"אתם אחראים לתנועה האנטישמית הגדולה מאז הנאצים. תתביישו"

ברודנים הוא מבין. סשה ברון כהן בפרמיירה לסרט "הרודן" (צילום: שאטרסטוק)
ברודנים הוא מבין. סשה ברון כהן בפרמיירה לסרט "הרודן" (צילום: שאטרסטוק)

את הציטוט שבכותרת תרם הקומיקאי סשה ברון כהן, במפגש עם מנהלים בכירים ברשת החברתית טיקטוק, יחד עם איימי שומר, דברה מסינג ועוד עשרות סלבז ומשפיענים יהודים. הכוכבים תקפו בחריפות את הפיכתה של הרשת החברתית לפלטפורמה המובילה בעולם בהפצת שנאה אנטישמית

19 בנובמבר 2023

הרשתות החברתיות הן מקור בלתי נדלה לזוהמה אנושית, אבל מאז ה-7.10 מתגלים צדדים מפלצתיים נוספים לפעילות שהן מאפשרות בכל הקשור לגילויים אנטישמיים ואף נאציים של ממש, בעיקר בטיקטוק ובטוויטר. מאז תחילת הלחימה הפכו שתיהן לחוד החנית של הפצת השנאה נגד ישראל בפרט ויהודים בכלל, כשבשתיהן עושים מעט מאוד – אם בכלל – כדי לרסן פוסטים וסרטונים גזעניים המופנים נגד המדינה ונגד יהדות העולם. לסלבז היהודים בהוליווד נמאס מזה.

הילד שלכם עושה רק דברים נהדרים בטיקטוק. אין ספק (צילום: שאטרסטוק)
הילד שלכם עושה רק דברים נהדרים בטיקטוק. אין ספק (צילום: שאטרסטוק)

בשבוע שעבר חתמו עשרות סלבריטאים ומשפיענים יהודים-אמריקאים על מכתב פתוח לבעלים של טיקטוק – חברת המדיה הסינית בייטדאנס – ביניהם סשה ברון כהן, איימי שומר ודברה מסינג, ובו תקפו את החברה על כך ש"הפלטפורמה אינה בטוחה למשתמשים יהודים. בפשטות, חסרים בטיקטוק אמצעי בטיחות קריטיים כדי להגן על יוצרי תוכן יהודים ועל קהילת טיקטוק היהודית, וחסרונם מותיר אותנו בסכנה פיזית ודיגיטלית. אתם ואלפי העובדים שלכם, שאמורים להגן על המשתמשים, אינם עושים מספיק".

סשה ברון כהן כאל"מ ערן מורד בסדרה "מי זאת אמריקה?" (צילום מסך: שואוטיים)
סשה ברון כהן כאל"מ ערן מורד בסדרה "מי זאת אמריקה?" (צילום מסך: שואוטיים)

בעקבות המכתב זומנו חלקם לשיחת וידיאו עם מנהלים בכירים בצד האמריקאי של טיקטוק, ובראשם ה-COO אדם פרסר, שם החריפו הסלבז את הביקורת והאשימו את טיקטוק על חלקה בזינוק באנטישמיות העולמית. על פי הדיווחים, הוביל סשה ברון כהן את המתקפה על בכירי הרשת החברתית. "מה שקורה בטיקטוק זה שאתם יוצרים את התנועה האנטישמית הגדולה ביותר בעולם מאז הנאצים. תתביישו!", אמר השחקן בעל השורשים הישראלים והוסיף ביותר מרמז לקברניטי החבר ש"אם תביטו לאחור על ה-7.10, הסיבה שבגללה חמאס היה יכול לערוף ראשים של צעירים ולאנוס נשים היא שהזינו אותם בדימויים שהובילו אותם לשנאה מאז שהם ילדים קטנים".

השחקנית דברה מסינג, שנכחה אף היא בפגישה, דרשה מראשי הרשת החברתית לאסור על השימוש במשפט "מהנהר ועד לים", הקוראת בפועל להשמדת ישראל. "אני מבינה שאתם נמצאים במקום מאוד מאוד קשה ומורכב", אמרה מסינג למנהלי טיקטוק הבכירים, "אבל אתם גם הפלטפורמה המרכזית להפצת שנאה נגד יהודים". בתגובה הודה פרסר ש"אנחנו יכולים לעכשות עבודה טובה יותר".

על פי מקורות בהוליווד, הפגישה התקיימה עוד לפני שפרשת ה"מכתב לאמריקה" של אוסמה בן לאדן שטפה את הטיקטוק, במה שנראה כמבצע השפעה מתואם של מדינות עוינות, שגרם לאלפי בני נוער בארצות הברית להביע הזדהות עם טיעוניו של רב-המרצחים הסעודי. לאורך השנה האחרונה איים הבית הלבן בסנקציות קשות על טיקטוק הסינית מספר פעמים, ובעקבות אירועי החודש וחצי האחרונים מתגברות בארצות הברית הקריאות לעבור מאיומים למעשים ולחסום את האינטרנט האמריקאי לשימוש בה. נחזיק לעצמנו אצבעות.