בוקר טוב אליהו: ספייס חדש יספק מרחב עבודה חינמי ביד אליהו

בוקר טוב אליהו. מרכז הצעירים החדש ביד אליהו (צילום: יובל סול בוקר)
בוקר טוב אליהו. מרכז הצעירים החדש ביד אליהו (צילום: יובל סול בוקר)

גל הג'נטריפיקציה מביא אל יד אליהו המוני תושבים צעירים. ומה שהם צריכים זה מקום לשבת בו עם הלפטופ, לשתות קפה ולזמום מיזמים של יזמים עצמאיים. זה בדיוק מה ש"אליהו" מתכוון לתת להם לגמרי בחינם

מכירים את זה שאתם צעירים ועצמאים ומנסים להתפרנס בכבוד וצריכים איזה מרחב עבודה נורמלי ומשלמים את התחתונים שלכם לאיזה חלל עבודה שיתופי? אם אתם חלק מגל הג'נטריפיקציה במזרח העיר יכול להיות שהאייטם הזה הולך לחסוך לכם כמה שקלז: בפאתי היכל הספורט של יד אליהו מתנוססת חזית חדשה עם שלט בוהק ומעוצב שנושא את הכתובת "אליהו". וזה המקום החדש שלכם.

הכל חינם חוץ מהקפה בארומה. מרכז הצעירים החדש "אליהו" (צילום: יובל סול בוקר)
הכל חינם חוץ מהקפה בארומה. מרכז הצעירים החדש "אליהו" (צילום: יובל סול בוקר)

"אליהו" הוא יוזמה של עיריית תל אביב-יפו, מרחב קהילתי חדש המהווה שלוחה של מרכז הצעירים (והצעירות) העירוני. מטרת המרחב היא לאפשר לקהילת העצמאים בשכונת יד אליהו ובשכונות הסמוכות ספייס נאה שאליו ניתן להגיע עם לפטופ, למצוא חתיכת כיסא ושולחן ולהתיישב לעבוד. רק להביא תרמוס עם קפה טוב (או לקפוץ רגע לארומה ליד), לשים אוזניות ולדמיין שאתם בכלל באיזה WeWork בדרך לסטארטאפ ואקזיט.

המרכז החדש יהיה פתוח לקהל הרחב בכל ימי העבודה (א'-ה', 17:00-09:00, אין סיבה לעבוד יותר משמונה שעות ביום יא וורקוהולים), ומלבד העניין החינמי המשתלם צפויה העירייה להפיץ באמצעותו תוכן ושירותים עירוניים הייעודיים לציבור העצמאים הצעירים. במקום יתארחו גם מדי פעם הרצאות, סדנאות והכשרות בנושאי ייעוץ מס, תכנון עסקי, נטוורקינג ושאר עניינים שמטרידים אנשים שמנסים להיות הבוסים של עצמם.

עושים שכונה. ראש העיר רון חולדאי בהשקת מרכז "אליהו" החדש (צילום: יובל סול בוקר)
עושים שכונה. ראש העיר רון חולדאי בהשקת מרכז "אליהו" החדש (צילום: יובל סול בוקר)

"אליהו" הוא מרכז הצעירים השביעי בעיר (בנוסף לבית הצעירים ולנברג, מזא"ה 9, ורדיאל 17, הקשת 49, יפת 83 ו"הספריה – מרכז לחדשנות עירונית"), שמטרתם לאפשר ולקיים קידום יוזמות חברתיות, סיוע בנושאי שכירות, ייעוצי תעסוקה, מרחבים לעבודה או למידה, ייעוץ וסיוע משפטי מסובסד לשוכרי דירות ועוד. בעירייה מסבירים ש"כשליש מתושבי העיר בתל אביב-יפו הם צעירים, ולשמחתנו למרות שלוש השנים האחרונות שהיו מאתגרות במיוחד, ניתן לראות עלייה בכמות הצעירים שנכנסים לעיר. הקמת המרכז מהווה נדבך נוסף בהתחדשות העירונית במזרח העיר בכלל ובשכונת יד אליהו בפרט, שמטרתה לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה, תוך שמירה על מאפייני השכונה וחידוש המרחב הציבורי".