דמעות בכל האולם: קולנוע לב יקרין את סרטו של יהב וינר ז"ל

רלוונטיות עכשווית ומימד נבואי מצמרר. מתוך הסרט "הילד" (צילום: בן פלד)
רלוונטיות עכשווית ומימד נבואי מצמרר. מתוך הסרט "הילד" (צילום: בן פלד)

בתי קולנוע לב יקרינו את "הילד", סרטו של יהב וינר ז"ל, הבמאי הצעיר והמבטיח שנרצח בטבח בכפר עזה בעודו מגן על אשתו ובתו בת החודש. הסרט, שמתרחש בקיבוץ בעוטף וזכה בפרס הצילום בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי, הפך להיות יצירה בעלת מימד נבואי מצמרר. כל ההכנסות ייתרמו למשפחתו

1 בנובמבר 2023

הכאב שנצרב בנו ב-7.10 אינו דועך והוא כנראה כאן כדי להישאר, אבל מה שמחזיק את הלב השבור יותר מכל הוא היוזמות והמחוות שהולכות ומתרבות לטובת המפונים, החטופים ומשפחותיהם, ובעיקר משפחותיהם של החללים הרבים של הטבח. מחווה מרגשת מהסוג הזה יציגו החל מהשבוע הבא בבתי קולנוע לב, שיקרינו על המסך הגדול את "הילד", סרטו של הבמאי המבטיח יהב וינר ז"ל, שנרצח באותה שבת שחורה בכפר עזה.

סרטו הקצר של וינר – שנהרג כאשר הגן על אשתו, הבמאית והזמרת שי-לי עטרי ועל בתם בת החודש שייה – מתעד את החיים בעוטף עזה. זהו סרט קצר ואישי הנוגע בחוויה הכואבת של פוסט טראומה בצל החיים בעוטף עזה. אבא ובן ושדות חיטה רחבי ידיים הם הגיבורים של הסרט הזה. "הילד" הוקרן בפסטיבל סרטי הסטודנטים האחרון וזכה בפרס הצילום הטוב ביותר ובתשבוחות רבות.

מתוך הסרט "הילד" (צילום: בן פלד)
מתוך הסרט "הילד" (צילום: בן פלד)

"הילד" – סרט הגמר של וינר בבית הספר "מנשר" – מספר את סיפורם של אבינועם (יורם טולדנו) וברק (נמרוד פלג), אב ובנו מהקיבוץ שליד רצועת עזה, העומדים כל אחד בפני סבב קרב נוסף בדרכו. בעוד אבינועם מתעקש להמשיך בשגרה ובעבודתו בשטח, ברק מתקשה לעצום עיניים ולהמשיך כרגיל. לילה אחד, ברק מגיע לנקודת רתיחה ואבינעם נאלץ לספוג את הלהבות.

הסרט, שאורכו 25 דקות, יוקרן במחיר מיוחד של 20 שקלים לכרטיס. כל ההכנסות מההקרנות יועברו כתרומה למשפחתו של יהב. וינר היה בן קיבוץ כפר עזה ויוצר ובמאי צעיר ומבטיח. הוא הספיק להשלים את צילומי סרטו המלא הראשון רגע לפני פרוץ המלחמה, סרט שמתרחש אף הוא בקיבוץ בעוטף ומשתתפים בו חברי קיבוץ נוספים שנרצחו.

"בחרנו לנסות ולהנציח את יצירתו של יוצר מוכשר שנלקח מאיתנו מוקדם כל כך, בדרך שתכבד את זכרו ויצירתו", אמר גיא שני, מנכ"ל רשת בתי קולנוע לב. "הסרט, שצולם בכפר עזה, נכתב כמכתב אהבה לקיבוץ שבו גדל, אבל דווקא מתוך התמקדות במציאות הבלתי אפשרית שבחיים בו. זוהי דרמה עדינה שעוסקת בשגרה הבלתי נסבלת של הסבבים החוזרים ונשנים של הלחימה והחיים תחת ירי הטילים. יצירה שהרלוונטיות העכשווית שלה והממד הנבואי שבה מצמררים במיוחד".

>> "הילד", ישראל 2022, 25 דקות; בימוי: יהב וינר; הפקה: יהב וינר; הופק בעזרת: קרן גשר, מנשר לאומנות; תסריט: יהב וינר; צילום: בן פלד; עריכה: שי-לי עטרי; עיצוב קול: רותם דרור; יורם טולדנו, נמרוד פלג. פרטים וכרטיסים בהזמנה מראש באתר בתי קולנוע לב