ישנים בסלון? הטעויות שאתם כנראה עושים בעיצוב חדר השינה

איפה תציבו את התאורה והאם נכון להכניס טלוויזיה? אלו הן הטעויות שאתם כנראה עושים בעיצוב חדר השינה שלכם

אל תישנו בסלון. צילום: פיקסביי
אל תישנו בסלון. צילום: פיקסביי
30 בנובמבר 2017

תוכן שיווקי | עמינח

עיצוב חדר שינה הוא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. דווקא העובדה שמדובר בחדר שבו אנחנו משתמשים הכי הרבה מעלה את מפלס הלחץ, מה גם שזה המקום הראשון והאחרון שנראה מדי יום ולכן קל להגיע במהירות לתחושת מיאוס. בנוסף, החדר צריך להיות גם מזמין וגם מרגיע, גם יפה וגם נוח, גם פרקטי וגם מרווח – אז אין פלא שאנחנו עושים טעויות.

מצד שני, היום כבר אפשר להצביע על טעויות נפוצות ולטפל בהן לפני שהן מחמירות. בשביל זה צריך להתחיל לעצב את החדר עם החלטה על מיקום נכון של הרהיטים השונים. המטרה בהקשר הזה היא לנצל היטב את מאפייני החלל ולוותר על רהיטים לא חיוניים כדי להשאיר מקום להתנהלות יום יומית. הגורמים העיקריים המשפיעים על מיקום הרהיטים הם נישות בנויות בחלל, מיקום החלונות ושטח הקירות ביחס לדלתות.

הכנסתם לחדר השינה טלוויזיה? בזבזתם מקום ואנרגיות

השתמשו בגורמים השונים המשפיעים על מיקום הרהיטים כדי לתכנן מתלים ואזורי אחסון קטנים. אלו יעזרו לכם להניח את החפצים במקום מסודר גם אחרי יום עבודה ארוך, ולהימנע ממצב שאתם צריכים לפלס את דרככם למיטה בגלל התיקים, המעילים או הנעליים.

הטעות הכי נפוצה היא להשתמש בחדר השינה כחדר רגיל ולהכניס אליו מחשב, חומרי עבודה ובעיקר מסך טלוויזיה. אלו פריטים שלא רק יבזבזו לכם מקום יקר ערך, אלא גם יוציאו אתכם מאיזון ויפגעו באנרגיה. הוציאו כבר עכשיו את המסכים מחדר השינה ותראו איך מערכת היחסים ואיכות החיים שלכם משתפרת.

תאורה היא הכל. צילום: שאטרסטוק
תאורה היא הכל. צילום: שאטרסטוק

ויתרתם על תאורה מחמיאה? תתחילו מההתחלה

עוד טעות גדולה היא להקל ראש בחשיבות התאורה. בחירות לא נכונות כוללות בחירת תאורה לבנה שמתאימה מאוד לבתי חולים אך לא ממש מחמיאה בתוך חדרי שינה, שימוש באהילים מגושמים שחוסמים את האור הטבעי מהחלון וערבוב נורות בצבעים שונים כי בדיוק היה עליהם מבצע בסופר. גם בחירת נורות בהספק נמוך ובניסיון לחסוך בחשמל תתגלה עבורכם כטעות, בין היתר כי הן מפיצות פחות אור ממה שנחוץ ולכן תמצאו את עצמכם מאלתרים פתרונות תאורה אלטרנטיביים.

הפתרון לכל האמור לעיל הוא לא לוותר על תאורה מחמיאה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות. תאורה היא הנשק הסודי של מעצבי פנים, כי הם משתמשים בה ליצירת אשליה אופטית של חלל מרווח ולהדגשת אלמנטים דקורטיביים בחדר השינה והסלון.

מנורת עמידה לצד פינת הקריאה למשל תאפשר לכם להתאים את התאורה לצרכים שונים, בעוד מנורות קיר ליד שידת האיפור יעזרו לכם להתארגן. בנוסף, תמיד מומלץ להשתמש באור צהוב ולוודא שהנורות זמינות במגוון צבעים על הסקאלה שבינו לבין לבן. לרוב חדרי השינה תתאים תאורה חזקה ותמיד עדיף להשקיע עוד כמה שקלים בהתקנת מתג דימר (עמעם) לשליטה בעוצמת האור.

לא מצליחים להיכנס למיטה? לכו לישון בסלון

מעצבי פנים מנוסים נתקלים לעיתים בחדרי שינה שבהם האסתטיקה מובילה את מערכת השיקולים והפונקציונאליות נזנחת מאחור. זו טעות נפוצה שתגרום לכך שלא יהיה לכם נוח לישון בחדר השינה שלכם, אך למזלכם יש לה פתרונות.

כדאי לזכור שלכל אחד צרכי שינה שונים. הצרכים באים לידי ביטוי ברמות שקט ותאורה, במקום לרגליים ובמרווח בין הקיר לבין הכרית. יש להתייחס לזה כאשר מעצבים את חדר השינה ולבחור בהתאם את החומרים והרהיטים. כך לא תמצאו את עצמכם עם חדר רחצה פתוח למרות שאתם יכולים לישון רק בשקט מוחלט, או תקומו כל שעה בלילה בגלל רעשי צעידה של הכלב על הפרקט.

הרהיט הכי דומיננטי בחדר. צילום: שאטרסטוק
הרהיט הכי דומיננטי בחדר. צילום: שאטרסטוק

כמו כן, העיצוב של חדר השינה מתחיל ונגמר במיקום של המיטה. זה הרהיט הכי דומיננטי בחדר וזה שלכבודו מלכתחילה התכנסנו. על המיטה להיות ממוקמת במרכז החדר במידה וישנים בה זוג כדי שתוכלו לצאת ולהיכנס אליה בקלות, ובכל מקרה לא כדאי למקם אותה מול הדלת אלא מעט באלכסון. לבסוף, נסו לתלות מעל המיטה וילון כדי לרענן את העיצוב ולהעניק לעצמכם כלי לשליטה בתאורה הטבעית שחודרת לתוך החדר לאורך היום.