מלך הסקנדל: מעשים מגונים, שנאת תינוקות וקלידן על האש

לשרוף עגלת תינוק ולנוח. טיל לינדמן (צילום: גטי אימג'ס)
לשרוף עגלת תינוק ולנוח. טיל לינדמן (צילום: גטי אימג'ס)

טיל לינדמן, הלוא הוא הסולן האגדי של ראמשטיין, מגיע עם ההרכב החדש שלו לחולון (הארדקור!) וזו הזדמנות טובה לחגוג את שלל הסקנדלים והפרובוקציות שחולל מסביב לעולם. בואו רק נגיד שפעילי אנונימוס וכוחות כיבוי אש צריכים להיכנס לכוננות

כולם אוהבים גרמנים משוגעים שעושים סקנדלים, יה? או שזה רק אנחנו? כך או כך, ההופעה הראשונה בישראל של Lindemann, הרכב הסולו של טיל לינדמן מלהקת המטאל הגרמנית האגדית Rammstein (בפתח השנה האזרחית החדשה, שבת, 01.01.2022 בהיכל טוטו שבחולון), היא הזדמנות מצוינת להיזכר בכמה מהסקנדלים הבולטים של הסולן הכריזמטי, שהתארים "סקסמניאק" ו"פירומן" רחוקים מלמצות את הפרסונה הבימתית המוחצנת שלו.

1. התנהגות מגונה במסצ'וסטס

אחד הסקנדלים המוכרים של טיל לינדמן אירע ב-1998 בעיר וורצ'סטר שבמדינת מסצ'וסטס, במהלך הופעה של להקת האם של לינדמן במסגרת סיבוב הופעות בארצות הברית בעל השם האירוני "Family Values" (ערכי משפחה). במה שניתן לראות כפרשנות מילולית לשיר  "Bück Dich" ("התכופף" או "התכופפי" בלשון ציווי), דימו לינדמן וחברו להרכב, הקלידן כריסטיאן "פלייק" לורנץ, קיום יחסי מין אנאליים באמצעות איבר מין מלאכותי. המשגל הפיקטיבי, שהסתיים בנוזל שנפלט לכל עבר, הביא למעצרם של השניים בגין התנהגות מגונה.

2. איבר מין משפריץ במדיסון סקוור גארדן

האפשרות של הסתבכות נוספת עם רשויות החוק בארה"ב ושל שהייה נוספת בתא מעצר ספוג בריח ליזול לא הדאיגו ככל הנראה לינדמן ואת יתר חבריו, שנגסו בתפוח הגדול בהופעה בלתי נשכחת שקיימו במדיסון סקוור גארדן ב-2011. ברגע דמוי אורגזמה במהלך ביצוע הלהיט "Pussy", התיז הסולן התזזיתי קצף סמיך מלועו של תותח דמוי איבר מין זכרי, והוכיח לקהל בשורות הראשונות כי לכרטיס "גולדן רינג" יש ערך מוסף.

3. קלידן על האש בפסטיבל הוריקן

נטייתו של לינדמן לשבור טאבואים מיניים ולעורר בקרב הצופים קנאת פין, היא שנייה רק לנטיותיו הפירומניות. בשל חיבתו למופעי פירוטכניקה ראוותניים, הוא נכווה באוזניו, בשערו, ובזרועותיו, ואף שכיום הוא פירו-טכנאי מוסמך, נראה שכל הופעה שלו מכניסה את שירותי החירום בכלל ואת לוחמי האש בפרט לסטנד ביי. מבין שלל האקטים שקשורים באש שנפלטת מכל כיוון וכלי אפשריים במהלך הופעות הלהקה, הבלתי נשכח מכולם הוא ככל הנראה גרסת ה"לייב" של השיר הנודע "Mein Teil", שבמהלכה הסולן, חבוש מצנפת שף, "מבשל" על אש גבוהה את הקלידן לורנץ שנכנס לקלחת מתכת ענקית.

4. שנאת תינוקות במסקווה

בסינגל ששחרר לפני כחצי שנה ושלווה בקליפ פרובוקטיבי ומדיר שינה, מצהיר לינדמן על שנאתו לילדים. גם ללא כל קשר למילות השיר, "Ich Hasse Kinder", שיציאתו ב-01/06 השנה "נפלה" על יום הילד הבינלאומי, נראה שכל הורה בר-דעת יוותר על שירותי השמרטפות של הסולן. גרסת ה"לייב" של שיר אחר, "Puppe" של "רמשטיין", כוללת את הצתתה של עגלת תינוק, שמתוכה בוקעות צווחות.

5. השלכת דגים קצוצים בהאנובר

האקטים השערורייתיים של לינדמן עשויים להטריד את מנוחתם לא רק של אנשי המועצה לשלום הילד אלא גם את פעילי "אנונימוס", שלמקרא השורות הבאות עשויים להכניס את "היכל טוטו חולון" ב-Waze ביום ההופעה. במה שנראה כהומאז' פחות הומניטארי לנס הלחם והדגים של ישוע, השליך לינדמן לעבר הקהל בהופעת הרכב הסולו בעיר האנובר אשתקד, חלקי דגים שאותם הוא עצמו קצץ זמן קצר קודם לכן, כדי לתת נופך תיאטרלי לשיר "Fish On" מתוך האלבום הראשון של ההרכב מ-2015, "Skills and Pills".

>> איתמר ענברי הוא כתב במגזין Metalist ועורך רצועת מוזיקה שבועית ברדיו Ze Rock
>> לינדמן, מוצ"ש 1.1, היכל טוטו חולון. עוד פרטים וכרטיסים כאן