במלוא הדרה: עשרות אירועים עם ולמען הנשים הכי שוות בתל אביב

יום אישה שמח ושוואסאנה לכולן. יוגה בנמל (צילום: כפיר סיוון)
יום אישה שמח ושוואסאנה לכולן. יוגה בנמל (צילום: כפיר סיוון)

שוויון מגדרי, נשים בחזית, נשים בעורף, נשים רצות למען החטופות, נשים בכל מקום: בעיריית תל אביב-יפו נערכים החל מיום ראשון הקרוב (3.3) לעשרות פעילויות ואירועים מיוחדים בכל רחבי העיר לכבוד יום האישה הבינלאומי. גם גברים מוזמנים (סתם, אתם לא)

29 בפברואר 2024

כמדי שנה בחמש השנים האחרונות – עם פרוץ אירועי יום האישה הבינלאומי שהפכו לאירועי שבוע האישה הבינלאומי והם בדרכם הבטוחה להפוך לאירועי חודש האישה הבינלאומי ולא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע לשנת האישה הבינלאומית – יערכו ברחבי תל אביב-יפו עשרות אירועים החל מיום ראשון הקרוב (3.3) ועד אמצע מרץ, בקשת רחבה של פעילויות עבור נשות העיר, למען נשות העיר ובחלקם ביוזמת ובהובלת תושבות העיר, ובמרכזם השוויון המגדרי.

>> האישה שרציתם לפגוש: זה הזמן למפגש אינטימי עם נשים מפעימות

תחת הכותרת "במלוא הדרה" יתכנסו נשות העיר לסדרה של הרצאות, סדנאות, מפגשים, סרטים ואירועים מיוחדים, כשהשנה ימוקד הפוקוס בין היתר גם בחלקן המשמעותי של נשים בחזית ובעורף, כולל מרוץ עירוני למען החטופות, שיחות עם עיתונאיות על המלחמה, מפגש עם מכונת ההסברה אלה קינן והרצאות של נשים שכולות ונשים ממשפחות החטופים.

מה נשים רוצות? לתקן אופניים בעצמן. ויש סדנה לזה (צילום: נירי גתמון)
מה נשים רוצות? לתקן אופניים בעצמן. ויש סדנה לזה (צילום: נירי גתמון)

"השנה בלטה המשמעות של תפקידן של נשים במלחמה", נמסר מעיריית תל אביב-יפו. "נשים כלוחמות, כיוזמות ומפעילות חמ"לים אזרחיים וכמשענת של העורף הישראלי כולו. זאת לצד הזוועות שנחשפנו אליהם במעשי האונס, החטיפה והרצח. בשנה זו במיוחד, יש חשיבות רבה לקיום הפעילויות, המבטאות מחד את ההדר – העצמה נשית, פריצות הדרך, ההובלה והייחודיות ומאידך, את ההדרה – את האפליה, הריחוק משולחן קבלת ההחלטות, ההשתקה, האלימות וההתמודדויות איתן נשים מתמודדות מעצם היותן נשים".

יאללה תעלו על הנש. הפגנת "בונות אלטרנטיבה" (צילום: "בונות אלטרנטיבה)
יאללה תעלו על הנש. הפגנת "בונות אלטרנטיבה" (צילום: "בונות אלטרנטיבה)

בין האטרקציות: הקרנות סרטים, מופעי סטנדאפ, שיעורי יוגה, פילאטיס ומחול, והרצאות של עיתונאים ואנשי תקשורת כמו אלמוג בוקר, מיכל פעילן, צופית גרנט, קורין קיציס ומעיין קרת ועוד. אירועי "במלוא הדרה" הם יוזמה של מנהל קהילה, תרבות וספורט ובשותפות הרשות לחוסן ולשוויון חברתי והמישלמה ליפו. כל הפרטים על כל האירועים כאן.