אומממממ: איפה מתרגלים יוגה כמו שצריך בתל אביב?

המרכז לויג'נאנה יוגה פותח את דלתותיו בזום (צילום: רויטל טופיול)
המרכז לויג'נאנה יוגה פותח את דלתותיו בזום (צילום: רויטל טופיול)

היפים, הביתיים, ואלו שלא תצטרכו לקרוע בשבילם את הכיס: בדקנו איפה התל אביבים הכי אוהבים לעשות 'כלב מביט מטה' – וחזרנו עם המלצות

21 ביוני 2022

בית חנה

בבניין מיתולוגי ויפהפה בשדרות בן גוריון יושב לו 'בית חנה', מרכז קהילתי מודרני עם אירועים, סדנאות, קפיטריה ועוד, והוא כבר מזמן הפך למקום עלייתן לרגל והיווצרותן של גורואיות כושר מכל הסוגים והמינים. בפינת היוגה – במרפסת המקסימה ורווית הצמחייה של 'בית חנה' תוכלו ליהנות מתרגול אשטנגה, פאוור יוגה, ויניאסה, וגם משיעורי מיינדפולנס ומדיטציה. בסוף התרגול מציע המקום גם מגוון חליטות תה להשלמת החוויה. מסלול 'חופשת הלידה' – המיועד לאמהות טריות ומציע מגוון שיעורים בליווי מדריכות מוסמכות בתחום – גם הוא תוספת מיוחדת ומתחשבת. המקום מציע שלושה סוגי מנויים הנעים בין 390 – 790 שקלים, ובנוסף מציע מנוי נפרד למי שירצו ליהנות מהתכנים המיוצרים במקום באופן וירטואלי: פודקאסטים, אימונים בשידור חי ואפילו ספריית וי או די.
בית חנה, שדרות בין גוריון 75.

המרכז לויג'נאנה יוגה

סטודיו נהדר שנפתח רגע לפני הקורונה ושרד אותה היטב. אי של שקט מופתי בלב תל אביב, באחד החללים הכי נעימים ליוגה בעיר. מציעים כאן מגוון שיעורים לכל הרמות, לאורך כל שעות היום, כולל שיעורים לילדים, לנשים בלבד, ויוגה תרפיה – ככה שכל אחד יכול למצוא את השיעור המתאים בשבילו. השיעורים הם בקבוצות קטנות עם דגש על תהליך אישי ומדויק והמורים הם בוגרי הכשרה הארוכה במיוחד של ויג'נאנה יוגה (למעלה משלוש שנים) והם קשובים ומקצועיים, והכי חשוב – מלמדים עם אהבה מדבקת ליוגה.

המרכז לויג'נאנה יוגה – מזא"ה 22

תהליך אישי ומדויק. המרכז לויג'נאנה יוגה (צילום: רויטל טופיול)
תהליך אישי ומדויק. המרכז לויג'נאנה יוגה (צילום: רויטל טופיול)

נעים

רבות דובר כבר על רשת הסטודיואים הנהדרת שמציעה הכול ובמגוון יעדים שונים בעיר – החל משיעורי ברודווי דאנס ועד מחקר בתנועה, והרשימה עוד ארוכה. ולכן, אי אפשר היה שלא לצפות מ-"נעים" להשקיע באותה צורה בכל הקשור ליוגה. המתאמנים והמתאמנות יוכלו להתנסות במגוון סגנונות באווירה נעימה ולא תחרותית. הרשת לא משווקת את עצמה כ-'אינסטגרמית' ומתאמנות מעידות על אימונים משוחררים 'ולא מתייפייפים'. מגוון המורים עצום (לרשת יש גם בית ספר למורים ליוגה) והשיעורים נעים על סקאלה שבין אלה ששמים דגש על שירת מנטרות וקטעי פילוסופיה בנושא, ועד פאוור יוגה, אשטנגה ועוד בשלל רמות. כל הלוקיישנים מציעים למתאמנים מזרן יוגה ללא תשלום, ומאפשרים לבחור בין שיעורי יוגה קטנים ואינטימיים בחללים מסוימים, ושיעורי קבוצות גדולות בחדרים הגדולים יותר. לנעים 9 סניפים בעיר, הנעים בין הצפון הישן (אבן גבירול 108) ליפו (בן גמליאל 12), שני סניפים בחיפה ומגוון שיעורי אונליין. המנויים נעים בין 220 שקלים ל-420 שקלים בחודש עבור מנוי מורחב הכולל את כלל שיעורי הרשת בכלל הסניפים.
נעים – אבן גבירול 108, פרנקל 30, דרך שלמה 39, בן גמליאל 12, מאז"ה 42, מנדלי מוכר ספרים 9, שדרות רוטשילד 4, מסילת ישרים 92.

יוגה לבונטין

בחלל נעים בגן החשמל שוכן הסטודיו 'יוגה לבונטין'. המתאמנים.ות בו מעידים על חממה רגועה ושקטה, שמצליחה להפיג את ההמולה באחד האזורים הרועשים והעמוסים של מרכז העיר. בסטודיו מתרגלים בעיקר ויניאסה ואשטנגה, ויש בו גם קורס מדריכים ומגוון סדנאות מתחלף. יתרון בולט בסטודיו הוא שבכל בוקר הוא נפתח לאימון אישי של המתאמנים שנקרא 'מייסור' – תרגול של ויניאסה ואשטנגה בו התלמידים יכולים להגיע באיזה זמן שיחפצו לאורך השעות בהן פתוח הסטודיו לתרגול זה וליהנות מליווי ייחודי לכל תלמיד במהלכו. המנויים נעים בין 250 ל–475 שקלים, וישנה גם אופציה לרכישת כרטיסיות למספר מוגבל של אימונים.
יוגה לבונטין – לבונטין 7

צ'אנדרה יוגה

במתחם בזל שוכן לו סטודיו קטן, ביתי, נעים ומקצועי עם מגוון סגנונות יוגה גדול מאוד: איינגר, ויג'נאנה, ויניאסה ואשטנגה. בכל אחד מהסגנונות מגוון מורים, רמות, ימים ושעות לרווחת המתאמנים והמתאמנות. בנוסף, המקום מציע סדנת מתחילים במחיר הוגן שעוסקת ביוגה כמכלול ונותנת פתיח למי שמעוניין להתחיל לתרגל באופן קבוע.  כל שיעור, בכל שיטה, מתחיל ונפתח במדיטציה. המנויים בסטודיו נעים בין 290 ל-420 שקלים, ובנוסף נמכר בו גם ציוד יוגה מכלל הסוגים והמינים.
צ'אנדרה יוגה, אשתורי הפרחי 4.

סטודיו סול

סטודיו סול, שיושב ברחוב גרוזנברג במרכז העיר, הוא עבור מי שרוצה להזיע – במלוא מובן המילה. המקום מציע יוגה, בדגש על יוגה חמה, במגוון סגנונות שייחודיים לו – החל מיוגה עם משקולות, דרך ביקראם יוגה ועד פאוור ויניאסה ואשטגנה. מתאמנות מספרות שהסטודיו נקי, יפה, מזמין ומרווח, יש בו מדריכים מדהימים, מקלחות וחנייה נוחה – מה צריך יותר? אולי מגבת. המנויים בסול נעים בין מנוי שבועי ללא הגבלה ב- 150 שקלים, למנוי חודשי ללא הגבלה ב-599 שקלים.
סטודיו סול, גרוזנברג 18.

לוקר רום

לרשת 'לוקר רום' יש מגוון סוגי שיעורים ושלושה סניפים במיקומים מעולים, כך שתוכלו ליהנות ממערכת עמוסה בשיעורים בתדירות גבוהה ולמצוא בהם מקום בקלות. הסטודיואים נעימים ומושקעים והאביזרים והמזרונים מוחלפים כל הזמן. בנוסף לשיעורי ויניאסה ואשטנגה יותר קלאסיים, תוכלו להתאמן במקום בסגנון האטה יוגה – יוגה אתלטית ודינמית שמתמקדת בהרבה עבודה פיזית ונשימה. מכיוון שב"לוקר רום" מתרגלים דברים רבים נוספים מלבד יוגה, המנויים מאפשרים כניסה לשלושת הסניפים ולשלל השיעורים המוצאים בהם. ונעים בין 400 ל-520 שקלים.
לוקר רום – גורדון 36, טשרניחובסקי 31, פינסקר 24.

חודש יוגה בנמל תל אביב. צילום: עינת גור ארי
חודש יוגה בנמל תל אביב. צילום: עינת גור ארי

יוגה טו דה פיפל

יוגה טו דה פיפל היא עבור מי שרוצה תרגול דינמי – בלי לקרוע את הכיס (רק אם רוצים לקרוע אותו). מדובר בקהילת יוגה מבוססת תרומות לפי רצון המשתתפים, שעורכת אימוני פאוור ויניאסה של 60 דקות באברהם הוסטל בלבונטין ולעיתים גם בסלינה. פעילות הקבוצה מתנהלת בעיקר דרך קבוצת פייסבוק ייעודית, כאשר משימתה היא להפוך את היוגה זמינה לכולם – "בלי צורך בכיסים עמוקים, רק בנשימות עמוקות". כדי להתעדכן בזמני האימונים יש לעקוב בקבוצה.
יוגה טו דה פיפל – אברהם הוסטל, לבונטין.

תנוחת יוגה ממוצעת. צילום: שאטרסטוק
תנוחת יוגה ממוצעת. צילום: שאטרסטוק

אלה יוגה

מרכז היוגה הפופולרי הזה בנמל תל אביב מציע עשרות שיעורים בשבוע, הנעים על פני מגוון סגנונות עצום, אחד הגדולים בארץ. השיעורים במרכז ממופים לפי צבעים וסגנונות – החל מיסודות, דרך תרגול סטאטי ועד תרגול דינאמי ומאתגר, והכל כמובן – לצד בריזה מושלמת מהים. אלה יוגה מציעים גם ריטריטים וסדנאות מיוחדות למחויבים באמת. לאחרונה נוסף ל'אלה יוגה' סניף גם במגדל עזריאלי שרונה, ובו מרחב יוגה הכולל מרפסת שמשקיפה על המבנים הטמפלרים. מצטרפים חדשים יזכו לחודש היכרות חופשי בעלות של 350 ש״ח, כאשר מחיר מנוי חודשי עומד על 590 ש"ח לחודש, ויורד ככל שמתחייבים לתקופת זמן ממושכת יותר. מלבד זאת, המקום מאפשר רכישת כרטיסיות ל-10, 20, ו-30 שיעורים, שתוקפן הוא שנתיים תמימות.
אלה יוגה – מתחם 4 נמל תל אביב, מגדל עזריאלי שרונה.

איקיגאי

הסטודיו המרהיב הזה בשינקין מגדיר את עצמו כסטודיו בו תוכלו לתרגל באופן פרקטי על מנת להשיג שלווה ואושר בתוך החיים הקדחתניים, והאמת – אנחנו יכולים לראות את זה קורה. באיקיגאי תמצאו חללים גדולים המעוצבים במינימליסטיות ייחודית, חלקם אף פתוחים לרחוב ומאפשרים לתרגל שלווה פיזית בתוך ההמולה של מרכז העיר. בנוסף ישנם תרגולים באוויר הפתוח על הגג שמציע המקום. מגוון השיעורים נע בין אשטגנה, ין יוגה, וסגנון המשלב בין שניהם ונועד "לתרגל אושר". אנחנו סקרנים. אלה שרוצים גם להבין יותר בתחום התרגול שלהם יוכלו גם להירשם לאיקיגאי אקדמי, באמצעותה אפשר לקרוא מאמרים, להירשם לקורסים, להתנסות בתרגולים אישיים ועוד.  המנויים נעים בין 280 ל–750 שקלים בחודש, תלוי בכמות הביקורים.
איקיגאי – שינקין 38.