יאללה ביי: מדריך הסאבלט שיעזור לכם להתחפף מהחום

רוצים לברוח מהשרב? שירות Flatbook ישלם את שכר הדירה והחשבונות, יעצב את הבית מחדש וימצא לכם שוכרי משנה, והכל בחינם. אייר בי אנד מי?

כך תחפפו מהחום. (צילום: shutterstock)
כך תחפפו מהחום. (צילום: shutterstock)
30 באפריל 2015

הו, תל אביב. האנשים בך אולי חמים וזה מדליק קצת אמריקאיות שכותבות כתבות ויראליות, אבל לפחות ביולי־אוגוסט את עצמך יותר לחה מאשר לוהטת. לא מפתיעה הקלות שבה אימצו התל אביבים את רעיון הסאבלט – התשובה המשתלמת למנוסה מהקיץ המקומי המתיש.

הסאבלט, או בשמו העברי "שכירות משנה", הוא למעשה השכרת דירה או חלקים ממנה לתקופות קצרות על ידי השוכר הראשי ולא על ידי בעלי הדירה. ההסדר הזה פרץ לחיינו דרך פוסטים וקבוצות בפייסבוק, כגון "סאבלט מפה לאוזן בתל אביב"; ונוכחותו התעצמה עם השקת אתר Airbnb שמינף את הטרנד ומציע השכרה של כל סוג נכס – מבית שלם עד ספה מרופטת בסלון של השוכר. אם בעבר הייתם צריכים להתחנן לחברים שיקפצו פעמיים ביום כדי להוריד את הכלב כשאתם בחופש, כיום – ביוקר המחיה הנוכחי – תוכלו להשכיר את הבית קומפלט עם הכלב ועוד לצאת עם רווח.

לשכור חדר או את הספה בסלון. סאבלט. (תמונה: shutterstock)
לשכור חדר או את הספה בסלון. סאבלט. (תמונה: shutterstock)

לשוק הסאבלט המקומי הצטרף לאחרונה Flatbook – שירות חדש המאיים לנשל את Airbnb משליטתו הכמעט מוחלטת בתחום. Flatbook, שהושק בעולם בתחילת השנה שעברה ובימים אלה עושה את צעדיו הראשונים בתל אביב, מציע שירות שמתמקד בעיקר בנסיעות עסקים, והחברה מעידה שמרבית לקוחותיה הם בגילי 40־55 – רחוק למדי מדימוי גולש הספות הזרוק שמאפיין חלק מהעסקאות שמבוצעות דרך Airbnb. האתר כולל רק דירות או בתים שלמים להשכרה, ללא שותפים נשארים, לתקופות השכרה של 4־10 חודשים או למשך כל תקופת הקיץ – וההרשמה אליו אינה כרוכה בתשלום. מרגע שדירתכם התקבלה אליו, מוצעים עבורכם ללא תשלום כלל השירותים הנדרשים לסאבלט – מניהול המודעה עד לארגון הבית לקראת בוא השוכרים, כולל שדרוג מראה הדירה על ידי צוות מעצבי פנים.

לברוח מהחום. סאבלט. (תמונה: shutterstock)
לברוח מהחום. סאבלט. (תמונה: shutterstock)

Flatbook מעניק הטבות מרשימות – החזר מלא של שכר הדירה ושל החשבונות הנלווים גם אם הדירה אינה מושכרת בפועל, שירות לאחסון הציוד האישי של המשכיר וביטוח נזקים לחפצים הנשארים. האתר פועל כרגע ב־32 ערים בעולם, ולמקרה שתהיתם איך שירותים כה רבים מסופקים חינם – החברה מרוויחה מההפרש שבין שכר הדירה לבין המחיר שבו היא מסובלטת, שהוא עדיין נמוך משמעותית מכל בית מלון ממוצע ומפנק בדרכיו.