מה אמריקאים רואים: לא תאמינו מהי הסדרה הנצפית ביותר בארה"ב

מישהו עוד רואה את זה? מתברר שכולם. NCIS (צילום: יחסי ציבור)
מישהו עוד רואה את זה? מתברר שכולם. NCIS (צילום: יחסי ציבור)

רשימת 100 משדרי הטלוויזיה הנצפים ביותר בארצות הברית במהלך 2023 מלמדת על הפער ההולך וגדל בין הבאזז של סדרות הסטרימינג ובין מה שהאמריקאים רואים בפועל: 28 מתוך 30 המשדרים הנצפים ביותר הם משחקי פוטבול, הסדרה הנצפית ביותר נכנסת לעונתה ה-21 וגורדון רמזי הוא מלך הריאליטי

במסגרת גל סיכומי השנה ששוטף את העולם, פורסמה אמש ב"וראייטי" רשימת 100 משדרי הטלוויזיה הנצפים ביותר בארצות הברית ב-2023, והתוצאות עשויות להפתיע את מי שאינו עוקב מקרוב אחר הרגלי הצפייה האמריקאים וניזון בעיקר מבאזז והייפ ברשתות החברתיות על הנעשה במחוזות הסטרימינג. רשימת המשדרים הנצפים ביותר של השנה מתייחסת אך ורק לשידורי ברודקאסט ליניארי, כלומר תוכניות המשודרות בשעה מסוימת וביום מסוים ואינן זמינות במתכונת האון-דימנד אליה התרגלו מנויי נטפליקס ודיסני+, כך שמרבית היצירות הטלוויזיונית המדוברות ביותר של 2023 כלל אינן ברשימה.

ולתוצאות: מתברר שמעל הכל, לפני הכל ויותר מהכל, טלוויזיה בארצות הברית זה NFL. ליגת הפוטבול האמריקאית חולשת על 19 מתוך 20 המשדרים הנצפים ביותר של השנה (ו-28 מתוך 30 המשדרים הנצפים ביותר), ובראשם הסופרבול עם מספר מטורף לחלוטין של כמעט 115 מיליון צופים. בסך הכל תופסים משדרי ספורט לא פחות מ-56 מקומות ברשימה, 45 מתוכם מליגת הפוטבול. המשדר היחיד בטופ-20 שאינו שידור חי של משחק פוטבול הוא טקס פרסי האוסקר שחזר לעצמו במקום ה-15 עם כ-19.5 מיליון צופים.

ומה הם רואים שם חוץ מפוטבול? תוכנית הריאליטי הנצפית ביותר, במקום ה-21 בסך הכל, הייתה הפרק הראשון בעונה השנייה של "Next Level Chef" עם גורדון רמזי, בעיקר בזכות שיבוצה ב-FOX מיד אחרי הסופרבול. את תחום החדשות והאקטואליה מובילה תוכנית התחקירים היוקרתית "60 דקות" עם שבע תוכניות ברשימת ה-100, כשגם היא נהנית ממקפצה של שידור משחק הפוטבול לפניה. הדומיננטיות של משחקי הפוטבול מאפשרת גם לשירות הסטרימינג של אמזון פריים להתברג עם 11 משדרים לדירוג כנציג בודד של עולמות הסטרימינג, בעקבות רכישת זכויות השידור של משחקי הפוטבול בימי חמישי.

וסדרות הטלוויזיה המתוסרטות, מה איתן? ובכן, הנציגה הראשונה מעולם הסדרות, במקום ה-43 ברשימה, היא הסדרה הגנרית למדי "Fire Country", שאספה 12.5 מיליון צופים בפרק ה-12 בעונתה הראשונה, אבל הסדרה הנצפית ביותר ללא תחרות היא "NCIS" (כן כן, זה עדיין קורה) של CBS שכבשה 12 מקומות ברשימה, ואחריה "Blue Bloods" של CBS שתפסה חמש מקומות ברשימה. הסדרות "FBI" ו"שלדון הצעיר", גם הן של CBS, עם ארבעה מקומות כל אחד, ו-NBC הצליחה להשחיל פנימה ארבעה פרקים של "Chicago Fire". בסך הכל מובילה CBS את הרשימה עם 39 תוכניות מתוך ה-100 כשאחריה מזדנבות NBC עם 24 ו-ABC עם 15 בלבד. ואם זה מה שהאמריקאים רואים, איפה אנחנו ואיפה הם.