יום הקניות הישראלי

יום הקניות הישראלי: מבצעים שיעשו לכם טוב על המצפון

צריך לומר את האמת: קניות זה לא דבר טוב. זה מזהם ומייצר עוד ועוד זבל. אבל יש כאלה שעושים את זה אחרת. לרגל יום הקניות הישראלי בחרנו כמה מותגים שעדיפים על הרשתות הגדולות

רינה צין, גרטרוד, אנג'לי
רינה צין, גרטרוד, אנג'לי
5 בנובמבר 2019

יום הקניות הישראלי (6.11-7.11), כמו חודש נובמבר כולו על שלל ימי המבצעים שלו, מציב אותנו בבעיה: מצד אחד, הנחות זה כיף. מצד שני, כבר הבנו שהצרכנות הבלתי נגמרת הזו מזיקה לסביבה ולנו, ואם רוצים באמת לעזור לכדור הארץ עדיף פשוט לא לקנות כלום.

אבל כדי לא להרוס לגמרי את המסיבה, ואם בכל זאת יש דברים שאתם צריכים לקנות, יש אופציות אחרות. לא חייבים ברשתות הגדולות. אז לרגל יום הקניות בררנו בין מאות האתרים המשתתפים ומצאנו שבעה מותגים שעובדים קצת אחרת – ממחזרים, מייצרים בייצור מקומי מחומרים של סחר הוגן, משתמשים במוצרים טבעיים – שיעזרו לכם ולנו לבזבז בלי רגשות אשם.

Da Klozet ו-Cycle of Fashion
שני מיזמי אופנה למכירה וקנייה של בגדי יד שנייה. האתרים מקפידים על סינון קפדני שיוצר מגוון רחב ואיכותי של פריטי יד שנייה שווים ובמצב מצוין. הבונוס האמיתי הוא האפשרות למכור באתרים. דרך מעולה לרענן את הארון לקראת החורף.

Da Klozet, Cycle of Fashion

אנג'לי
בגדי היוגה של אנג'לי חצו מזמן את גבולות המזרן ויצרו להם שם בקרב בטלנים ומתרגלים כאחד. הפריטים של אנג'לי מיוצרים מחומרים ברי קיימא דוגמת כותנה אורגנית ובמבוק, תוך הקפדה על סחר הוגן. נמסטה וניקח את הכל.

אנג'לי

רינה צין
האמת, כל בחירה במעצב ישראל שמייצר בארץ ובאופן מצומצם כבר מעלה אתכם בסולם הדרגות אל עבר אדם סביבתי מושלם. רינה צין היא רק אחת האופציות שאנחנו אוהבים במיוחד. העיצובים המוקפדים שלה משמחים אפילו יותר כשיודעים שהם מגיעים תחת החותמת של ייצור מקומי ומוקפד.

רינה צין

גרטרוד
הפריטים של גרטרוד אמנם נראים כאילו יצאו מארון של נסיכה פריזאית, אבל מיוצרים בארץ, בייצור מקומי והוגן, עם בדים שמטרתם להתאים לאקלים הארץ הישראלי.

גרטרוד

מיכל סבון טבעי
מוצרי הקוסמטיקה של מיכל לוי התחילו כעסק משפחתי קטן בטבעון והפכו לפחות או יותר אימפריה. העסק נושא בגאון את דגל האקולוגיה – מחומרים טבעיים מהם עשויים המוצרים, אריזה שמשתמשת בכמה שיותר חומרים מתכלים ועד שיווק ירוק שנועד לצמצם אריזות ודלק. רק נותר לקוות שיצליחו להוציא לחלוטין את אריזות הפלסטיק שלהם.

מיכל סבון טבעי

ספפלה
הזוג דנה ואפי טאבו מעצבים בסטודיו שלהם פריטים מחומרים ירוקים וממוחזרים, ובראשם שעם. הגיוון שהם יוצרים מהחומר הוא די מדהים, ובאתר שלהם ניתן למצוא בין היתר תיקים, מנורות ואף כריות משעם.

ספפלה