לא לחינם: טינדר תשיק גרסה בתשלום

אפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר מתכוונת להשיק גרסת פרימיום בה ניתן יהיה לבטל ויתור על פרטנרים פוטנציאלים שהחלקתם שמאלה בטעות. עושים מאיתנו צחוק?

טינדר
טינדר
6 בנובמבר 2014

טינדר היא ללא ספק אחת מאפליקציות ההיכרויות הפופולריות ביותר בעולם (אף שהיא משמשת בעיקר לסטוצים), ואחת הסיבות לכך היא שיטת המיון החדשה לבני זוג פוטנציאלים שהיא הציגה לעולם – שיטת ההחלקה. רואים תמונה, אם אוהבים אותה, מחליקים ימינה עם האצבע ואם לא אוהבים מחליקים שמאלה – אין יותר פשוט מזה.

זה מאפשר אמנם לעבור על מאגר גדול של בחורים או בחורות בזמן קצר יחסית, אך מה קורה אם בטעות מחליקים שמאלה על בחורה או בחור שממש רצינו, האם פשוט ניתן לאהבת חיינו העתידית לברוח לנו מבין האצבעות? מהסיבה הזו האפשרות לבצע ביטול פעולה היא הבקשה הכי נפוצה בין משתמשי טינדר. יוצרי טינדר יצרו אמנם מענה לבקשות הלקוחות, אך בצורה מרגיזה וצינית שצפויה לגרום ללא מעט משתמשים לגלגל את העיניים בעצבנות: הם ישיקו גרסה בתשלום.

בגרסת הפרימיום שתקרא "טינדר פלוס" יוצגו ככל הנראה רק שני פיצ'רים חדשים – אפשרות ביטול ההחלקה שמאלה ופיצ'ר שייקרא פספורט. פיצ'ר זה יאפשר למשתמשים בתשלום לראות משתמשים אחרים שאינם נמצאים באזור הספציפי שלהם. למשל, אם משתמש בתשלום גר בישראל, הוא יוכל לראות גם משתמשים מברזיל, צרפת, יפן ומקסיקו, או מכל מקום אחר אם ייבחר בכך כמובן. הגרסה בתשלום תושק בקרוב מאוד במספר מדינות מוגבל כגון ברזיל, אנגליה וגרמניה, אך בעתיד היא צפויה להגיע לשאר העולם וגם לישראל.

אין בעיה עם אפליקציות שקודם כל מפיצות את שירותיהן בחינם בשביל לצבור קהל משתמשים גדול, ואחר כך מנסות למצוא מודל עסקי שיכניס להם כסף ממאגר המשתמשים שלהם (כל עוד הן אינן מוכרות את המידע על המשתמשים לגוף שלישי). זה יכול לבוא לידי ביטוי בהכנסת פרסומות, יצירת גרסת פרימיום או אפילו הכנסת רכישות בתשלום בתוך האפליקציה. עם זאת, מה שטינדר עושים הוא לזלזל באינטליגנציה של הלקוחות שלהם. אם בטינדר כבר מתכוונים להשיק גרסה בתשלום, לפחות שידאגו שיהיה בה משהו שיצדיק את פתיחת הארנק, ולא שני פיצ'רים שהיו אמורים להיכנס לאפליקציה בחינם בכל מקרה.