי עם קלאסיקות לא מתווכחים.
Zeit fur brut Alte, Schoenhauser Str. 4

פאי תפוחים

פאי תפוחים הוא מצרך בסיסי בגרמניה, ובמאפייה המיניאטורית בקרויצברג מגישים גרסה מצוינת שלו. על בסיס בצק פריך עשיר בחמאה מונחת ריבת תפוחים בתוצרת ביתית ועליה מסודרים תפוחים שבושלו ביין לבן וקינמון, עד שהם התקרמלו והזהיבו לגמרי. פאי מנחם וחלומי, ממש לפי הספר.
Latodolce, Graefestraße 11 

קסטה

בבית קפה מתוק ליד שוק הפשפשים מתחבאת קסטה חלומית בהרכבה אישית. הקסטה נבנית משתי עוגיות שוקולד צ'יפס מופלאות, ממולאות בגלידה צוננת בעבודת יד. העוגיות נאפות במקום והן רכות ונימוחות, והגלידה בשלל טעמים ייחודים לבחירה (שוקולד מנטה, וניל עם נגיעת בלסמי, אפרסק- לוונדר) מחומרים טבעיים וללא טעמים סנתטיים.
Cookies and Cream, Kremmener Str. 8

מוס שוקולד מריר עם שבבי דג מיובש (!)

מיטבי לכת שהפרוטה מצויה בכיסם יסתקרנו ודאי לנסות את המקום הייחודי הזה, שמעוצב כמסעדת גורמה מעונבת ומגיש מנות אחרונות בלבד. הקינוחים עשויים ללא תוספת סוכר לבן מחומרי גלם מתוקים מטבעם (פירות שונים, קינמון, וניל, שוקולד מריר), בטכניקות ייחודיות ומפתיעות ובשילובי טעמים נועזים. נסו למשל את מוס הכוסברה, שמוגש עם תפוח צלוי בתוספת גלידת מלח ים ובצל שאלוט מקורמל, או את שבבי הדג המיובש, עם מוס השוקולד המריר על מצע של חמאת קקאו וקשיו. הקינוחים במקום אינם מושחתים ומפנקים במובן השגרתי של המילה, וגם המחיר די מופקע (בין 60-80 יורו לצלחת של שלושה-ארבעה קינוחים עם ליקר), אך בהחלט מדובר בחוויה מעניינת ונועזת המיועדת לחיך אנין באמת.

מתוך האינסטגרם של CODA
מתוך האינסטגרם של CODA

יש להזמין מראש
CODA, Friedelstraße 47 – Phone 030-91496396