ללכת לאיבוד ביער: מתכוננים להופעה של טימבר טימבר בתל אביב

סקס ומיסתורין באמצע היער: טימבר טימבר (Timber Timbre) הם הדבר הכי טוב שיצא מקנדה בשנים האחרונות, והם בדרך אלינו

טימבר טימבר
טימבר טימבר
30 באפריל 2015

את אלבומיהם הראשונים הקליטו חברי טימבר טימבר בבקתת עץ באזור המיוער בפאתי מחוז אונטריו הקנדי. מכאן נובע שם ההרכב ובמידה רבה גם הסאונד שלו שמשלב פולק בלוזי, אפל וקצת מוזר באווירה קולנועית וחורפית. קולו הייחודי של הסולן קירק טיילור מעביר את תחושת השממה המיוערת, שבה משתלבים מסתורין ותשוקה מינית עם קדושה כמעט דתית. מה עוד צריך בשביל להתרגש לקראת הופעה? כנראה קונדום.

עם שירים מכושפים כמו Demon Host ו-We’ll Find Out וקהל הולך וגדל, הוכשרה הקרקע לאלבום הפריצה Creep On Creepin' On שראה אור ב־2011 וכלל בין היתר את השירים Bad Ritual ,Black Water ו-Woman. בעקבותיו יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בבריטניה עם זמרת האינדי־פולק לורה מארלינג ולסיבוב נוסף בארצות הברית עם היוצרת הקנדית Fiest. האווירה הקולנועית של שירי הלהקה הפכה אותה לחומר נהדר לטלוויזיה וקולנוע, ושירים שלה אכן כיכבו בסרטים ובסדרות. את השיר Magic Arrow לדוגמה, אפשר לשמוע באחד מפרקי הסדרה שובר שורות. ב־2012 חיברה הלהקה פסקול שלם לסרט הצרפתי Foxfire. האלבום האחרון של ההרכב הקנדי, Hot Dreams, שראה אור בשנה שעברה, מחדד אפילו עוד יותר את הפן הסקסי בפולק המשונה של ההרכב.

ב-Hot Dreams החלו חברי הלהקה להוסיף אלמנטים של סול וינטג'י לבליל הייחודי שרקחו ושכללו, ומאלבומיה הראשונים מהדהדים ניק קייב, טום ווייטס, ניק דרייק וטינדרסטיקס. Hot Dreams נפתח בכך בכמיהתו של קירק לרקוד עם אישה שחורה. כשנשאל לפשר העניין ענה: "זה שיר על פנטזיה, גילוי והשלמה עם סקס ואהבה, פנטזיה ואהבה, סקס ופנטזיה". אל כשחבר שאל אותו אם בשיר נעשית פטישיזציה של גזע, השיב קירק שבשיר הזה אכן נעשית פטישיזציה למוזיקה שחורה: "מוזיקה אמריקאית שחורה נתפסת בעינינו כסקסית, כך שזה חופף לקונספט של השיר, אבל אני יודע שאני משחק פה באש". הולכת להיות הופעה אש.

Timber timbre 7.7 בבארבי