יוסי שריד בראיון אחרון: "חולם להגיע למקום שבו אפשר להיוולד מחדש"

מתרגש מתכנון הנסיעה יותר מהנסיעה עצמה והכי אוהב לחזור הביתה: כמה ימים לפני מותו, הספקנו לשאול את יוסי שריד על מסעותיו בעולם

יוסי שריד (חסר קרדיט, צילום מערכת)
יוסי שריד (חסר קרדיט, צילום מערכת)

"החלק האהוב עלי בנסיעות הוא החזרה הביתה. אין כמו טיול בבית. בכל פעם חושפים בו משהו שנסתר עד כה מהעין". בסוף השבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 75 יוסי שריד, פוליטיקאי, סופר ומשורר, שגם מתנגדיו יתקשו להתווכח על החותם שהשאירה עשייתו על הנוף הישראלי. כמה ימים לפני מותו הספקנו לבקש בנימוס שיספר קצת על החוויות שצבר בנסיעותיו בעולם, והוא נענה במה שיהפוך להיות הראיון האחרון איתו מעל דפי האתר.

יוסי שריד ז"ל. "חוויית תכנון הנסיעה היא החוויה המרגשת מכולן"
יוסי שריד ז"ל. "חוויית תכנון הנסיעה היא החוויה המרגשת מכולן"

"אני ממעט לנסוע לחו"ל, כי אני סובל מפחד טיסות. לא הצלחתי להיגמל", פתח שריד. "על כן, לא אני בוחר בדרך כלל את יעדי הנסיעות שלי, אלא הם בוחרים בי".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?
"אני יודע שזה יישמע קצת מורבידי ואפילו מקאברי: אחרי שמבקרים בטרזיינשטאט או במטהאוזן, קשה להצביע על מקום אחר שהטביע רושם עמוק יותר".

[tmwdfpad]מה החוויה הכי מרגשת שהייתה לך?
"חוויית תכנון הנסיעה היא החוויה המרגשת מכולן. הנסיעות שלי בכוח הדמיון היו תמיד יותר מרגשות מנסיעותי בפועל".

לאן אתה חולם להגיע?
"לאותו מקום עלום, שבו אפשר להיוולד מחדש".

האם יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?
"תמיד טוב לחזור ליוון, לאיטליה ולצרפת. גם משום שהן קרובות, וגם משום שלעולם אינן נגמרות. גם בפעם העשירית נדמה שזאת הפעם הראשונה, ואתה שוב מגלה אותן".

בסיום הראיון הביע שריד ספק בעניין שיעוררו תשובותיו, וסיכם: "כן, אני יודע שהמסע שלי הוא לפעמים קצת מדכא. לכן, אקבל בברכה אם תבחרו לכם פרטנר אחר; לא אעלב. זאת גם הסיבה, שבגללה אני לא כופה עליכם את נוכחותי בטיולים מאורגנים. ואף על פי כן ולמרות הכל, טוב לדעת שתמיד יהיה לנו חו"ל, ליתר ביטחון ושקט נפשי".

השאלון נעשה עבור מדור רואים עולם של מגזין "מסע אחר"