שומעות קולות: יונה וולך ופאולין אוליברוס חוגגות בכיכר ביאליק

כל הקולות כולן. כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)
כל הקולות כולן. כיכר ביאליק (צילום: ברק ברינקר)

אירועי יום האישה ושבוע השוויון יוצאים לדרך כבר הערב בבתי התרבות של כיכר ביאליק, ובמרכזם ערב מיוחד במלאת 80 ליונה וולך, ערב מיוחד לא פחות סביב דמותה של חלוצת המוזיקה האלקטרונית פאולין אוליברוס, ועוד מגוון סדנאות והרצאות. בואו בנות

כבר אמרנו, התרענו וביקשנו מכם להתכונן נפשית לאירועי יום האישה הבינלאומי, שבוע השוויון המגדרי וחודש ה"בוא נעשה עוד דברים שקשורים לנשים", והנה חודש מרץ כאן, יום האישה זה כבר מחרתיים והחגיגות בעיצומן. אל ההיצע האינסופי של הרצאות, סדנאות ואירועים מיוחדים על נשים, למען נשים ועם הרבה נשים מצוינות, מצטרפים גם בתי התרבות של תל אביב-יפו בכיכר ביאליק בסדרת אירועי תרבות תחת הכותרת "קולות" ששווים תשומת לב מיוחדת.

>> במלוא הדרה: עשרות אירועים עם ולמען הנשים הכי שוות בתל אביב
>> האישה שרציתם לפגוש: זה הזמן לשיחה אינטימית עם נשים מפעימות

זה מתחיל כבר מחר (חמישי, 7.3) בבית ביאליק נאה המידות, עם אירוע חגיגי במיוחד במלאת 80 שנים להולדתה של יונה וולך שבמרכזו שאלת הירושה של יונה וולך. בחלק הראשון של הערב שלושה דוברים שונים (דנה אולמרט, רועי גרינוולד ועודד כרמלי) יבקשו להשיב על השאלה: "מהי ירושת יונה וולך?" ובחלק השני של הערב משוררים שוולך השפיעה על שירתם (שגיא אלנקוה, מאיה בז'רנו, טינו מושקוביץ ולורן מילק) יקראו משיריהם ומשירי וולך. ערן צור יבצע שירים מהאלבום המצוין "אתה חברה שלי" (להרשמה).

אירוע מרכזי נוסף, שחובבות המוזיקה האלקטרונית לא ירצו להחמיץ, יתרחש ברביעי הבא (13.3) במרכז פליציה בלומנטל, שם יבצעו שבע מוזיקאיות את יצירתה של חלוצת המוזיקה האלקטרונית פאולין אוליברוס, "Earth Ears: A Sonic Ritual". אוליברוס, שנפטרה ב-2016, נחשבת לאחת המלחינות החשובות במאה ה-20 ופיתחה קונספט מוזיקלי ייחודי של "הקשבה עמוקה", לצד פעילות אקטיביסטית לקידום נשים מלחינות וזהות קווירית בשדה המוזיקה. היצירה תבוצע ברחבי המרכז לאורך הערב כולו, וניתן להצטרף ולחוות אותה ללא נקודות התחלה וסיום (להרשמה)

בין האירועים הנוספים שיכבשו את כיכר בתי התרבות תוכלו למצוא סדנאות יצירה ומחדוש טקסטיל בבית ליבלינג (חמישי-שישי, 8-7.3), ואילו במוזיאון העיר ת"א-יפו החדש יתקיים בשבוע הבא (רביעי, 13.3) מפגש דיאלוג וצילום לאימהות ובנות ולקהילת הנשים בעיר, כולל צילום משפחתי בהנחיית אמנית הצילום הנהדרת אלה ברק המתמחה בפורטרטים משפחתיים.

מה שקורה בסטודיו נשאר בסטודיו (צילום: אלה ברק)
מה שקורה בסטודיו נשאר בסטודיו (צילום: אלה ברק)

בתי התרבות של כיכר ביאליק הם מרחב תרבות חדש הנבנה סביב הכיכר הוותיקה, מארג של חמישה מרכזי תרבות הפועלים בכיכר ומייצרים פעילות אמנותית וארכיונית ברמה מוזיאלית: בית ביאליק – מוזיאון וארכיון המשורר הלאומי; מוזיאון העיר תל אביב-יפו; מרכז למוזיקה וספריה ע"ש פליציה בלומנטל; בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה; ומוזיאון בית ראובן. מדובר גם במחלקה חדשה באגף התרבות של עיריית תל אביב-יפו שמטרתה חיזוק הערכים התרבותיים וההיסטוריים של העיר וקישור בין עברה ההיסטורי העשיר של הכיכר והבתים המקיפים אותה לבין הכאן ועכשיו. כל הפרטים ורישום מראש לאירועים באתר העירייה.