CUPZ By BeanZ

טריות: זה שם המשחק

אהבת קפה מהי. צילום: שיר רוזנטל
אהבת קפה מהי. צילום: שיר רוזנטל

רגע לפני שמהפכת הטריות של מותג הקפה BeanZ מגיעה אליכם הביתה ומשנה כל מה שחשבתם על קפה ביתי, מצאנו שלושה אנשים שקפה עבורם הוא הרבה מעבר למשקה, ושטריות אצלם היא הכרח

9 בדצמבר 2018

תוכן שיווקי

עולם הקפה הוא לא מה שהיה פעם. חובבי קפה מהעולם מדברים היום על קשת הארומות, על פולים חד זניים, על גובה הגידולים. יצרני קפה מחליפים ביניהם מידע על שיטות גידול מתוחכמות וקולי הקפה מפתחים טכניקות קלייה חדשות. הדבר הכי קרוב למהפכה המסיבית שעולם הקפה עובר הוא המהפכה שעבר עולם היין. זוכרים את הימים שבהם דיברנו על יין במונחים של אדום ולבן? ובכן, נסחטו מאז ענבים רבים וכל חובב יין יודע לספר על טרואר, חמיצות, פירותיות וגוף.

קפה איכותי. צילום: דין אהרוני
קפה איכותי. צילום: דין אהרוני

בין שמדובר בהערכה מחדש של חומר הגלם ובין שמדובר בהערכה מחודשת למשקה היומיומי לכאורה שאף יום לא שלם בלעדיו – המהפכה הולכת ומתעצמת. חנויות הקפה משתמשות בציוד חדיש – שסתומים, סטופרים, מסנני נייר ומתכת, משפכים, טבעות, קנקנים ופרקולטורים. הבריסטות מהדור החדש של הקפה מתפקדים ממש כמו סומליירים. בלונדון, ברלין וניו יורק צצים עוד ועוד בתי קפה מהגל השלישי המציעים חוויית קפה שלא הכרנו. הגל השלישי של הקפה, הדוגל ברעיון של Farmer to Cup, מקדם את רעיונות ההוגנות, השקיפות והיכולת לעקוב אחרי כל שלבי הייצור של הקפה. האם אנחנו כבר שם? דומה שגם אצלנו מתחילים להתעורר.

מתברר שהלקוחות מגלים גם כן עניין הולך וגובר בסצנה, מתעמקים יותר במשקה שלהם ובמקורותיו, ובעיקר מחפשים מוצר ברמה גבוהה. מבחינתם תם זמנן של קפסולות הקפה המיושנות שמציעות קפה לא טרי הנארז זמן רב לפני שהגיע אליהם לספל. שי טייטלבוים, סמנכ״ל כספים בחברה להגנת הטבע, טוען שמכונת הקפה האישית שלו היא אישיות בפני עצמה, עם נישה ומטרה. "הדבר שמניע אותי הוא בעיקר עניין הטריות. קפה לא טרי שלא נטחן במקום ובמיוחד עבורי הוא לא קפה שאני רוצה לשתות. אני שותה כשלוש כוסות קפה ביום, חזק, בלי סוכר, בדרך כלל הפוך ולפעמים אספרסו. המכונה הביתית שלי טוחנת פולים – זה משהו שמלווה אותי זה שנים".

שי טיטלבויים. צילום: שלומי יוסף
שי טיטלבויים. צילום: שלומי יוסף

את קניית הפולים טייטלבוים עושה מתוך צורך באיכות ורצון במזכרת. ״את הפולים אני אוהב לקנות בבתי קפה בוטיקיים בארץ ובעולם – כי טעמתי את הקפה שלהם ואהבתי, או כי המקום נראה לי מאוד מגניב ומיוחד ואני רוצה לקחת את ההרגשה איתי הביתה. כשאני קונה בחו״ל, אני כמעט לעולם לא קונה ברשתות של בתי קפה אלא במקומות קטנים. יש לי פולים שאשתי קנתה לי בטנזניה ויש כאלו שקנינו בלונדון, שם יש הרבה מקומות בשפה שלנו מבחינת קפה. הטעם והחמיצות העדינה שאני אוהב וחשובים לי בקפה מגיעים ברמה הרבה יותר גבוה בקפה טרי. כוס קפה טובה בבוקר היא הפתיחה הכי טובה ליום".

ולריה מוניס, אמנית קרמיקה מתל אביב, נחשפה גם היא לקפה בברלין, שם למדה בעברה. "עולם הקפה בברלין מאוד דומיננטי, וכשחזרתי לארץ המשכתי עם התחביב הזה", היא אומרת. מערכת היחסים ההדוקה שלה עם הקפה נמשכת זה יותר מעשור. "אנחנו החברים הכי טובים", היא צוחקת, "קפה מעיר אותי בבוקר, ובמהלך היום הוא מנחם ומרגיע. הפסקת קפה בסטודיו זה אחד התענוגות הגדולים שיש לי במשך היום".

ואלי מוניס. צילום: דין אהרוני
ואלי מוניס. צילום: דין אהרוני

"אני אוהבת לבחור את הפולים שלי בעצמי וגם לטחון אותם במטחנה שלי, ובכל פעם אני משתמשת במכשיר אחר. בזמן האחרון אני עובדת הרבה עם מקינטה, לפני כן השתמשתי בקמקס – קנקן למיצוי קפה בצורת שעון חול. אני אוהבת את האטיות שבחליטה, לוקח לי בערך 20 דקות להכין קפה וזה טקס מאוד כיפי. עם החלב והסוכר הפסקתי לגמרי לדעתי הם מפריעים לטעם האמיתי של הקפה ומקלקלים אותו. אני לא שותה המון כוסות ביום,
שתיים־ארבע כוסות בסך הכל, אבל תמיד קפה כמו שצריך. לא מתפשרת על משקה שהוא לא לטעמי ולעולם לא אשתה סתם קפה. אפשר לקחת ממני הכל, רק שלא ייגעו לי בקפה".
מוניס עוקבת אחרי האבולוציה שעובר הקפה, והגל השלישי מלהיב אותה. היא קוראת ומתעדכנת בחידושים מהעולם. "הגעתי למסקנה שכמו ביין, גם בקפה אני אוהבת טעם עשיר וגוף כבד".

יש מקום מסוים שבו את קונה את הפולים שלך?

"בנחת, בית קלייה קטן בדיזנגוף. אני קונה שם פולים אורגניים. יש להם הרצאות על קפה, וזה מקום נהדר למצוא בו חובבי קפה נוספים כמוני. כשאני בחו"ל אני קונה תמיד כל מיני גדג'טים שקשורים בקפה וסוגים שונים של פולים, כדי לנסות כמה שיותר טעמים. לפני שאני נוסעת אני תמיד עושה תחקיר על היעד ועל בתי הקפה, והמפות שלי בגוגל מלאות כוכבים בגלל התחביב הזה". מעיין הרשקו, בעלת בית הקפה טוני ואסתר בתל אביב, היא דוגמה למי שלקחה את התחביב והפכה אותו למקצוע. "אני מתעסקת עם קפה זה עשר שנים, בהתחלה כבריסטה ובשש השנים האחרונות – גם כבעלת בית קפה. זה תחביב אבל גם מקצוע, לכן אני מתעניינת מאוד בתחום ועוקבת אחרי חידושים והמצאות".

מעיין הרשקו. צילום: דין אהרוני
מעיין הרשקו. צילום: דין אהרוני

"הקפה שאני שותה משתנה כמעט בכל יום. בבוקר אני משתמשת במקינטה, זה טקס קבוע והוא הכי כיפי. בעבודה אני שותה אספרסו או אספרסו כפול, ואם חם – אספרסו כפול על קרח. את מכונת הקפה הביתית נטשתי אחרי שהייתה בה תקלה קטנה, וזו הייתה הזדמנות לעזוב אותה כי הרגשתי שהיא לא מפיקה תוצאות כמו מקינטה, שיש בה ניואנסים שונים. בניגוד להרבה אנשים בארץ, שנהנים לשתות את הקפה שלהם מכוס זכוכית, אני מרגישה שהרבה יותר נכון לשתות אותו מספל חרסינה, זה הרבה יותר מתאים לשפה בעיניי.

"כשאני בחו"ל אני מחפשת כוסות ייחודיות ומכשירים שישפרו לי את חוויית הקפה. יש לי שלוש מקינטות בבית, בגדלים שונים ומטחנת קפה. יש לי גם קפה שחור במקפיא למקרה שמישהו לא יזרום איתי ועם המקינטה, ואפילו נס קפה מאותה סיבה. ברור שאני הכי אוהבת לארח על קפה, זה הכיף הכי גדול, לא?"

we believe in fresh coffee

הגל השלישי של הקפה מגיע בקרוב אליכם הביתה! מותג הקפה הבינלאומי BeanZ, המציע לראשונה בישראל את קונספט ה־Farmer to Cup ושם דגש על איכות, על המקורות ועל אופני ההכנה של הפולים, שולח אותם לראשונה אליכם הביתה. פולי הקפה הטריים של BeanZ שישלחו אליכם כל חודש, מגיעים מחוואים ברחבי העולם, גדלים בתנאים אופטימליים ועוברים קלייה שמשמרת את מאפייני הזן והאזור הגיאוגרפי שממנו הם באים. מהפכת הטריות של BeanZ תכלול גם השקה של מכונת קפה מתקדמת, קומפקטית שמעוצבת וקלה לשימוש – בלחיצת כפתור היא תטחן ותכין את הקפה הטרי שחיכיתם לו. כבר בחרתם את החוואי שלכם?