אורון קיי הרמות בע"מ: בבוקר רהיטים, בערב בליינים

אורון קיי בגמא
אורון קיי בגמא

טיים אאוט\טיון אין", מדור ובו אנחנו מעלים לעמדה די-ג'יי מקומי שיספר על הדרך שעשה, האהבות המוזיקליות שלו והשפעות התקופה האחרונה. והפעם: הרדיזנט של חלק מהליינים הנוצצים בעיר (פאג, אי בודד) שמספר על שגרת יומו שמורכבת מעבודה במפעל ריהוט משפחתי בבוקר - כך שבערב הוא פנוי לעשות את מה שהוא הכי אוהב מגיל 13

1 ביולי 2021

טיון אין עם אורון קיי \\ שוב הדיסקו כאן

תעודת זהות

אורון (קנלשטיין) קיי (33), במקור מראשון לציון, קיבל את המגבר והמיקסר הראשונים שלו כבר לבר מצווה בגיל 13. ברגע שהוא גילה שדיג'יי זה דבר – הוא הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות. "אני לא בדיוק יודע להגיד איך הגעתי לזה אבל כבר בגיל 12-13 התעניינתי במוזיקה אלקטרונית והסאונד הזה דיבר אליי. הייתי עושה מסיבות כיתה לחברים, וימי הולדת לאחים הקטנים שלהם ותוך כדי אוסף מגזינים כמו עכבר העיר. העמקתי את הידע שלי, מיקססתי סגנונות והתחלתי לחקור יותר ויותר".

"אחרי הצבא קיבלתי את הגיג הראשון שלי, ברדיו איפיג'יבי. זה היה ליין בימי רביעי של טוקר, לייז, אוריה קלפטר ועוד. נהייתי מתישהו בן בית באלפאבית, ולהיות רזידנט שם הוביל אותי לחברות עם איתן ניר שדרכו נכנסתי גם לחבורה של אי בודד. הייתה גם את התקופה של הפריפריה בויז עם משה אבוטבול ותומר אלמוג; זה היה שלב ביניים שנוצר מתוך הגרעין המוזיקלי שהתגבש באותה תקופה מתוך הבילויים במסיבות. את תומר למשל הכרתי בקטע חנוני ואפילו קצת סוטה, דרך תוכנת מוזיקה שיתופית שנקראת סולסיק. אחרי זה החברות יצאה מהעולם הווירטואלי ולתוך הרחבה ואז גם לעמדה".

אורון קיי באי בודד. צילום: אריאל אפרון
אורון קיי באי בודד. צילום: אריאל אפרון

PAG-האג 

"החיבור עם ליין הפאג, הביא עמו חוויות מטורפות כמו לנגן במצעד הגאווה על משאית ואחרי זה בבמה המרכזית לצד פרפורמנס וזה היה באמת לא נורמלי. בשבילי זה היה מאוד טבעי, כי החיבור שלי לאלקטרוני מגיע מהקהילה, זה היה הבסיס שלי: אם זה ללכת למסיבות גייז או לשמוע דיסקים של עופרה (עופר ניסים); זו המוזיקה שצרכתי כבר מגיל צעיר. כשהליין עבר לאלפא, הם התעניינו בי וזו הייתה הגשמת חלום עבורי לנגן בליין כזה".

לא הרבה יודעים על אורון, אבל בין ראשון לחמישי, הוא עובד יחד עם אבא שלו במפעל לארונות בגדים ורהיטים. "רוב היום אני בעצם עוסק בזה", הוא מספר, "כשאנשים מגלים את זה עליי, זה תמיד מפתיע אותם אבל מבחינת השילוב עם חיי הלילה זה עובד לי. זה נותן לי את האופציה להתפתח בתור דיג׳יי כשבמקביל, יש לי הכנסה יציבה שממלאת לי את הלו"ז וזה חשוב. אם הייתי נותן עצה אחת לדיג׳יי מתחיל זה 'תשיג עבודה', שהמוזיקה לא תגיע ממקום של הישרדות. אם דיג'יי נהיה גדול, הוא יכול להפסיק את הדיי ג'וב ולהתמקד במוזיקה אבל זה הרבה יותר קל לעשות את זה ככה מאשר הפוך".

אורון קיי. קורא לכם למצוא עבודה. צודק. צילום: מוש
אורון קיי. קורא לכם למצוא עבודה. צודק. צילום: מוש

אין קץ

"בקורונה הייתי במנוחה אבל עדיין התעדכנתי. מגניב אותי לראות לאן דברים הולכים עכשיו בחיי הלילה ובמוזיקה בפרט. באופן אישי, חזרתי כשההיילייט עבורי הוא לנגן כמה שיותר דיסקו, שילוב של שירים 'רקידים' וקטעים אינסטרומנטליים. יש לי הרגשה שיש שינוי בקהל התל אביבי עכשיו, הוא ברובו עדיין מעודכן, כיפי, צורך מוזיקה באופן קבוע ודי באיזי, כזה שלא תמיד מחפש רק הרמות. מצד שני, אחרי הקורונה, יותר אנשים מגרעין הבליינים נהיו בעצמם מפיקי מסיבות, דיג'יים, בעלי ליינים ונשארו פחות אנשים בנוף של חיי הלילה שהם נטו קהל". לדבריו, אנשים פחות מחפשים בימים אלה את האפל: "יש שינוי פאזה, הקהל בא יותר פתוח, מחפש את האור ולא את החושך ושם נכנס הדיסקו וגם אני". את המסקנות האלו הוא גם מיישם בליין החדש בימי רביעי בדרמה.

בסוף שבוע הבא תוכלו לתפוס אותו במגה ליין 'אי בודד', תוך כדי הזעה ושכשוך במים. כיף גדול. "הייתי מגיע למסיבות ונהייתי פעיל. החבורה של אי בודד היו כמוני, בחבורה של האלפאבית המקורית, וחיזקתי שם את הקשרים אבל עדיין היו כמה סירובים בדרך עד שקיבלתי ספוט באי בודד. אחד הסטים הכי טובים בחיי היו שם, בבוקר לקראת 10-11, היה לי פשוט מושלם וזה נגמר בגרסה שלי לשיר 'אין קץ לילדות' של ברי סחרוף. לשמחתי, אי בודד חוזר, ב-9.7 בפארק המים, ואני בטוח שאצליח לשחזר את התחושה. אני מתרגש לקראת זה".

5 טראקים נבחרים

1. לא יודע אם זה השיר שגרם לי להיכנס להאוס, אבל שמעתי אותו לראשונה בגיל 14 באוסף של דני טאנגליה ומאז הוא פשוט איתי

2. השיר שהכי מרים לי. הבניה שלו פשוט גורמת לי להתרוממות נפש בלתי נגמרת

3. אין לי ממש שירים שאני שומע כשאני עצוב. אם כבר אני מחפש להרים, אבל זה ללא ספק השיר שנוגע בי הכי עמוק

4. שיר שנוגן אצלנו המון בבית וכל פעם שהושמע ברדיו היינו שרים אותו באוטו

5. קלאסיקה נצחית שלעולם לא תעזוב אותי

אורון קיי ינגן באי בודד הקרוב שיתקיים בשישי ה-9.7 בנווה ים. להזמנת כרטיסים