יונתן רושפלד לא יפתח את ארוחת ערב מהים

אחרי סגירתה של ארוחת ערב בלונץ - ארוחת ערב מהים, שהיתה אמורה להיפתח בימים אלה במלון בראון תל אביב, לא תיפתח. רושפלד: "אכן"

יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
11 באוקטובר 2015

תקופה סוערת עוברת על השף יונתן רושפלד, הנמצא בצומת מקצועי. מסעדת ארוחת ערב שפתח בשיתוף עם עודד סיידא ברחוב לונץ בתל אביב נסגרה לפני כחודש בהמשך לפוסט זועם שבו ביקורת קטלנית שהעלתה הסופרת שרית ישי־לוי בפייסבוק ולכתבה ששודרה בעקבותיו ב"צינור לילה" בערוץ 10. עכשיו מסתבר שגם המסעדה שהוא היה צפוי לפתוח במלון בראון בתל אביב, תחת השם "ארוחת ערב מהים" כבר לא תיפתח. רושפלד אישר את הפרטים אך לא פירט מדוע התפוצצה העסקה ולאן פניו מועדות. לטיים אאוט נודע כי בימים אלה בוחן המאסטר שף אפשרות לעבודה, או לפתיחת מסעדה, בניו יורק.

"ארוחת ערב מהים" הוא רעיון שרושפלד הגה וניסה לסגור עוד בלוקשיין קודם, ברחוב מזא"ה, אולם גם שם הוא לא התממש. לפרויקט בבראון רושפלד הספיק ללהק את השף בפועל אלי בוליסקריה, שעבד בהרברט סמואל ורושפלד חזה לו עתיד גדול. כשדיבר על "ארוחת ערב מהים" רושפלד ראה בעיני רוחו מסעדה בלובי של מלון בראון עם חצר אחורית ובה שולחן אבירים גדול ותפריט משתנה המתבסס על דגה מהים התיכון.

החתימה על ההסכם של "ארוחת ערב מהים" במלון בראון תל אביב, כפי שפורסם על ידי הבעלים, לאון אביגד
החתימה על ההסכם של "ארוחת ערב מהים" במלון בראון תל אביב, כפי שפורסם על ידי הבעלים, לאון אביגד

 

"הרעיון הוא שאתה בוחר לעצמך את הדג ממבחר קטן מאוד והכי טרי שיש באותו היום, ומקבל באותו מחיר גם את המנות הראשונות וכל מה שמסביב", הסביר כשהכריז שהמסעדה עתידה להיפתח ב־2 באוגוסט. בהמשך טען שהמסעדה תיפתח מיד לאחר יום כיפור (ואז "לאחר החגים") ואף העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה שלו עם בעלי בראון על חתימת ההסכם.

יונתן רושפלד, דניאל גפן סיידא ועודד סיידא בארוחת ערב בלונץ. צילום: אנטולי מיכאלו
יונתן רושפלד, דניאל גפן סיידא ועודד סיידא בארוחת ערב בלונץ. צילום: אנטולי מיכאלו

 

מאז עזיבתו את קבוצת עדי'ס לייף סטייל נראה היה שרושפלד מתכוון להקים רשת של מסעדות תחת הכותרת "ארוחת ערב". הוא שיתף פעולה עם כישרונות גסטרונמיים שאיתר וזיהה במסעדות קיימות בכדי לייצר מסעדה המתמקדת בקולינריה אולד סקול נטו. הקונספט שלו היה לייצר מסעדות המתמחות בעבודה עם חומרי גלם מקומיים איכותיים במיוחד בעזרת סכין, כיריים ומגע של שף מוכשר. בלי הצטעצעות עיצובית, ועם תפריט מצומצם ובו מספר מוגבל של מנות המתבססות על חומרי גלם טריים. השיטה הזאת חוסכת השקעה בפודקוסט עודף ומיותר. הסועדים הוזמנו במחיר קבוע של המנה העיקרית לאכול ארוחה מלאה. כרגע מכל רשת "ארוחת הערב" נותרה רק מסעדת קבלייר בירושלים.