"קורה שאני מכבה את המונה ומנסה לפתור יחד עם הנוסע את מה שמעיק עליו"

טיראן לוי, 40, נשוי + 2 הוא הנהג מס' 1 של Gett. אם שואלים אותו מה הופך אותו לכזה, התשובה לכך היא שהוא רואה בזה הרבה יותר מעבודה. הפעלנו מונה

טיראן לוי, מנהג מס' 1 של גט (צילום: איליה מלניקוב)
טיראן לוי, מנהג מס' 1 של גט (צילום: איליה מלניקוב)
14 בנובמבר 2017

שם: טיראן לוי

גיל: 40

סטטוס: נשוי + 2

תעסוקה: נהג המונית שמדורג ראשון ב־Gett

מאיפה אתה במקור? 
"אני גר בחולון ועובד בתל אביב. נולדתי בבת ים, עברנו לגור זמנית בתל אביב, ואחרי שהתחתנתי עברתי לחולון".

מתי התחלת לעבוד במונית?
"לפני שש שנים וחצי הוצאתי רישיון על מונית. באותה תקופה חליתי בלוקמיה והחלטתי לקחת את ההזדמנות ולנצל את הרישיון. במקצוע אני חשמלאי, החלטתי לעבור למונית כי לא רציתי את האבק ואת ההתעסקות הפיזית בגלל המחלה".

אתה קנאתו של כל נהג: מדורג במקום הראשון ב־Gett. איך הצלחת?
"אני חושב שאני נותן יחס ושירות טוב. קורים מקרים שאני מכבה את המונה ומנסה לפתור יחד עם הנוסע דברים שמעיקים עליו. מישהו נכנס למונית, לפעמים יושבים קצת בשקט ויש לא מעט אנשים שנפתחים. אני מנסה לפתח שיחה אבל אם אני רואה שזה מפריע לנוסע אני לא לוחץ. הרבה אנשים אומרים לי שכיף לנסוע איתי. מבחינתי המונית שלי היא כמו הכנסת אורחים, חשוב לי שאנשים ייצאו מסופקים ושמחים מהמכונית".

זה קצת להיות כמו פסיכולוג.
"לגמרי. אני גם לומד. עולים אליי למונית אנשים מסוגים שונים שעוסקים בתחומים שונים. אני שומע אינספור סיפורים במהלך העבודה שלי. היה לי מקרה שלקחתי נוסעת ובילינו חצי שעה ביחד וניהלנו שיחה ערה שבמהלכה היא נפתחה בפניי. היא סיפרה לי שהיא לא כל כך מרוצה בחיי הזוגיות שלה ודיברנו על זה. כמה חודשים לאחר מכן, יצא שהיא עלתה אליי למונית שוב. היא סיפרה לי שבעקבות השיחה איתי היא החכימה והחליטה לעזוב את החבר. היא אמרה שזה היה בזכותי ובזכות השיחה שלנו. אין דברים מספקים כאלה".

מה הדבר הכי תל אביבי בעיניך?
"חיי הלילה. אני אוהב את החבר'ה שיוצאים לבלות בערבי סוף השבוע ועולים למונית כדי לשמוח. אני שם להם מוזיקה באוטו ורוקד איתם".