הטיהור מגיע: עוד צעד חשוב לעצירת הזיהום בנחל הירקון

איך עוצרים את הזיהום? בואו נתחיל מטיהור. נחל הירקון (צילום: shutterstock)
איך עוצרים את הזיהום? בואו נתחיל מטיהור. נחל הירקון (צילום: shutterstock)

רשות נחל הירקון הכריזה כי הסתיימו עבודות ההקמה של מתקני הקבע לעצירת השפכים המזהמים מקלקיליה, כחלק מהמאמץ לשמור על הרצועה האקולוגית החשובה ביותר באזור. הדרך לירקון נקי עוד רחוקה. חולדאי: "יש לנקוט בגישה של אפס סובלנות לזיהום הנחל"

רק במהלך סוף השבוע האחרון התבכיינו כאן על כך שבעיר זורם לו נחל יפה ונהדר כמו הירקון, אבל בגלל ענייני זיהום, שפכים וגועל נפש כללי של המין האנושי אנחנו מנועים ומנועות מלטבול בו בימות הקיץ הלוהטים, והנה בצירוף מקרים מרעיש מכריזה הבוקר רשות נחל הירקון על צעד חשוב בדרך לירקון נקי ומאפשר יותר.

רשות נחל הירקון, האחראית על הנחל ממבואותיו ועד המקום שבו הוא נשפך אל הים בואכה רידינג, חוצה רשויות מקומיות ובראשה יושב רון חולדאי, שאתם בוודאי מכירים כראש עיריית תל אביב-יפו. הבוקר הכריזה הרשות על השלמת עבודות ההקמה של מתקני קבע לעצירת השפכים המזהמים שהוזרמו מהעיר קלקיליה לנחל הירקון. המתקנים שהוקמו יאפשרו את העברת השפכים לטיהור במפעל לטיפול בשפכים ויחליפו את האמצעים הזמניים שהופעלו למניעת הזיהום בשנה האחרונה.

איפה שיש דגים יש חיים. דייגים בפארק הירקון (צילום: שאטרסטוק)
איפה שיש דגים יש חיים. דייגים בפארק הירקון (צילום: שאטרסטוק)

צריך להדגיש: כל זה לא אומר שהנחל יהיה נקי וזמין לטבילה קלה בקרוב כמו הנהרות שחוצים את ערי אירופה, ואם לדייק – הנחל עצמו אינו עובר פעולות ניקוי וטיהור בשלב זה. קלקיליה כמובן אינה המזהמת היחידה של הירקון ויש גם ענייני בוצה רעילה שהצטברה עם השנים, אבל הקמת מתקני קבע לעצירת שפכים וטיהורם בחלקו המזרחי של הירקון היא כאמור צעד חשוב ביותר בדרך לשם.

"רשות נחל הירקון יוזמת ומבצעת מכלול של פעולות כדי לשמור על איכות המים בירקון על מנת שנוכל להמשיך ליהנות ממנו", אמר חולדאי. "על כולנו לשמור על משאב הטבע הייחודי המהווה את הריאה הירוקה והרצועה האקולוגית המשמעותית ביותר לאורך המטרופולין הצפוף במדינה ולנקוט בגישה של אפס סובלנות לזיהום הנחל. אני מודה לשותפתי ליוזמה גברת אושרת גני גונן, ראשת מועצה אזורית דרום השרון, שפעלה יחד עמי בשיתוף פעולה פורה, המוכיח שוב שרשויות מקומיות יכולות וצריכות לעבוד ביחד לטובת הציבור הרחב".