רק אני והמלכה: יש טקס תה חדש בעיר וקפצנו לאכול ולשתות את כולו

טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ
טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ

מסעדת וייס המדוברת משיקה טקס תה חדש לפי המסורת הבריטית אבל יש בו גם קיק מקומי נדרש. התה נהדר ומיוחד והכל, אבל גולת הכותרת היא האוכל ויש לנו פה בפנים את כל הפרטים

16 בפברואר 2022

במסעדת וייס החדשה והמדוברת בניצוחם של שף גיל דהאן והשף קונדיטור מיכל גולדברגר משיקים בימים אלה טקס תה בריטי לפי מיטב המסורת, אבל עם טאץ' מקומי והכרחי. את הרעיון הציעה מיכל ושאר הצוות הצטרף מיד לאתגר. הם קראו וחקרו ובדקו ולבסוף רקחו חליטות ואפו סקונס כדי שגם כאן נוכל ליהנות משעת תה קלאסית לפי מיטב המסורת של הממלכה. הגענו לנסות ולטעום ולהרגיש לרגע כמו המלכה בכבודה ובעצמה. נגיד. החל משלישי הבא גם אתם תוכלו ליהנות מכל הטוב הזה.

טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ
טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ

אמנם בארץ העניין לא כל כך נהוג, רק בבתי מלון ותיקים כגון ולדורף אסטוריה או קינג דיוויד בירושלים, אבל במקומות אחרים (לא רק בממלכה) טקס התה הוא עניין די גדול. בשונה מאשר במלונות הירושלמיים, החוויה בווייס אחרת – עם קלאס ואלגנט אבל בלי אווירה מחייבת או מהוגנת מדי. בקיצור: הרבה יותר תל אביב.

נתחיל מהתה, שמוגש בווייס בקנקנים בוהקים ויפהפים שנבחרו בקפידה ונמצאו על ידי מיכל השפית. היא תרה ברחבי הארץ אחר הסרוויס המושלם עד שמצאה את האחד. אנחנו נעיד שמדובר בכלים ענוגים ויפים בעלי ניחוח וינטג׳ מוקפד ואלגנטי. התה שנמזג לתוכם, מוגש בשלוש מערכות ועם שלוש חליטות שנרקחו בקפידה אצל חבשוש בשוק לוינסקי. מתחילים בחליטת קמומיל מרגיעה, ממשיכים בתה ירוק עוצמתי ומסיימים בתה שחור עם מעט חלב, ממש לפי הספר.

טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ
טקס תה במסעדת וייס. צילום: יח"צ

בין לבין, חייבים גם לאכול משהו. כמובן. וזו גולת הכותרת של העסק – האוכל. עם ספל תה הקמומיל הראשון מוגשים סקונס קלאסיים ונהדרים במרקם מדויק שנע בין פריכות רצויה לצפיפות נחוצה. הם מוגשים בתוספת חמאה חומה שהיא כה טעימה עד שאפשר לאכול ממנה בכפית, וריבת הדרים עם צ׳ילי מותסס שנותנת טוויסט מעניין לביס כולו.

בהמשך הטקס, לפני שתספיקו להתמלא מהסקונס, יוגש לשולחנכם מעמד חרסינה מרגש בעל שלוש קומות. בקומה הראשונה – כריכונים בריטיים למהדרין, כאלה שהוסר מהם הקרום (דהיינו הקשה של הלחם) והם מורכבים מלחם לבן משוח בממרחים שונים. יש עוף עם ירקות, יש גבינת שמנת וסלמון, יש סלט ביצים קלאסי ויש את האיקוני ביותר עם גבינה, מלפפונים וקישוט מלפפון שאהבנו במיוחד.

טקס תה במסעדת וייס. צילום: מערכת טיים אאוט
טקס תה במסעדת וייס. צילום: מערכת טיים אאוט

בקומה השנייה עוברים למתוקים ובה תמצאו טארטלים קטנים של אוכמניות, קרם פטיסייר ודובדבן אמרנה שהיו לא פחות מהחיים עצמם. לצדם מאפי קנלה צרפתיים שהיו עשויים ללא חת וכן מרמלדת תות מופלאה. בקומה השלישית ניצבים עוד ממתקים נהדרים שיוצאים מעט מגבולות הנימוס הבריטי לשמחתנו והם מתוקים, מקוריים וכה מהנים. כולם מעשה ידיה של שף גולדברגר שמפגינה כאן יד מיומנת, יצירתיות וכישרון יחד עם פרשנות משלה למסורת הבריטית.

האהוב עלינו היה מרשמלו הדרים במרקם רך ומבורך, עם מתיקות מעודנת וטאץ׳ הדרי נבון וחכם שהיטיב עם הביס כולו. נציין גם את ממתק השוקולד, קרמל ואגוז הלוז שאכלנו שניים ממנו. היינו מסוגלים ליותר אבל בכל זאת בחרנו לשמור על גינונים בריטיים מאופקים. עם ספל התה האחרון מוגשים לשולחן פיצוחים מקורמלים ומעמולים חד פעמיים במילוי תמרים ענוג, כי בכל זאת אנחנו בישראל. המעמולים אגב היו כה טעימים שבאמת ובתמים לא הצלחנו להפסיק לטבול אותם בתה ולאכול מהם עוד ועוד ועוד.

יצוין שמדובר בארוחה של ממש, כך שהיא עשויה להיות לאנץ׳ מאוחר או דינר מוקדם. היא אידאלית כדי לחגוג דבר מה מיוחד או משמח, להשיק כוס תה עם אמא ואבא או סתם לשתות לחיי החיים עצמם.
עלות טקס התה: 190 ש״ח לאדם, ש״ח 230 כולל כוס שמפנייה. החל מה-22.2 ובכל יום שלישי במסעדת וייס ב-16:00. רחוב הרצל 2, 03-570-7477