מהות־לדת שמח: יום הולדת מלא בתוכן לקטנטנים? יש דבר כזה

חגיגת יום הולדת לקטנים שמשלבת תוכן וגם עושה לכם שקט נפשי? יש דבר כזה. כדאי שתתחילו להיפרד מהלחץ שמביאים איתם ימי ההולדת ותכירו את מרכז הפעילות התל אביבי שעושה את זה נכון

אם כבר רק פעם בשנה, שיהיה ערכי. צילום: שאטרסטוק
אם כבר רק פעם בשנה, שיהיה ערכי. צילום: שאטרסטוק
10 באוקטובר 2018

תוכן שיווקי

אין הורה שלא מכיר את המתח שמביא איתו יום ההולדת של הילד. תקופת צלחות הפלסטיק על השולחן בסלון והכנסת נר לבקבוק כבר חלפו, ויום הולדת צריך להיות מסיבה של ממש. המיקום צריך להיות נוח, ההפעלות צריכות להיות מעניינות, יש לדאוג לקישוטים מתאימים ולעמוד בציפיות שיכתירו אתכם כהורה השנה. איך עושים את כל זה עם קצת תוכן? מתברר שיש חיה כזאת.

מהותי – מרכז הפעילות החווייתי לכל המשפחה הממוקם בלב תל אביב – לקח על עצמו ליצור פנאי אלטרנטיבי לילדים, בני נוער והורים שמחפשים פעילות מהנה עם ערך מוסף, וכעת מארח גם ימי הולדת. המרכז, המתמקד בהנגשת תכנים מעולם ההתפתחות אישית למשפחות, מוכיח שאפשר אחרת ויותר מזה – שיש מקום לתוכן גם בימי הולדת ובחגיגות לילדים.

יש מקום לתוכן גם בימי הולדת. צילום: מושיק ברין
יש מקום לתוכן גם בימי הולדת. צילום: מושיק ברין

"בכל שנה שבה אני חוגגת יום הולדת לילדים שלי, יש הרגשה של סתמיות", מספרת ליטל וינטרוב, שחגגה יום הולדת לבנה במרכז מהותי, "היכולת לקחת אירוע כמו מסיבת יום הולדת ובאמצעותו לעודד מחשבה בקרב ילדים הקסים אותי. לתת ערך מוסף, להתעסק בקבלת השונה, המקום שלי בעולם והיכולת שלי להשפיע בו הוא נושא שהופך חגיגה מהסוג הזה למשמעותית באמת. ילד יום ההולדת הוא במרכז העניינים, אבל הפעילות מצליחה להגיע לכולם ולהשאיר בהם מחשבה שהם לוקחים איתם הלאה".

המקום מציע שני סוגי אירועים לימי הולדת: אחד לילדי גן בגילי 4־6 ואחד לילדי כיתות ב'־ה' בגילי 7־11, שניהם משלבים ערכים מחיי היום יום, סיפור ופעילות. האירוע לילדי הגן נקרא "יום הולדת בארץ האור", ומתחיל בהצגת יחיד שבה מלווים הילדים את הגיבור בחיפוש אוצר שאחרי מציאתו מתרחשת מסיבה עם משחק אינטראקטיבי, ריקודים וטקס עוגה מלא משמעות.

האירוע השני, "מסע בין כדורים", מיועד לתלמידי בית הספר היסודי ושם את הילד החוגג במרכזו של סיור אינטראקטיבי בין תחנות המשלבות טכנולוגיה חדשנית, טריוויה, משחקים מעוררי מחשבה ודיון וטקס עוגה.

כל אחד מהילדים לוקח איתו משהו. צילום: מושיק ברין
כל אחד מהילדים לוקח איתו משהו. צילום: מושיק ברין

ומה עם ההורים? עם חניון צמוד וחלל ישיבה שבו תוכלו להתרווח וליהנות משקט נפשי בזמן שהילדים נהנים בפעילויות – מדובר בלא פחות מכמה שעות של חופש. הצוות במקום דואג להכל מלבד הכיבוד, כך שהחלק הזה עליכם.

משאלות פילוסופיות עד הפעלות, ריקודים ובניית לוחות אישיים – מדובר בחוויה שהופכת את האירוע מעורר הבהלה הזה לכמעט נקי מצורך ארגוני מבחינת ההורים ומלא בערך ותוכן מצד הילדים. אם כבר מסיבת יום הולדת, שתשאיר חותם אישי ותכין אותם לשנה הבאה.

לפרטים נוספים והרשמה בקרו באתר מהותי: mahuti.co.il