הו הא מי זה בא: החומוס המיתולוגי של פרדס חנה מגיע לתל אביב

המנות הממכרות של יוסף חומוס גלילי, התבשילים הביתיים של מעדני צדקיהו הירושלמית וההמבורגר מרחובות: תגידו שלום לשלושה דיירים חדשים וטעימים בעיר

חומוס זה החיים. חומוס גלילי חם
חומוס זה החיים. חומוס גלילי חם
9 באפריל 2018

שלושה בתי אוכל חדשים מגיעים לתל אביב אחרי שהוכיחו פעילות שוקקת וטעימה במיוחד בנקודות אחרות ברחבי הארץ. עכשיו הם יגרמו גם לתל אביבים ולמבקרים בעיר לטעום קצת ממה שקורה שם בחוץ:

1. חומוס גלילי וקובה טבעוני 

יוסף חומוס גלילי חם מפרדס חנה, שהקים לפני כעשור יוסף גנון, נחשב ליעד שאליו לא מעט חומוסולוגים מגיעים מישובי הסביבה. אמנם נפתחו כבר ליוסף ארבעה סניפים, אחד מהם אפילו ברמת אביב, אבל מעניין לגלות שבעוד כשבועיים עתיד להיפתח סניף של יוסף בלב העיר, בנחמני פינת דרך בגין. הסניף הזה מרווח במיוחד, ויציע גם בירות ובילוי לילי לצד האוכל.
הייחוד של יוסף הוא בחומוס חמים שמוכן לעיני הלקוחות (26 ש"ח למנה) ובתבשיל יומי מתחלף שמותקן בשני סירים, אחד מהם בשרי והשני טבעוני. זה יכול להיות קובה סלק, מפרום, מנסף או קוסקוס. אנחנו זוממים לבחון קודם כל את החומוס ואת עלי הגפן.

יוסף חומוס גלילי חם, דרך בגין 29, תל אביב, ראשון-חמישי 24:00-10:00 שישי 10:00-עד לפני כניסת השבת.

ויש גם קובה. יוסף חומוס גלילי
ויש גם קובה. יוסף חומוס גלילי

2. המעדנים ממחנה יהודה נוחתים בצפון העיר

מעדני צדקיהו פועלים בירושלים מאז 1967 ברחוב עץ חיים במחנה יהודה. מיד אחרי שבועות בעלי המעדנייה צפויים לפתוח סניף בהדר יוסף שבצפון תל אביב. המעדנייה הירושלמית, שהחלה את דרכה כעגלת חמוצים, מתמחה לא רק ביבוא ושיווק מעדנים אלא גם במכירת תבשילים ביתיים, והסניף התל אביבי צפוי להיות רחב ידיים במיוחד כך שניתן יהיה גם לרכוש ולזלול במקום בדרך להעמסת המקרר הביתי.

תמצאו פה סלטים, ממרחים, חמוצים, דגים מעושנים, ומנות מבושלות כמו צלי בקר, פרגיות ממולאות, סלמון, תפוחי אדמה ועוד (200-80 ש"ח לק"ג של אוכל מבושל). לאור הקרבה לבר לחם על שלל הפחמימות המעולות שלו, מסתמן שבהחלט יגיעו לכאן רבים כדי להצטייד בכל מה שנדרש לארוחות הסופ"ש.

מעדני צדקיהו, קהילת סלוניקי 7, תל אביב, ראשון-חמישי 20:00-09:00, שישי 9:00-עד לפני כניסת השבת.

ההמבורגר של המבורג. עולה חדש מרחובות. צילום: דניאל לילה
ההמבורגר של המבורג. עולה חדש מרחובות. צילום: דניאל לילה

3. אמריקה במקום יוטבתה 

עד היום תיירים תועים אל טיילת הרברט סמואל בחיפושים אחרי מה שהייתה אימפריית ההסעדה הנכונה לתקופתה לפני עשורים: יוטבתה בטיילת. לקראת הקיץ, אין ספק שהנקודה הזאת עם הפנים לים מתאימה למסעדה לא מתחכמת שתפנה לקהל רחב של נופשים מחו"ל ומהארץ.
מבחינה זאת נכון היה ללהק למקום את המבורג, שעתידה להיפתח פה בראשון במאי. מסעדת הגריל האמריקאי מרחובות מתמחה בקלאסיקות הכי בסיסיות: המבורגר 250 גרם עשוי עגל וכבש טחון בלחמנייה עם חסה, בצל מיונז וקטשופ פלפלים (56 ש"ח ל- 250 גרם), שניצל ענק מחזה עוף (58 ש"ח), וסטייק פרגית שנקרא כאן כריך קיג'ין ומגיעה בלחמניה עם עגבנייה, מלפפון חמוץ, בצל ומיונז. (61 ש"ח) ומנות גריל אמריקאיות נוספות, שמוגשות לצד בירה.  זה כל מה שנדרש כדי להרגיש שתפסתם את אמריקה פינת הטיילת של תל אביב. 

המבורג, הרברט סמואל 76, תל אביב, 1-700-507073