תל אביב יוצאת מזה: 3 דברים שאפשר לעשות כדי להתאוורר הערב

בואו לזוז ולהרגיש חיים. צילום: שאטרסטוק
בואו לזוז ולהרגיש חיים. צילום: שאטרסטוק

איך חוזרים לנשום? שאלה נהדרת, גם אנחנו מנסים למצוא את התשובה. אבל אפשר, בתור התחלה, לפנות לפחות שעה ביום לחיזוק הגוף והנפש - ולכן מדי יום נמליץ לכם היכן להתאוורר, איפה להירגע וכיצד לחוות כמה דקות של נחת. והפעם: שיעור מחול, סרטי דוקאביב בחינם, והתנתקות כל כך נדרשת

24 באוקטובר 2023

אנחנו באמצע השבוע השלישי ללחימה. בינתיים זה מרגיש כמו שלוש שנים. ואנחנו כאן כדי להזכיר לכם שמותר פעם אחת ביום (גם יותר בתכלס), לפחות שעה אחת, להקדיש לעצמנו זמן מנוחה ואסקפיזם. כמדי יום בתקופה הזו, אספנו שלוש הצעות לאיך להעביר את השעה המזככת הזו.

1. מפגש תנועה ומחול

בואו להזיז את הגוף ביחד. בתוך הכאוס ששורר סביבנו, אין דבר יותר מרגיע מלשים את המחשבות בצד, ולהזיז את הגוף באנרגיה מתחדשת. כן, מחול זאת אנרגיה מתחדשת עבורנו. מחול, או כל סגנון של תנועה, זו הזדמנות חדשה להתחבר לגוף ולהתנסות במשהו חדש. המפגש יתקיים בהנחיית גלי קינקולקין, רקדנית ובוגרת התכנית להכשרת רקדנים של ורטיגו, שעוסקת בתפקיד של מחול ככלי שינוי חברתי. במקום קיים מרחב מוגן, ואין כמו תקופה של כאוס מדיני כדי להתנסות בדברים חדשים, ולא לשכוח שאנחנו עדיין אנחנו.
ללא תשלום בהרשמה מראש כאן, 20:00-21:30, הבית לאמנות יד-אליהו, ג'ון סר מונש 1.

2. סרטים של דוקואביב לצפייה אונליין

פספסתם את פסטיבל דוקאביב האחרון? מזל שאתר האונליין של הפסטיבל העלה לצפייה מגוון סרטים מהשנה האחרונה. סרט זה קצת מה שאנחנו צריכים, במיוחד סרט דוקו. כזה שיזכיר לנו שיש עוד סוגי חיים שונים, עוד מגוון של אנשים שהם ביזארים יותר מאיתנו, עוד נקודות מבט על העולם שאנחנו מתקיימים בו. סרטי הדוקו של דוקאביב ידועים ברמתם, אבל החלק הכי טוב זה האסקפיזם, שעה וחצי של נחת ושכחה. סתם, החלק הכי טוב זה שאפשר לצפות בסרטי איכות במחשב בבית בלי להצטרך לצאת החוצה ולתקשר עם בני אדם.

מתוך הסרט ״עורבים לבנים״ שזמין באתר של דוקאביב. צילום: יח״צ
מתוך הסרט ״עורבים לבנים״ שזמין באתר של דוקאביב. צילום: יח״צ

3. ניקיון תקשורתי

אנחנו אמנם קוראים לזה ניקיון תקשורתי, אבל באותה המידה זה יכול להיות גם ניקיון טכנולוגי, או כל שם אחר שתרצו. בגדול, אנחנו מדברים על שעה אחת בלי מסכים. כן, שעה שלמה. 60 דקות. בלי מסכים, בלי חדשות, בלי פייסבוק או טוויטר, בלי לריב עם המשפחה בקבוצת הוואצפ. פשוט 60 דקות של שקט. מה אפשר לעשות בשעה הזאת? כל מה שהתחמקתם ממנו בשבועיים וחצי האחרונים: לקרוא ספר, לשטוף כלים, פשוט לבהות בתקרה, לקפל כביסה, לצייר, לשיר בקולי קולות – כל פעילות שמרגיעה אתכם, ועושה נעים בנפש. וכן, יש אנשים שעבורם לשטוף כלים זאת מנוחה לנפש.